۷۶۲۸۸۶
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

۳ میلیون خانوار روستایی فاقد هرگونه بیمه

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه سه میلیون خانوار شناسایی شده کشاورز و روستایی فاقد هرگونه بیمه هستند، گفت: تلاش می‌کنیم امسال در هر خانوار یک نفر بیمه شده داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه سه میلیون خانوار شناسایی شده کشاورز و روستایی فاقد هرگونه بیمه هستند، گفت: تلاش می‌کنیم امسال در هر خانوار یک نفر بیمه شده داشته باشیم.

محمدرضا واعظ مهدوی در گفت‌وگویی، با اشاره به تلاش برای افزایش پوشش بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار کرد: شواهد موجود حاکی از استقبال روستاییان برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی در ماه‌های اخیر است و امیدواریم روستاییان از امکانات خوب صندوق بیشتر آگاه شده و از آن بهره‌برداری کنند.

وی افزود: افراد با پیوستن به صندوق بیمه اجتماعی، زمینه ایمنی اجتماعی خود را در هنگام پیری، سالخوردگی، حوادث و سوانح فراهم می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید همه جامعه هدف ما تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، اظهار کرد: از مهمترین راهکارهای مقابله با تنش‌ها و چالش‌های اقتصادی برخورداری از چتر حمایتی بیمه است که ریسک‌ها را پوشش می‌دهد.

لذا تلاش می کنیم در راستای تحقق هدف برنامه ششم توسعه، امسال در هر خانواده مشمول، دست کم یک نفر بیمه شده داشته باشیم.

سه میلیون خانوار هستند که هیچگونه بیمه‌ای ندارند و در واقع از حدود شش میلیون خانوار روستایی شناسایی شده، تا کنون حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان درآمده‌اند.

واعظ مهدوی در ادامه به سازوکار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: نوع مشاغل کشاورزان و روستاییان به گونه‌ای است که معمولا فاقد کارفرما هستند.

دولت برای تحت پوشش بیمه آوردن این قشر تلاشگر، نقش کارفرمایی را برعهده گرفته و سهم حق بیمه کارفرمایی را می پردازد و هر کدام از افراد بر حسب میزان درآمدی که دارند حق بیمه پرداخته و به عضویت صندوق در می‌آیند. در واقع یک‌سوم حق بیمه را روستاییان و دوسوم را دولت می‌پردازد.

وی در ادامه درباره قانون بازنشستگی پیش از موعد که به موجب آن بیمه شدگان می‌توانند با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و ۷۰ سال سن، تقاضای بازنشستگی کنند، گفت: به موجب این قانون، تعدادی از افراد مشمول قانون شده و تقاضا داده‌اند که احکام مربوطه برای ۱۸ هزار نفر صادر شده است و می‌توان گفت در حال حاضر فردی نداریم که تقاضا داده باشد اما پشت نوبت مانده باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین یکی دیگر از اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر در راستای حفظ کرامت بیمه شدگان را صدور فیش حقوقی برای بازنشستگان دانست و گفت: چون بازنشستگان ما نیز حقوق ثابت دریافت می‌کنند فیش حقوقی آنها می‌تواند به عنوان ضمانت بانکی مورد استفاده قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چشمتون روشن

    • بدون نام

      با این قیمت دلار روحانی با حقوق بازنشتگی دیگه کاه برای گوسفند هم نیمیشه خرید چه برسه به غذا برای آدمیزاز تازه خانواده روستایی از کجا بیاورد حق بیمه بدهد

    • ایران،بی عدالت

      تو شهرشم دیگه کسی بیمه نیست چ برسه ب روستا

    • بدون نام

      بیشتر شهریها فاقد بیمه هستن چطور بفکر روستایی ها افتادید اینهم یک فیلمه.

    • بدون نام

      ماهم که بیمه داریم به درد نمیخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج