جاباما
۷۶۳۱۳۶
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

آخرین وضعیت پرونده شکایت ایران در دیوان لاهه

وزیر امور خارجه کشورمان موضع ایران در دیوان لاهه را بسیار قوی دانست و گفت: آمریکایی ها به دنبال دامن زدن به کارهای تبلیغاتی هستند.

خبرگزاری مهر: محمدجواد ظریف در توضیح شکایت ایران از آمریکا به دیوان بین المللی دادگستری لاهه به دلیل اعمال مجدد تحریم ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم مجدد بر پایه قرارداد ١٩۵۵ از آمریکا شکایتی در بین المللی دادگستری لاهه کرده است.

وزیر امور خارجه، تصریح کرد: هرچند آمریکایی ها بعد از خروج از برجام موضوع مذاکره مجدد را مطرح کردند اما آمریکایی ها پیش از این نقض عهد کردند و ایران به موجب قرارداد ۱۹۵۵ اقدامات لازم را انجام داده است.

وی افزود: ما معتقدیم جمهوری اسلامی از موضع بسیار قوی برخوردار است البته آمریکایی ها ممکن است چنین موضوعاتی را در دیوان لاهه مبنی بر درخواست مذاکره مجدد مطرح کنند اما این حرکت کاملا تبلیغاتی است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیوان قطعا به تمامی جوانب پرونده ایران توجه دارد، گفت: ما معتقدیم دعوای مذکور کاملا حقوقی است و امیدواریم دیوان به نفع جمهوری اسلامی ایران رأی دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر ساده لوحید!!!

    • هم وطن

      دکتر ظریف حیف اون امیدی که به تو بسته بودم امیدم نا امید شد دیگه در ایران به هیچ مسعولی اعتماد ندارم خیلی شرمنده خانواده هستم مرگ بهتر از این زندگی است هر روز پس رفت داریم چه کردین با ایران به خود بیاید تا دیر نشده تشگر

    • بدون نام

      چقدر خنده دار

    • کامبیز

      من اینو می بینم به یاد اورنس عربستان می افتم !؟

    • بدون نام

      مسلما دیوان در آخر رای علیه طرفی خواهد داد که اصلا اهل گفت و گو و مصالحه نیست. مگر در دیوان خود ما کسی در دعاوی حقوقی به فرد لجوج و مخالف گفت و گو و صحبت رای می‌دهد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج