۷۶۲۳۰۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نتایج ورزشکاران ایران در روز سوم بازی‌های آسیایی

سومین روز از بازیهای آسیایی در حالی برای کاروان ایران دنبال شد که ورزشکاران ایران نه تنها چهار مدال کسب کردند بلکه پنج مدال دیگر را برای روزهای آینده مسجل نمودند.

مهر: سومین روز از بازیهای آسیایی در حالی برای کاروان ایران دنبال شد که ورزشکاران ایران نه تنها چهار مدال کسب کردند بلکه پنج مدال دیگر را برای روزهای آینده مسجل نمودند.

سومین روز از هجدهمین دوره بازیهای آسیایی اندونزی امروز سه شنبه ۳۰ مردادماه با ادامه رقابت ورزشکاران ایران همراه بود. این روز برای برخی رشته خوشحالی و برای برخی غم به همراه داشت. اشکهای فرانک پرتو آذر به خاطر پاره شدن زنجیر دوچرخه اش جاری شد، سعید رجبی با شکست نماینده کره تابوی قهرمانی این کشور در فینال سنگین وزن تکواندو را شکست، زهرا کیانی با کسب نقره تالوی بانوان در بازیهای آسیایی تاریخ ساز شد. دو کشتی گیر فرنگی و خواهران منصوریان باز هم شگفتی ساز شدند.

نتایج ورزشکاران ایران در روز سوم به این شرح است:

تیرهایی که هنوز به هدف نمی خورند

در ادامه مسابقات تیراندازی، در دور مقدماتی ماده تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت پوریا نوروزیان دوازدهم شد و به فینال نرسید. اما مهیار صداقت با کسب عنوان چهارمی به فینال رقابتها صعود کرد. وی در فینال با امتیاز ۴۰۶ عنوان ششم را کسب کرد. در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان نیز ابراهیم برخورداری و جواد فروغی در دور مقدماتی بیست و یکم و بیست و پنجم شدند تا از راهیابی به فینال بازبمانند. اما در میکس تراپ، تیم ایران متشکل از محمدحسین پرورش نیا و سپیده سیرانی در رده دهم قرار گرفت و از راهیابی به فینال بازماند. تیراندازان تاکنون موفق به کسب مدالی در بازیها نشده اند.

شنا در راه شکستن رکوردهای ملی

در ماده ۵۰ متر آزاد سینا غلامپور شناگر جوان ایران رکورد ملی را جابجا کرد اما در رده بیست و سوم ایستاد. بنیامین حسنلو نیز نوزدهم شد.

طلای سنگین وزن تکواندو دست کره را برید

سعید رجبی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم کشورمان در اولین راند مسابقه نماینده کره جنوبی را شکست داد تا با حذف کره در این وزن تکرار حضور نمایندگان این کشور در فینال و کسب طلای بازیها را تغییر دهد. سپس هوگوپوش چین را مغلوب کرد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

در این مرحله با قزاقستان روبرو شد و به یک پیروزی رسید و به فینال راه یافت. رجبی در دیدار فینال در راند طلایی موفق شد تکواندوکار ازبکستان را از پیش رو برداشته و اولین طلای تکواندو و چهارمین طلای کاروان ایران را از آن خود کند. پریسا جوادی، تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم برابر نماینده قزاقستان مغلوب شد و از دور رقابتها حذف گردید. زهرا پور اسماعیل در وزن ۶۷+ کیلوگرم نیز مقابل ورزشکار ازبکستان متحمل شکست شد تا از ادامه رقابتها بازبماند.

نتایج ورزشکاران ایران در روز سوم بازی‌های آسیایی

شروع امیدوار کننده کشتی فرنگی

در اولین روز از رقابتهای کشتی فرنگی، مهرداد مردانی در وزن ۶۰ کیلوگرم نماینده کره و دارنده مدال برنز جهان را شکست داد. اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر ژاپنی شکست خورد. وی در مسابقه شانس مجدد نماینده اندونزی را مغلوب کرد و راهی دیدار رده بندی شد.

مردانی در این مسابقه کشتی گیر ازبکستان را شکست داد و به نشان برنز رسید. وی یازدهمین مدال کاروان ایران را تصاحب کرد. محمدرضا گرایی هم در وزن ۶۷ کیلوگرم، با شکست کشتی گیر سوریه و ضربه فنی کردن رقیبی از ازبکستان به نیمه نهایی راه یافت. گرایی مقابل فرنگی کار قزاقستان شکست خورد تا به دیدار رده بندی برسد. وی برابر نماینده چین تایپه پیروز شد و نشان برنز را از آن خود کرد.

نقره ای که در تالو تاریخ ساز شد

در سومین روز و در ادامه رقابتهای بخش تالو، زهرا کیانی که پیش از این در فرم جین شو در رده دوم جدول جای گرفته بود در فرم چیانگ شو امتیاز خود را افزایش داد تا در مجموع با ۱۹.۴۱ امتیاز مدال نقره بازیهای آسیایی را کسب کند. وی اولین بانوی تالوکار ایران است که صاحب مدال در بایزهای آسیایی می شود.

نتایج ورزشکاران ایران در روز سوم بازی‌های آسیایی

شاهکار سانداکاران در جاکارتا

در ادامه رقابتهای ساندا(مبارزه ووشو) شهربانو منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم بعد از قرعه استراحت به نیمه نهایی بازیها راه یافته بود رقیبی از تایلند را از پیش رو برداشت تا مدال برنز خود را قطعی کند.

الهه منصوریان نیز در وزن ۵۲- کیلوگرم در مرحله یک چهارم نهایی سانداکار ویتنام را شکست داد و سپس بر رقیب هندی اش پیروز شد تا مدال برنز خود را قطعی کند. عرفان آهنگریان در وزن ۶۰- کیلوگرم با شکست حریف کره‌ ای راهی نیمه‌ نهایی شد و برنز خود را قطعی کرد.

همین طور فرود ظفری در وزن ۶۵- کیلوگرم با شکست حریف ویتنامی راهی نیمه‌نهایی شد و برنز خو را مسجل کرد. محسن محمدسیفی هم در وزن ۷۰- به نیمه نهایی صعود کرد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

شادی و عاقل به فینال نرسیدند!

در ادامه رقابتهای قایقرانی روئینگ و در مرحله شانس مجدد، مجتبی شجاعی در قایق تک نفره سنگین وزن در گروه خود سوم شد و به فینال نرسید. مهسا جاور در تک نفره زنان با ثبت زمان لازم جواز حضور در مرحله فینال بازیها را بدست آورد. تیم دو نفره مردان ایران با ترکیب عادل حبیبیان و محسن شادی در مرحله شانس مجدد سوم شدند تا این تیم نیز نتواند شانس حضور در فینال مسابقات را بدست آورد.

پاروی قایقرانان خروشان به نیمه نهایی راه یافت

در اولین روز از رقابتهای دور مقدماتی رشته اسلالوم، محمد مهدی کنارنگ و شقایق سید یوسفی در ماده کانو به ترتیب سیزدهم و دهم شده و راهی مرحله نیمه نهایی شدند. در کایاک نیز رکسانا رازقیان و امیرمحمد فتاح پور با قرار گرفتن در رده هفتم جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این بازیها را کسب کردند.

شکست بسکتبال سه نفره زنان برابر تایلند

​تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در نخستین دیدار خود بعدازظهر امروز در گروه سوم به مصاف تایلند رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۷ مغلوب شد.

پارگی زنجیز و تایر مدالهای کوهستان را پراند

در آخرین روز از رقابتهای دوچرخه سواری کوهستان، فرانک پرتو آذر دارنده مدال برنز آسیا، در ماده کراس کانتری زنان به دلیل پارگی زنجیز دوچرخه اش ۵ دقیقه از رقبا عقب افتاد و به عنوان چهارمی بسنده کرد. پیش از این حسین زنجانیان نیز در دانهیل به دلیل پارگی تایر با کسب عنوان پنجمی از کسب مدال بازمانده بود.

همین طور در فینال ماده کراس کانتری مردان، فراز شکری نفر دوم رنکینگ آسیا و دارنده نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیا، در رده چهارم ایستاد. محمدپورشریف نیز عنوان پنجم را کسب کرد.

نتایج ورزشکاران ایران در روز سوم بازی‌های آسیایی

تیرهای کمانداران به دور حذفی رسید

در اولین روز مسابقات این رشته، زهرا نعمتی در دور مقدماتی ریکرو با ۶۲۲ امتیاز سی و یکم شد. صادق اشرفی(۳۴)، امیر پیرعلی(۴۵)، میلاد وزیری(۵۸) و عرفان ارژنگی پور (۶۵) شدند. سه کماندار مرد ایران به غیر از ارژنگی پور به مرحله حذفی راه یافتند. در ریکرو میکس تیم ایران با ترکیب زهرا نعمتی و صادق اشرفی با ۱۲۶۶ امتیاز سیزدهم شد و به مرحله حذفی رسید. در دور مقدماتی ریکرو تیمی هم تیم ایران متشکل از کمانداران، عرفان ارژنگی پو، صادق اشرفی و امین پیرعلی دوازدهم شد.

کبدی زنان باخت اما صعود کرد/ مردان با اقتدار بردند

تیم کبدی بانوان ایران بعد از دو برد شیرین و مقتدرانه، در سومین مسابقه خود در بازیهای آسیایی در برار تیم چین تایپه با نتیجه ۲۲ بر۱۸ مغلوب شد. کبدی بازان زن به عنوان صدرنشین گروه B به دور بعد صعود کرده و با تایلند مسابقه خواهند داد. تیم کبدی مردان نیز با نتیجه ۵۸ بر ۲۴ تیم مالزی را مغلوب کرد. این تیم تاکنون صاحب سه پیروزی شده است.

راهیابی لیتای درساژ به فینال بازیها

در ادامه رقابتهای درساژ سوارکاری، لیتا سهی نماینده ایران که روز قبل در دور اول دوازدهم شده بود در مجموع امتیازات، در رده نهم قرار گرفت تا راهی دیدار فینال شود. فینال این رشته فردا با حضور ۱۵ سوارکار برگزار می شود.

پاراگلایدر

ایران با سه ورزشکار در این رقابتها حاضر است که در پایان راند پنجم تیم مردان ایران در مجموع در رتبه دهم قرار دارد. چین پیشتاز این رشته است.

دومین برد والیبال «ب »ایران

تیم والیبال ساحلی «ب» ایران دومین دیدار خود را در بازیهای آسیایی با نتیجه ۲ بر صفر مقابل مالدیو با پیروزی پشت سرگذاشت. این تیم فردا با قطر مسابقه می دهد.

یک پله سقوط و رده پنجمی برای ایران

کاروان ایران در پایان سومین روز از هجدهمین دوره بازیهای آسیایی اندونزی با کسب ۴ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز برنز در رده پنجم قرار دارد. کاروان ایران روز گذشته با هشت مدال در رده چهارم قرار داشت. چین جمع مدالهای خود را به ۶۰ رساند و همچنان پیشتاز جدول رده بندی است.ژاپن و کره نیز دوم و سوم هستند. اندونزی میزبان نیز با ۱۲ مدال در رده چهارم قرار دارد.

مدال آوران ایران در پایان روز سوم:

طلا:
حسن یزدانی - کشتی آزاد
علیرضا کریمی - کشتی آزاد
پرویز هادی - کشتی آزاد
سعید رجبی- تکواندو مبارزه

نقره:
مرجان سلحشوری - پومسه تکواندو
کوروش بختیار - پومسه تکواندو
زهرا کیانی - تالو (ووشو)

برنز:
رضا اطری - کشتی آزاد
فرزان عاشور زاده - تکواندو مبارزه
علی پاکدامن - شمشیربازی
محمد رضا گرایی- کشتی فرنگی
مهرداد مردانی - کشتی فرنگی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج