۷۶۲۱۴۹
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

نظام پزشکی: درآمد پزشکان باید مشخص باشد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه درآمدهای پزشکان باید سقف معقول داشته باشد، گفت: معتقد هستم که درآمدهای غیرعادی در درازمدت هم به پزشکی و هم به سلامت مردم صدمه می‌زند.

خبرگزاری ایلنا: ایرج فاضل (رئیس کل سازمان نظام پزشکی) بیان داشت: شخصا معتقد بودم که در آمد پزشکان بخصوص در بخش‌های دولتی باید سقف داشته باشد و اگر سقف نداشته باشد، کنترل آن بسیار مشکل است.

او با اشاره به اینکه اینکه در بخش دولتی درآمد سرشار وجود داشته باشد، تعادل را برهم می‌زند، گفت: از آن بودجه عظیمی که به طرح تحول داده شد؛ درصد کمی دستمزد پزشکان بود که رقم آن زیر ۱۵ درصد بود. باقی این بودجه درحوزه وسایل، ابزارها و امکانات پزشکی صرف شد که خارج از دستمزد بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: معتقد هستم که درآمدهای غیرعادی در درازمدت هم به پزشکی و هم به سلامت مردم صدمه می‌زند، خوشبختانه برخی محدودیت‌ها باعث شد که این مساله تا حدودی کنترل شود، اما بازهم بر این باور هستم که باید درآمدها سقف معقول داشته باشد.

فاضل همچنین درباره خطاهای پزشکی و افزایش آمار آن بعد از اجرای طرح تحول سلامت گفت: وقتی تعداد ویزیت‌ها و عمل‌های جراحی بالا برود، احتمال خطای پزشکی نیز افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیش از این از افزایش خطاهای پزشکی با اجرای طرح تحول سلامت خبر داده و گفته بود؛ افزایش تعداد مراجعات بعد از اجرای این طرح از دلایلی است که موجب نمود بیشتر خطاهای پزشکی شده، البته او تاکید کرده بود؛ افزایش نظارت و پایش، میزان خطاهای پزشکی را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین سیفی

      قربونت برم دکت

    • بدون نام

      همچنین در امد وزیران،نمایندگان،روحانیون خصوصا ائمه جمعه ها و فرزندان این گروها.

    • بدون نام

      خودتون جمع کردید حالا یادتون اومده سقف بگذارید.

    • بدون نام

      سهم پزشکان در طرح تحول خیلی زیاد بود و اینو همه میدونند

    • عنقا

      چی ازجان ملت میخواین مردم دیگه وقتی دکتر میرن هرنفر20هزارتومان پول ویزیت چه بادفترچه چه بی دفترچه میدن وهمون دکتر دربیمارستان کار میکنن خب ازهمانحا درامددارن دیگه از جیب کی بس درامد دارن الان دردی که دارین برسر چیه ولمون کنید هی تعرفهرفت تعرفه امد ما دیگه کشش نداریم اگر اینطور باشه چند فردا دیگه میان میگن قشر نانوا قصاب نمیدونم جوشکار همهباید درامد داشتهباشند اخه چی میگین شما خیلی هم واضح حرف زدم

    • شهین سیفی

      مرد فهیم با علو طبع فراوان وارد مطبش میشوی در روی یک تابلو بزرگ نوشته شده دادن حق ویزیت در اینجا اجباری نیست همه ویزیت میدند ولز خیاشون راحته که اینجا کسی را زندانی بعلت نداری نمکنند وبکارش بسیار وارد یعنی هر جراحی که میکند مریضها دعاش میکنند وعملهایی که میکند در حیطه کار خودش میکند وتمام کار جراحه خوب میداند چند قدم با لاتر از مطیش فامیل خود من بود که بیخودی من عمل کرد روی تابلوش نوشته متخصص تیرویید وسرطان ووووو اما اخرش نوشته بود وازکتومی بعدا وقتی وازکتومی را برداشتند رفتم دیدم نوشته زیبایی حالا وجه تشابه وازکتومی با زیبایی چیست عقلم نرسید

    • بدون نام

      اگر رفتین جایی دعای عرفه قبول باشه ولی خیلی ازنظرات نزاشتین امشب منتظر باشم

    • بدون نام

      دو روتراز این آدم کمتر دیده ام از یکجا میگه دکترها دلشون نمیخواد کترتخوان داشته باشند چه اشکالی داره و قبلا زیرمیزی گرفتن دکترها را محکوم نکرد و خودش هم در امریکا ایالت کالیفرنیا خانه داره و تابعیت اونجا را هم داره

    • ایرانی

      درامدپزشکان متخصص ماهیانه بین300تا500میلیون تومانه..ماشالله فقط خورده به پزشکان..ماهی دوبار هم که تشریف میبرن خارج ازکشور..دیگه ازخدا چی میخوان این عزیزان؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما که همواره از پولدار شدن‌انها حمایت میکنید

      • بدون نام

        اگر نظام پزشکی قبول ندارد پز های کینیکهای فوق تخصصی را کنترل کند

      • بدون نام

        هر که بعلت ناراحتی قلب به کلینیک قلب اریتمی خیابان توانیر مراجعه کنه متوجه میشه بی برو برگرد بابت ویزیت نوار هولتر اکو تست ورزش باید پانصد تا هفتصد هزار تدمان پرداخت کنه این دریافتها اسلامی است بابت هولتر ۴۸ ساعته ۳۸۰۰۰۰ تومان مگر قیمت خود هولتر چقدر است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج