۷۶۲۷۴۱
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کردوانی: برنامه‌های مدیریت آب اشتباه است

پروفسور کردوانی با اشاره به اینکه سه تکنولوژی ساخت سد، حفر چاه و لوله‌کشی، آب‌های زیرزمینی را نابود کرده است، گفت: برنامه‌های اجراشده برای مدیریت آب اشتباه است و باید فکری اساسی کرد.

خبرگزاری ایسنا: پروفسور کردوانی با اشاره به اینکه سه تکنولوژی ساخت سد، حفر چاه و لوله‌کشی، آب‌های زیرزمینی را نابود کرده است، گفت: برنامه‌های اجراشده برای مدیریت آب اشتباه است و باید فکری اساسی کرد.

پروفسور پرویز کردوانی با اشاره به اینکه مدیران به مردم درست مصرف کردن را آموزش ندادند، گفت: مدیران آب از سال ۱۳۴۰ چاه‌های عمیق و نیمه عمیق را حفر و تکنولوژی پیشرفته آب دنیا را معرفی کردند و گفتند هرچه می‌خواهید آب برداشت کنید . آن تکنولوژی همان شیر آب و شلنگ بود.از دهه ۴۰ با تکنولوژی جدید در حوزه آب، ۳۵۰ هزار چاه آب در کشور و در دشت قزوین نیز ۶۰۰۰ چاه حفر شد.

این استاد دانشگاه افزود: سه تکنولوژی ساخت سد، حفر چاه و شیر و شلنگ، آب‌های زیرزمینی را نابود کرده و می‌خواهیم با سه تکنولوژی ازجمله باروری ابرها آن را جبران کنیم که این روش با توجه به اینکه بارندگی سالیانه کمتر از ۲۵۰ میلی‌متر است صرفه اقتصادی ندارد و جبران‌کننده کمبود آب نیست.

کردوانی با اشاره به اینکه برنامه‌های اجراشده برای مدیریت آب اشتباه است و باید فکری اساسی صورت گیرد، توضیح داد: در ایران طی دهه‌های اخیر مصارف خانگی و صنعت در اولویت دریافت آب قرار گرفتند و پس‌ازآن به کشاورزان گفته شد که آب موردنیاز بخش خود را از چاه تأمین کنند و کشاورزی بدون توجه به منابع آبی توسعه داده شد و در پی آن سد و کانال‌کشی صورت گرفت که این امر به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی منجر شد.

وی با اشاره به وضعیت کمبود آب در آمریکا گفت: ۳۶ ایالت آمریکا به‌ویژه لس‌آنجلس با کم آبی مواجه است که سالیان گذشته «مستر براند» روز صفر و تمام شدن آب را در این شهر پیش‌بینی و اعلام کرده بود که بخش‌های کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌ها مصارف خود را ۲۵ درصد کاهش دهند و اگر کسی به آن عمل نکند راهی زندان خواهد شد، سپس در همان زمان ناظر آب اعلام کرد که شهروندان باید آب فضای سبز را از خانه جدا و کنتور مجزا دریافت کنند.

وی اضافه کرد: «مستر براند» چمن‌های مصنوعی را جایگزین چمن طبیعی کرد، پلیس آب گمارد و هرکسی که با شلنگ ماشین خود را می‌شست ۵۰۰ دلار جریمه کرد، همچنین مصوب کرد تا فاضلاب خانگی تصفیه و مجدداً استفاده شود، درختان را از بین برد و کاکتوس را جایگزین آن کرد و با این روش روز صفر پیش‌بینی‌شده را ۷ سال به تأخیر انداخت.

پروفسور کردوانی تأکید کرد: آب ترازو نیست و اعداد و ارقام ندارد که بگوییم دقیقاً در چه زمانی به اتمام خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • TRAMP.GON

      این دولت هم پیش اشتباه است وضع مردم را ببین.

    • سلام

      آقای کردوان دست شمادردنکنه من شماروازنزدیک دیدم که چه انسان پرتلاشی هستیدودلتون برای این مملکت میسوزه امافعلا وقتی فکراتودلاروزمین خواری و....خلاصه شده چه بایدکرد

    • بدون نام

      پس جکار کنيم راه رو نشون بده

    • بدون نام

      سلام
      نمی دانم چرا گوش شنوایی نیست در این مملک
      سالهاست که این بزرگ مرد یقه پاره میکنه و کسی توجه نمیکنه
      این پدر علم آب ایران را تا زنده است ازش استفاده کنید وقتی مرد یاد بود نمی خواهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین مرد بزرگ موقع که بهش پیشنهاد مسئولیت میدن راحت شانه خالی میکنه .و از قبول آن امتناع

    • بدون نام

      این روش ها به درد همون کاو های هفت تیر کش می خورد خوآهشا این روش های خوشو نت بار ر

    • بدون نام

      این روش های بکش بکش و بگیر ببند را بخاطر اب را در ایران پیاده نکنید بهترین روش بجای حفر چاه سد لوله کشی این که هر وقت باران بیاد دهانشون باز می کنند اب می خورند

    • بدون نام

      این فیلم وستر بکش بکش برای اب بوده

    • بدون نام

      امریکا هر غلطی کرده امریکا چی خری که باید از انها الگو برداری کنیم باران به اندازه کافی هست جمع اوریش نمی کنند بخار می شه می رود در هوا

    • بدون نام

      اب زیر زمین بلاخره باید استفاده پس کی وچگونه ندارد اگر اب به اندازه مصرف انسا نها وجود ندارد تقصیر اکوسیستم طبیعت با مواخذه جبران نمی شوند یا باید افزایش جمعیت کنترل بشه یا کوچ کنند با اب با لوله ازنقاط دورتر تامین شود با زندانی کردن چند نفر اب تامین نمی شه اینها بهانه واهی

    • بدون نام

      مگه میشه اب زیر زمین پیدا نشه بروید چاه بکنید زیر زمین پر ابه فقط بعضی جاها عمق بیشتری باید بکنید تا به اب برسید هر که یک چاه 40 متری داخل حیاطش بکنه به اب می رسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج