۷۶۳۰۱۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

آفریقای جنوبی، کاردار آمریکا را احضار کرد

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش داده‌اند آفریقای جنوبی کاردار آمریکا را به دلیل توئیت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا احضار کرده است.

خبرگزاری فارس: منابع خبری روز پنجشنبه گزارش داده‌اند آفریقای جنوبی کاردار آمریکا را به دلیل توئیت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا احضار کرده است.

ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی که بعد از پخش یک برنامه در شبکه «فاکس نیوز» درباره این کشور انجام شد، نوشته بود: «من از وزیر خارجه پامپئو خواسته‌اند اقدام آفریقای جنوبی در تصرف و سلب مالکیت زمین‌های کشاورزی و کشتار وسیع کشاورزان به طور دقیق بررسی کند. دولت آفریقای جنوبی اکنون دارد سرزمین‌ها را از کشاورزان سفیدپوست تصرف می‌کند.»

پایگاه «وکس‌نیوز» درباره این توئیت ترامپ نوشته بود او یک بار دیگر یک تئوری توطئه که محور ادعاهای گروه‌های نژادپرست اعم از سفیدبرترپنداران، نئونازی‌ها و راست‌های افراطی بوده را مطرح کرده است.

طبق گزارش این پایگاه خبری، اصل ماجرایی که ترامپ به آن اشاره کرده این است که آفریقایی‌های سیاه‌پوست که در آفریقای جنوبی اکثریت جمعیت را تشکیل می‌دهند، حدود ۵۰ سال در معرض سیاست‌های تبعیض‌آمیز نژادی و سیاسی که اروپایی‌های سیاه‌پوست اعمال می‌کردند قرار داشتند.

یکی از موارد تبعیض علیه سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی این بود که آنها از زندگی در بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های این کشور یا حق مالکیت زمین در آن مناطق محروم شده بودند.

تقسیم اراضی یکی از اصول حیاتی کنگره ملی آفریقای جنوبی در دوران مبارزات علیه حکومت اقلیت سفید بود.

بعد از اتمام آپارتاید در سال ۱۹۹۴ حدود ۹۰ درصد از سرزمین‌های این کشور در اختیار سفیدپوستان بود، این در حالی بود که آنها تنها ۱۰ درصد جمیعت این کشور را تشکیل می‌دادند.

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که به دنبال توضیحات سفارت آمریکا در آفریقای جنوبی درباره این توئیت است.

سخنگوی «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در این باره گفت: «ریاست جمهوری توئیت ترامپ را دیده است؛ توئیتی که از نظر ما کاملا حاوی اطلاعات غلط است. ما این موضوع را از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیگیری خواهیم کرد».

در گزارشی ادعایی شبکه فاکس نیوز آمده بود که رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی تنها به دلیل رنگ پوست کشاورزان سفیدپوست در این کشور، شروع به غصب اراضی آنها کرده و هیچ پولی برای غرامت به آنها درنظر نگرفته است.

انتشار این گزارش در شرایطی انجام شده که ماه گذشته دولت آفریقای جنوبی از الحاق یک متمم و اصلاحیه به قانون اساسی این کشور خبر داده بود، متممی که اجازه مصادره زمین بدون دادن غرامت را ممکن می‌کند.

پیشتر برخی رسانه‌ها با انتقاد از چنین متممی، درباره تشدید خشونت‌ها در آفریقای جنوبی هشدار داده‌‌اند.

۸۰ درصد جمعیت آفریقای جنوبی سیاهپوست، ۸ درصد سفیدپوست، ۸ درصد رنگین پوست و بقیه را نژاد آسیایی‌ تشکیل می‌دهند.

آفریقای جنوبی از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۴ تحت تسلط اقلیت سفیدپوستان و توسط یک نظام آپارتاید اداره می‌شد؛ نظامی که در آن سیاه پوستان از ابتدایی‌ترین حقوق‌های انسانی بی بهره‌ بودند.

توئیت ترامپ درباره آفریقای جنوبی در حالی صورت گرفته که او سابقه خوبی در اظهارنظر درباره کشورهای آفریقایی ندارد.

به گزارش «واشنگتن پست»، ترامپ در اولین ماه‌های ریاست جمهوری، برای توصیف کشورهای مهاجران از هائیتی، السالوادور و برخی از کشورهای آفریقایی، از لفظی توهین‌آمیز استفاده کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج