۷۶۲۳۷۷
۱۶ نظر
۵۰۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۲
پ

برگزاری کارگروه ویژه افزایش قدرت خرید کارگران

مدیر کل جبران خدمت و روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه دستمزد شورای عالی کار با دستور کار افزایش «قدرت خرید کارگران» برای سال جاری خبرداد.

خبرگزاری مهر: مدیر کل جبران خدمت و روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه دستمزد شورای عالی کار با دستور کار افزایش «قدرت خرید کارگران» برای سال جاری خبرداد.

اسماعیل ظریفی آزاد گفت: به دنبال برگزاری نشست قبلی شورای عالی کار با درخواست نمایندگان کارگری برای «بازنگری دستمزد ۹۷» نشست کارگروه دستمزد شورای عالی کار با دستور کار بررسی راهکارهای افزایش قدرت خرید جامعه کارگری، یکشنبه هفته آینده تشکیل می شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این کارگروه با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و وزارت کار به منظور بررسی پیشنهادات نمایندگان کارگری و کارفرمایی با هدف ارائه راهکارهای قانونی افزایش قدرت خرید کارگران تشکیل جلسه می دهد.

وی ادامه داد: در نشست قبلی شورای عالی کار که اوایل مردادماه برگزار شد، پیشنهادات نمایندگان گروه کارگری این بود که دولت حمایت های اجتماعی از کارگران را در دستور کار قرار دهد.

مدیر کل جبران خدمت و روابط کار وزارت کار تاکید کرد: پس از طرح نظرات نمایندگان کارگری و کارفرمایی در نشست قبلی این شوار، در نهایت مقرر شد هر یک از گروه ها پیشنهادات مشخص خود را برای جبران کاهش قدرت خرید کارگران در این نشست ارائه دهند.

اواخر تیرماه نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار با ارسال نامه‌ای به معاونت روابط کار وزارت کار به دلیل شرایط ویژه اقتصادی و کاهش قدرت خرید کارگران، درخواست بازنگری در دستمزد ۹۷ را ارائه دادند.

این درخواست به دلیل شرایط پیش آمده اقتصادی که منجر به تورم در اقلام ضروری خانوار و به تبع آن کاهش قدرت خرید کارگران شده است، به احمد مشیریان معاون روابط کار وزیر کار ارسال شد.

بر اساس مطالعات انجام شده در کارگروه مزد کانون عالی شورای اسلامی کار، مقایسه قیمت رسمی اقلام اساسی در هفته اول تیرماه با هفته پایانی دیماه ۹۶ که ملاک سنجش هزینه معیشت خانوار بود، نشان می‌دهد که هزینه خانوار در مدت ۴ ماه گذشته از سال جاری به دلیل نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی ۴۸.۲ درصد افزایش داشته که به واسطه آن ارزش دستمزد کارگران به همین میزان کاهش پیدا کرده است. ن

مایندگان کارگری شورای عالی کار به همین دلیل درخواست بازنگری در مزد و بررسی راهکارهای جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران را به شورای عالی کار ارائه دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا عجله نکنید وقت هست

    • بدون نام

      سلام پس کارمندان چی . بازنشستگان چی . همه حقوق بگیرها قدرت خریدشون به یک سوم رسیده .تو رو خدا بدادمون برسین

    • جانباز

      این کارگروه شکم سیرباشدکاری برای کارگرنمیکند واگر گرسنه باشندبفکرجیب خودشان هستندحق جلسه و ماموریت وکمیسیون کارگربدبخت کجابود

    • آ زاد

      سفره کارگر خالی وخالی تر وجیب دزدان بیت المال پر و پرتر ،چگونه دم از عدالت میزنید وقتی فاصله طبقاتی از فرش تا عرش است ،

    • بدون نام

      حقوقشو پونصد میخای زیادی کنی مایاحتاج زندگیشو یه میلیون

    • بدون نام

      کاش کسی به فکر کارمندان بدبخت هم بود

    • TRAMP.GON

      ببین داداش از این حرفه ای مفت زیاد زدن دیگه ما کارمندان و کارگران فریب شماها را نمی خوریم بس کنید.

    • بدون نام

      همش حرف مفته .تو فروردین ماه سبد معیشت 3650000تومان بود همین نمایندگان کارگری چی کردن چندر غاز حق و ق اضافه کردن ...هی ما داد زدیم فریاد زدیم گوشی شنوا نبود.همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو به بهانه های واهی اجرا نمی کنید .با این اوضاع گرانی با 1600000تومان دریافتی حتی 10روز هم نمیشه شکم سیر کدد

    • بدون نام

      حرف حرف حرف حرف حرف تو جلسات چلیوکباب فقط میخورید با میوه هایی رویایی برای کارگر بدبخت .عمل هیچی به بهانه جلسات فوق العاده مزایا میگیرید و مهم نیست کارگر و بازنشسته چی میشه .ایشالا همتون به درک واصل شید مردم راحت شن

    • حسین

      در طول این چهل سال کدام حرکت دولت برای کمک به قشر کارگر و ضعیف‌بوده که حالا کارگران منتظر بهبود وضع معیشت خود هستند همیشه هر کار کردن منافع طبقه مرفع را در پی داشته افزایش قیمت ارز وطلا و خودرو وسایر سودش به جیب کی رفت طبقه ثروتمند برای همین کارگران عزیز بخصوص بازنشستگان امیدی به بهبود وضع معیشتی خود نداشته باشند

    • بدون نام

      روحان ییا باید دلار را 3500 کند یا حقوق کارگر 3 برابر شود که در هر صورت اقتصاد ایران نابود میشود.

    • بدون نام

      با این نرخ تورم روحانی ، تا آخر سال کارگری دیگر زنده نمی ماند که بخواهید حقوقش را زیاد کنید.

    • بدون نام

      دست پیش میگیرید که اعتراضی نشه ...شما عرضه نداشتید شب عیدی حق کارگرو بدید چه برسه حالا وسط سال...به کارگران از نظر کمییت نگاه میکنید واسه سیاهی لشکر و آمار رای گیری...

    • بدون نام

      حقوق یک مستمر بگیر نظامی،دومیلیون و پانصد هزار تومان،حق همسر140هزار تومن،تازه این ماه همسان سازی کردن300هزار اضافه شد،ولی مستمری بگیران تامین اجتماعی،با نصف حقوق،و حق همسر40تومن هم نیست،چرا؟؟؟؟؟اینقدر تبعیض؟؟؟؟چرا؟

    • بدون نام

      فقط شعار میدن هیچ کاری نمیتونن بکنن

    • بدبخت مستمریبگیرتامین اجتماعی

      ... خدالعنتتون کنه !!با یکمیلیون و۸۰ حقوق چیکارکنم'''''''''''خدالعنتتون کنه !!!!عدالت علی کجا '''''''''عدالت شماکجا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج