جاباما
۷۶۲۴۱۸
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

برانکو: به کار در پرسپولیس افتخار می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره شرایط خود در این تیم، قهرمانی کرواسی و همچنین حضور محرمی در دیناموزاگرب به صحبت پرداخت.

ایسنا: ‌به نقل از اخبار فوتبال کرواسی، مربیان کروات زیادی هستند که در خارج از این کشور به شغل مربیگری می پردازند، ولی کمتر کسی پیدا می‌شود که ۴۰ میلیون هوادار داشته باشد. برانکو ایوانکوویچ، قطعا شایسته عنوان این است که او را از بهترین مربیان کروات دانست که در حال‌ حاضر در معروف‌ترین تیم فوتبال ایران با ۴۰ میلیون هوادار یعنی پرسپولیس فعالیت می‌کند.

ایوانکوویچ در چین و امارات نیز فعالیت کرده است و دستیار میروسلاو بلاژویچ در تیم‌ ‌ملی فوتبال کرواسی در سال ۱۹۹۸ بود که با این تیم به عنوان سومی جام جهانی رسید. او بعدها هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را نیز بر عهده گرفت.

گفت‌وگوی برانکو ایوانکوویچ با رسانه کشورش را در زیر می خوانید:

* شما دو بار به عنوان بهترین مربی لیگ ایران انتخاب شده اید، آیا با پرسپولیس می توانید به افتخارات بیشتری دست یابید؟

من در حال‌ حاضر چهارمین فصل حضورم را در تیم فوتبال پرسپولیس سپری می‌کنم. فصل اولی که به این تیم آمدم، فکر می‌کنم که جایگاه این تیم در رده هشتم یا نهم جدول رده‌بندی بود. من در پنج بازی پایانی تیم را نجات دادم. در فصل بعد نیز با تیم قهرمان هم امتیاز بودیم و در بازی‌های رو در رو عملکرد بهتری داشتیم، ولی قانونی وجود داشت که باعث شد تیم قهرمان با تفاضل گل بهتر قهرمان شود.

در دو سال بعد ما به قهرمانی در لیگ ایران دست یافتیم، آن هم قهرمانی‌های قاطع که بیش از ۱۰ امتیاز با تیم دوم فاصله داشتیم. در این فصل ما با مشکلاتی روبرو بودیم، چون با جریمه فیفا روبرو شدیم. در دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی نیز ما نتوانستیم تیم را تقویت کنیم و بازیکنی را به خدمت بگیریم و منتظر هستیم تا در زمستان محرومیت‌مان به پایان برسد. علاوه بر این ما سه بازیکن اصلی خودمان را هم از دست دادیم.

با این حال شروع خوبی داشتیم. این برای خودم نیز چالش است که ببینم چقدر می‌توانم تیم را در شرایط خوب جلو ببرم و سال به سال بتوانم تیم را موفق کنم. من به کارم در این جا افتخار می‌کنم و تا زمانی هم امکان داشته باشد، ادامه‌ خواهم داد. من احتمالا مربی هستیم که بیشترین بازی را در کنار ۱۰۰ هزار هوادار انجام داده است.

فوتبال در ایران بسیار هوادار دارد. در کل از نتایجی هم که در دوران مربیگری‌ام به دست آورده‌ام خوشحال هستم. من نمی دانم مربی دیگری در کرواسی باشد که مثل من در سه کشور مختلف قهرمان شده است.

* بلاژویچ خیلی احساس غرور کرد که تیم‌ ‌ملی کرواسی رکورد او را زد و به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رسید، نظر شما راجع‌ به آن چیست؟

من بی اندازه خوشحال هستم و نمی‌توانم آن را توصیف کنم که این افتخار تا چه اندازه برای همه ما مهم بود. این یک افتخار بسیار بزرگی بود که تیم‌ ‌ملی فوتبال کرواسی به آن دست یافت. من یک چیز جزئی را به شما می‌گویم بعد از بازی با آرژانتین من سه پیشنهاد از تیم‌های مختلف داشتم تا هدایت آنها را بر عهده بگیرم.

نیاز نیست که بگویم چقدر این قهرمانی برای کشوری که بازیکنان با استعداد زیادی دارد اهمیت دارد. ما در جام جهانی فرانسه مسیر خیلی سختی پیش رو داشتیم. با آلمان و در ادامه‌ با تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه بازی کردیم، ولی واقعا این یک معجزه بود که بعد از ۲۰ سال تیم به چنین موفقیتی نائل شود. شاید همه دالیچ و بازیکنان را ببینند، ولی نباید تیمی که پشت سر آن بود را فراموش کرد. وقتی می گوییم تیم یعنی یک مجموعه که حامی تیم هستند.

*شما تجربه زیادی در زمینه مربیگری داشتید و افتخارات زیادی داشتید چرا هیچوقت سرمربی تیم ملی نشدید؟

من هیچوقت در زمینه مربیگری لابی نکردم. من و دالیچ به خاطر دانش و فداکاری در مربیگری به این جایگاه رسیدیم. زمانی که بیلیچ در تیم ملی کرواسی بود خیلی نزدیک بود تا سرمربی شوم ولی می خواستم در ایران و در محیط باشگاهی کار کنم. در مجموع بیشتر وقتی آزاد بودم پیشنهادی به دستم نرسید و وقتی در تیمی فعالیت می کردم این فرصت ایجاد می شد.

* آیا شما صادق محرمی را به دیناموزاگرب توصیه کرده‌اید که به این تیم ملحق شود؟

بله. همین طور است. من توصیه‌هایی کردم، ولی او یک بازیکن مدرن و خوب است. البته باید بهتر از این‌ها شود. هیچ کدام از ما بی عیب و ایراد نیستیم. او نیز باید به پیشرفت و بهتر شدن فکر کند. محرمی باید مشکل زبان را در کرواسی حل کند و از نظر ذهنی قوی شود. به‌ هر حال او وارد یک محیط جدید شده است. او بازیکن سریع و جنگنده‌ای است و می‌تواند در تیم‌های بزرگی پا به توپ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به پرسوپلیس نه به یک میلیون دویست هزار دلار افتخار می کنی
      یک مربی خونه نشین بودی آومدی بامافیای کثیف هدایتی فوتبال ایران به گند کشیدی

    • سجاد

      چرا بعضی خبرها رو کار میکنبد بعد از چند روز همون خبرو با تیتری دیگه کار میکنید,,, زشت به خدا خبر ندارید خب ندارید دیگه زشت به خدا زشت زشت

    • بدون نام

      باید هم افتخار کنی چون بجز باشگاه لنگچرکپولیس جای دیگه تورو نمیخواد تو به اونا افتخار کن اونا هم به تو برای همدیگه پپسی بازکنید
      هرهرهرهرهرهرهرهرهر

    • تاج بزرگ آبی

      برانکو رفته اونجا لنگو معروفترین باشگاه ایران اعلام کرده ب روزنامه ها خخخخخ. معروف بودن ی تیم ب چیه؟ ب جامهای قاره ای هست ک میاره ک لنگ رنگ فینالوندیده‌ . ب بازی رودروست ک لننگ ۵برد کمتر داره‌ . جام حذفیه ک استقلال پرافتخارترینه. پ دیگ چرت نگیدلنگیا ب زور و تبلیغات و رسانه نمیتونید ب تاج برسید . تازشم این دوتا قهرمانی اخیرتونو با حمایت دولت و فدراسیون و داوری و رییس جمهور ب دست اوردید عالم و آدم میدونن. لنگیای مسخره

    • م

      به خاطر دلار نقد

    • حامــــــــد

      آقای برانڪــــو افتخار چیز ڪوچڪی است در مقابل اسم پرسپولیس واستقلال چون تیمهایی مانند ریال وبارسلونا هم در ڪشور خودشون اینقدر هوادار ندارند ،اما یڪ جمله ،شما همین جماه را در عربستان ودر سر مربیڱری الاتحاد هم ڱفتید ،پس شما به تیمها افتخار نمیڪنید ،به دلار تیمها افتخار میڪنید

    • استقلالی

      لنگ هم به تو افتخار میکنه ، فدراسیون چقدر دوست داره ، وزیر کشته مردته ، حکومت عاشق لنگ و لنگی به هر چی لنگه افتخار میکنه

    • ایران

      سلام
      من نه پرسپولیسم نه استقلالم ولی هر دو تا تیم کشورم و مربیان با کلاس شون دوست دارم
      ولی ماندم این آمار 40 میلیون قرمز یا 30 میلیون آبی از کجا میاد
      کشور ما کلا 80 میلیون جمعیت داره یعنی واقعا 70 میلیون هوادار این دو تیم ان
      شهری مثل تهران که این دو تیم توش بازی میکنن کلا 14 میلیون جمعیت داره اگه به فرض محال همه شونم طرفدار این دو تیم باشن بازم 56 میلیون طرفدار می مونه واقعا هست
      خود من با اقوام و آشنایان 600، 700 نفر و میشناسم با اینکه تقریبا یه خانواده فوتبالی ام هستیم و چند تا بازیکن تو لیگ جوانان و حتی تو پاس قدیم تهرانم بازیکن داشتیم خیلی خوش‌بینانه هم حساب کنم شاید 20 درصد کسانی من میشناسم فوتبالی باشن شاید حتی همشونم طرفدار این دو تیم نباشن

    • بدون نام

      به پول یا به کار

    • ایران

      خدایی قصد توهین به طرفدار های دو تیم و ندارم
      توی کشور ما تقریبا بیشتر آمارها دروغه که ابزار دست یه عده شده یا احساسی آمار میدن مثل همین قضیه که مردم و احساسی کنن یا هم ابزاری واسه سر پوش گزاشتن روی اشتباهات شون
      مثل رشد اقتصادی و تورم و کار پیشی گرفتن از اسپانیا و کانادا توی اقتصاد

    • بدون نام

      زنده باشی مردبزرگ ماهم به وجودت افتخار میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج