جاباما
۷۶۲۶۳۹
۱۸ نظر
۵۰۲۴
۱۸ نظر
۵۰۲۴
پ

مجوز شکار ۵۰ رأس گراز به شکارچیان خارجی

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال‌جاری تاکنون هیچ پروانه شکار گرازی برای شکارچیان خارجی صادر نشده است.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال‌جاری تاکنون هیچ پروانه شکار گرازی برای شکارچیان خارجی صادر نشده است.

علی تیموری افزود: حفاظت از حیات وحش و در راس آن حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و حفاظت شده مانند یوز همیشه در تدوین دستورالعمل‌های شکار مدنظر قرار داشته و به صراحت شکار در زیستگاه‌های یوزپلنگ و پلنگ ممنوع اعلام شده بنابراین نگرانی از بابت کمبود منابع غذایی برای گوشتخواران وجود ندارد.

از سویی دیگر تفاوت در شرایط پروانه‌های صادره برای اتباع ایران، که در مورد گونه گراز صرفا مختص اقلیت‌های مذهبی و شکارچیان خارجی است، اعتراض تعدادی از شکارچیان را در پی داشته است.

تیموری تصریح کرد: دستور العمل‌های شکار و صید هر ساله پس از اخذ نقطه نظرات فنی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها که مبتنی بر اطلاعات میدانی از وضعیت جمعیت گونه، شرایط زیستگاهی و خسارات وارده به جوامع محلی است، تنظیم و جهت اجرا به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها ابلاغ می‌شود.

سال‌جاری ۲۷ استان در کشور متقاضی صدور پروانه شکار گراز بودند که با توجه به محدودیت صدور پروانه «صرفا جهت اقلیت‌های مذهبی»، حدود ۵۰ درصد استان‌ها متقاضی برای صدور پروانه شکار گراز ندارند بنابراین به‌منظور تعدیل جمعیت این‌گونه و جلوگیری از ورود خسارات متوسل به میرشکاران محلی می‌شوند، یعنی افرادی را برای کنترل جمعیت گراز به کار می‌گیرند.

تیموری درباره صدور پروانه شکار گراز برای شکارچیان خارجی گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد هر شکارچی در ازای پرداخت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برای هر رأس گراز بر حسب طول دندان، می‌تواند مجوز شکار دریافت کند. این مبلغ برای شکارچیان داخلی ۱۰۰ هزار تومان برای هر راس گراز است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سال‌جاری تاکنون هیچ پروانه شکار گرازی برای شکارچیان خارجی صادر نشده، اظهار کرد: سال ۹۶ نیز پروانه شکار کمتر از ۵۰ رأس گراز برای شکارچیان خارجی در کل کشور صادر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داوود

      پولش تو جیب کدوم غاصب زاده میره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرتون گرازهمون را هم فروختین

    • بدون نام

      شماها به گرازهای این کشور هم رحم نکردید !!!

    • بدون نام

      بیائید گوشت گراز را هلال اعلام کنید بعد خواهید دید چقدر گوشت مرغ و گاو و گوسفند ارزان میشود امتحان کنید

      پاسخ ها

      • محمد

        اصلا گوشت گراز خوشمزه نیست و با هیچ طعم دهنده ای هم ضخمی اون از بین نمیره و تا چند ساعت بعد از خوردن گوشت کراز آروغهای ناجوری آدم را آزار میده

      • داوود

        اون یه گوشت دیگه بود خوردی

    • بدون نام

      ای کاش مجوز شکار اون مسئولینی که مجوز شکار به خارجی ها می دادند را هم صادر می کردند من به شخصه خونه ام رو می فروختم پول مجوز می دادم

    • بدون نام

      اصلا چرا مجوز میدهید. حیات وحش را بخود بگذارید خودش اتوماتیک کنترل میشود دخالت شما حسب تدبیر و برنامه نیست دست بردارید شما لطفا اشغالهای رها شده در طبیعت را سامان دهید .

    • حمید وفا

      اقا مجوز دادین ایرادی نداره ! فقط دوستان موقع شکار دقت کنین فرق گراز و با بعضی چوپانان ژن خوب تشخیص بدین چوپان بدبختو شکار نکنین جای گراز !!!!!!! اگرهم کردین تقصیر از شما نیست لابد چوپانه زیادی شبیه گرازه

      پاسخ ها

      • محمد

        اگه خدای ناکرده قیافه اون ژن خوب که چوپانی میکنه شبیه گراز بود اونوقت چی ؟

    • بدون نام

      بله خوبه دیگه شکاربدین به خارجیابودجه ومنابع کشوروشغلامونم بدین به افغانیا خارجی ودریاخزربدین به روسیه وخلیج فارس به چینیها وچابهاروبه هندیها وافغانها برق بدین به عراقیهاوافغانستان

      پاسخ ها

      • محمد

        به خاطر این گرانی ها و افزایش قیمت پول افغانستان نسبت به ریال خدا بخواد افغانهای ساکن ایران کم کم دارن به کشورشون بر میگردن
        فقط موندن چینی ها که با تولید اتومبیلهاشون در کشور ما ماندگار شدن و برای اینکه از نظر خورد و خوراک وابسته به کشور ما نباشند مجوز جارو کردن ته خلیج همیشه فارس و دریای عمان را به اونها دادن

    • بدون نام

      اینم ....

    • بی سرزمین

      از دریای خزر گرفته تا خلیج همیشه فارس گرفته بس نبود حالا این حیوانات زبون بسته چکار داری !

    • بدون نام

      این چه کاریه اخه.. اون از دریای عمان که چین مجوز صید گرفته اینم از گرازای بیچاره..

    • آرش

      مملکتو با این مجوزها به یغما بردید

    • علی

      یه عده مملکت رو برای خودشون کردند میفروشند با پولش عیاشی میکنند با مسئولین کشورهای خارجی

    • شمالی

      کم کم شکار ایرانی هاهم ازاد میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج