جاباما
۷۶۲۶۶۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

روز طلایی کشتی و درخشش ووشوکاران

چهارمین روز از بازیهای آسیایی درحالی به پایان رسید که ورزشکاران ایران نمایش خوبی داشتند و با کسب چند مدال جایگاه چهارمی را از آن خود کردند. کشتی فرنگی و ووشو از بقیه بهتر بودند.

مهر: چهارمین روز از هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا به عنوان یکی از شلوغ ترین روزهای کاروان ایران، با شکسته شدن طلسم بی مدالی رشته تیراندازی آغاز و با فینالیست شدن ۵ ووشوکار ایران و کسب ۳ طلا و یک برنز دیگر برای ایران پیگیری شد.

راهیابی کمانداران کامپوند به مرحله حذفی

در ادامه رقابتهای تیراندازی باکمان، امروز دور مقدماتی کمان کامپوند زنان برگزار شد. در این مرحله فرشته قربانی (۱۴) مینو عابدی(۲۲) پریسا براتچی(۲۳) و راحله فارسی(۲۷) شدند و به مرحله حذفی راه یافتند. در بخش تیمی نیز تیم زنان کشورمان جهارم شد و به مرحله حذفی رسید.

در مقدماتی کامپوند مردان هم نیما محبوبی(۹)، اسماعیل عبادی(۲۰)، امیر کاظم پور(۲۱)، مجید قیدی(۲۷) شده و به مرحله حذفی راه یافتند. در بخش تیمی هم تیم مردان ایران پنجم شده و به مرحله حذفی رسید. تیم میکس ایران در رده بندی مقدماتی هفتم شد و روز جمعه در جدول حذفی به مسابقه خود ادامه می دهد.

روز طلایی کشتی و درخشش ووشوکاران

ثبت دو برد برای بسکتبال سه نفره

تیم ملی بسکتبال سه نفره مردان ایران در اولین مسابقه خود به مصاف مالزی رفت و با نتیجه ۱۸ بر ۱۳ پیروز شد. این تیم در دیدار دوم ۲۱ بر ۱۵ برابر قزاقستان به برتری رسید.

والیبال ساحلی همچنان می برد

تیم ب والیبال ساحلی کشورمان سومین دیدار خود را در این بازیها با نتیجه دو بر یک برابر قطر پیروز شد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی گردید. تیم ساحلی الف ایران نیز دو بر یک از سد تیم ژاپن گذشت.

والیبال در اولین گام پاکستان را برد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود با ترکیب اصلی به مصاف تیم پاکستان رفت و در سه ست متوالی سه بر صفر به پیروزی رسید.

رکسانا و کنارنگ ششم و هشتم شدند

رکسانا رازقیان در کایاک اسلالوم و محمد مهدی کنارنگ در اولین مسابقه امروز در مرحله نیمه نهایی به مصاف رقبا رفتند و هر دو جواز حضور در فینال را کسب کردند اما در فینال به ترتیب ششم و هشتم شده و از کسب مدال بازماندند.

راهیابی دو قایق دیگر روئینگ به فینال

در ادامه مرحله شانس مجدد مسابقات قایقرانی روئینگ، محسن شادی در سبک وزن تک نفره مردان دوم شد و به فینال صعود کرد. در دو نفره سبک وزن نیز قایق ایران با ترکیب امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی دوم شده و به فینال A راه یافت.

مه‌لقا پرفروغ ترین ستاره تیراندازی

در دور مقدماتی رشته تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر زنان الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ به ترتیب چهارم و ششم شده و جواز حضور در مرحله فینال را کسب کردند. در فینال مه لقا جام بزرگ با قرار گرفتن در رده سوم اولین مدال تیم تیراندازی در این رقابتها را به رنگ برنز کسب کرد. این سومین مدال بانوان ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا بود. احمدی پرچمدار ایران هم در رده هفتم ایستاد. در تاپانچه بادی زنان گلنوش سبقت الهی و هانیه رستمیان با قرار گرفتن در رده های بیست و دوم و بیست و چهارم از راهیابی به فینال بازماندند.

باز هم شنا از آبهای جاکارتا بی نصیب ماند

علیرضا یاوری در ماده ۱۰۰ متر پروانه بیست و سوم شد، مهدی انصاری هم هفدهم شد تا از عصود به فینال این رقابتها بازبمانند. در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی، تیم ایران با ترکیب انصاری، قره حسنلو، غلامپور و یاوری در یک کورس تماشایی رکورد ملی ایران را شکستند اما در نهایت در مجموع زمان خود در رتبه دهم بازیها ایستادند.

هت تریک کشتی فرنگی با دو طلای دیگر

محمدعلی گرایی در وزن ۷۷- کیلوگرم کشتی فرنگی در دور اول نماینده چین را در کمتر از دو دقیقه مغلوب خود کرد. سپس کشتی گیر هند را شکست داد. در مرحله نیمه نهایی فرنگی کار ژاپن را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. گرایی در فینال نماینده قرقیزستان را برد و طلایی شد. حسین نوری در وزن ۸۷ - کیلوگرم با شکست حریف ترکمنستانی به نیمه نهایی رسید و با برتری برابر نماینده یمن راهی فینال گردید. وی در فینال رقیبی از ازبکستان را مغلوب کرد و هفتمین طلای ایران را به گردن آویخت.

بهنام مهدی زاده در وزن ۱۳۰- کیلوگرم حریفانی از قرقیزستان و چین را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما با ناداوری برابر نماینده ازبکستانی متوقف گردید. وی در دیدار رده بندی نتیجه را به کشتی گیر کره جنوبی واگذار کرد و پنجم شد. علی اکبر حیدری در وزن ۹۷- کیلوگرم مقابل نماینده اهل اندونزی پیروز شد اما با شکست برابر کشتی گیر کره جنوبی حذف شد. حیدری در دیدار رده بندی مقابل نماینده قزاقستان باخت و به عنون پنجمی بسنده کرد.

روز طلایی کشتی و درخشش ووشوکاران

برتری هندبال برابر هنگ کنگ

تیم ملی هندبال مردان ایران در دومین بازی خود در مرحله دوم بازی‌های آسیایی به مصاف تیم هنگ‌کنگ رفت و در پایان موفق شد با نتیجه ۴۶ بر ۲۰ به پیروزی برسد. شاگردان زوران تنها در صورت برد برابر کره جنوبی می توانند به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.

بی مدال ماندن شمشیربازان زن سابر و اپه مردان

تیم اسلحه سابر زنان ایران(نجمه سازنچیان، کیانا باقرزاده، پریماه برزگر و فائزه رفیعی) در اولین حضورشان در این بازیها در مرحله یک چهارم مغلوب کره جنوبی شده و در رده ششم قرار گرفتند. نجمه سازنچیان در بخش انفرادی اسلحه سابر دهم شد و رفیعی به رتبه پانزدهم بسنده کرد. اما تیم اسلحه اپه مردان بعد از شکست تیم قرقیزستان در مرحله یک چهارم نهایی نتیجه را به تیم کره جنوبی واگذار کرد تا در مجموع بازیها ششم شود. در بخش انفرادی، رضایی هجدهم و اسماعیلی بیست و یکم شدند.

پنجمین طلا از آن تکواندو شد

میرهاشم حسینی تکواندوکار ایران در وزن ۶۳- کیلوگرم، با سه پیروزی قاطع برابر رقبایی از فیلیپین، ازبکستان و کره جنوبی راهی فینال بازیها شد. وی در فینال با شکست تکواندوکار اهل چین پنجمین مدال طلای کاروان ایران را بدست آورد. مهدی خدابخشی در وزن ۸۰- کیلوگرم نیز بعد از قرعه استراحت به حریفی از کره جنوبی خورد و با وجود تمام تلاشش نتیجه را به این هوگوپوش واگذار کرد و از دور رقابها حذف شد.

روز طلایی کشتی و درخشش ووشوکاران

کبدی بازان روی نوار پیروزی

مردان کبدی ایران در ادامه بازی‌های آسیایی و در چهارمین دیدار خود با اقتدار و با نتیجه ۷۵ بر ۲۱ نپال را مغلوب کرد.

هفتمی اولین رکابزن جاده بانوان

رقابت‌های دوچرخه‌سواری در ماده استقامت بانوان برگزار شد و ماندانا دهقان تنها نماینده کشورمان در این ماده با فاصله ۱ دقیقه و ۵۳ ثانیه نسبت به نفر نخست در جایگاه هفتم قرار گرفت.

شاهکار سانداکاران با ۵ فینالیست

مرحله نیمه نهایی پنج وزن ووشو در بخش ساندا برگزار شد و همه نمایندگان ایران مدال نقره خود را با راهیابی به دیدار فینال مسجل کردند. الهه منصوریان در وزن ۵۲- کیلوگرم با شکست نماینده هند فینالیست شد. شهربانو منصوریان در وزن۶۰- کیلوگرم نیز رقیبی از تایلند را ضربه فنی کرد و با اقتدار راهی دیدار فینال گردید.

عرفان آهنگریان در وزن ۶۰- کیلوگرم سانداکار هند را از پیش رو برداشت و به فینال راه یافت. فرود ظفری در وزن ۶۵- کیلوگرم هم رقیبی از هند را مغلوب خود کرد تا فینالیست شود. محسن محمد سیفی در وزن ۷۰- کیلوگرم برابر نماینده کره جنوبی پیروز شد و جواز حضور در دیدار فینال را بدست آورد تا فردا برای کسب سومین طلای خود در بازیهای آسیایی مسابقه دهند.

روز طلایی کشتی و درخشش ووشوکاران

هشتمی برای تیمی بدون یک یار

تیم ژیمناستیک کشورمان که به فینال مسابقات تیمی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ صعود کرده بود، امروز در شرایطی در فینال حاضر شد که به دنبال مصدومیت سامان مدنی با سه نفر مجبور به رقابت با سایر رقیبان خود شد. در نهایت ژیمناست‌های ایران با امتیاز ۱۶۴.۲۵۰ به عنوان هشتمی بسنده کردند. در پایان رقابت تیمی ژیمناستیک، تیم‌های چین، ژاپن و کره جنوبی اول تا سوم شدند.

اولین وزنه بردار ایران اوت شد

مجید عسگری وزنه بردار دسته ۶۹ کیلوگرم در گروه B با اوت کردن وزنه از دور قابتها حذف شد.

مدال آوران ایران در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی:

طلا:
۱ - حسن یزدانی - کشتی آزاد
۲ - علیرضا کریمی - کشتی آزاد
۳ - پرویز هادی - کشتی آزاد
۴ - سعید رجبی- تکواندو مبارزه
۵ - میرهاشم حسینی- تکواندو مبارزه
۶ - محمد علی گرایی - کشتی فرنگی
۷ - حسین نوری- کشتی فرنگی

نقره:
۱ - مرجان سلحشوری - پومسه تکواندو
۲ - کوروش بختیار - پومسه تکواندو
۳ - زهرا کیانی - تالو (ووشو)

برنز:
۱ - رضا اطری - کشتی آزاد
۲ - فرزان عاشور زاده - تکواندو مبارزه
۳ - علی پاکدامن - شمشیربازی
۴ - محمد رضا گرایی- کشتی فرنگی
۵ - مهرداد مردانی - کشتی فرنگی
۶ - مه‌لقا جام بزرگ - تیراندازی

روز طلایی کشتی و درخشش ووشوکاران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج