جاباما
۷۶۳۱۶۷
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

دستگیری‌ها در عربستان به روسای قبایل رسید

 نیروهای امنیتی سعودی در ادامه دستگیری فعالان مدنی و سیاسی و منتقدین اوضاع سیاسی و اقتصادی عربستان، رییس یکی از قبایل سرشناس این کشور را دستگیر و روانه زندان کردند.

ایرنا: نیروهای امنیتی سعودی در ادامه دستگیری فعالان مدنی و سیاسی و منتقدین اوضاع سیاسی و اقتصادی عربستان، رییس یکی از قبایل سرشناس این کشور را دستگیر و روانه زندان کردند.

حساب کاربری 'معتقلی الرای ' (زندانیان عقیدتی) گزارش داد : حکومت سعودی 'فیصل بن سلمان بن جهجاه' رییس قبیله ' العتیبه' از قبایل سرشناس عربستان را به اتهام توئیت های وی که در آن به وجود فقر و اوضاع بد اقتصادی اشاره شده بود، دستگیر کرد.

این حساب کاربری به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

شماری از کاربران فضای مجازی در حمایت از جهجاه ، برخی توئیت های وی درباره فساد ، گرانی ، اوضاع بد معیشتی و فساد در این کشور را باز نشر کردند.

برخی کاربران دلیل دستگیری رییس قبیله العتیبه را عدم تحمل انتقادها از سوی حکومت صرف نظر از جایگاه اجتماعی منتقدین دانستند و از آنها انتقاد کردند.

دستگیری‌ها در عربستان به روسای قبایل رسید

برخی کارشناسان کشیده شدن دامنه دستگیری ها به روسای قبیله را اقدام خطرناکی دانستند که ممکن است در آینده امنیت و ثبات را در عربستان تحت تاثیر قرار دهد.

دولت عربستان از یک سال گذشته دهها نفر از شاهزاده ها، تجار ، بازرگانان ، مبلغین مذهبی ، شعرا ، اساتید دانشگاه و فعالین مدنی به ویژه تعدادی از زنان این کشور را با اتهاماتی همچون فساد اقتصادی ، جاسوسی و ارتباط با عوامل بیگانه دستگیر و روانه زندان کرده است .

برخی گزارش ها حاکیست که دولت سعودی به تازگی 5 تن از فعالان شیعه زن زندانی را به اعدام محکوم کرده است.

سازمان عفو بین الملل دیروز (پنجشنبه) از مقام های سعودی خواست که حکم اعدام 'إسراء الغمغام' به همراه 4 متهم دیگر را به اتهام شرکت در تظاهرات ضد حکومتی لغو کند

«سماح حدید» مدیر خاورمیانه ای سازمان عفو بین الملل در این باره تصریح کرد: اجرای حکم اعدام این فعال مدنی، تهدید جدی برای دیگر فعالان حقوق بشری دربند سعودی دارد.

حدید گفت: هدف از محاکمه الغمغام، ساکت کردن مخالفان در منطقه شرقی (قطیف) سعودی است و عربستان یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد اعدامی را دارد.

وی خطاب به سازمان های حقوق بشری، از آنان خواست، چشم های خود را به روی کارنامه سیاه حقوق بشری عربستان نبندند و مانع از محاکمه سیاسی فعالان و نیز اقداماتی شوند که در تعارض با قوانین بین المللی است.

الغمغام فعال زن 29 ساله سعودی دسامبر 2015 ( آذرماه 94) به همراه همسرش «موسی الهاشم» به اتهام آنچه تدارک برای برپایی تظاهرات ضد دولتی در قطیف عربستان نامیده شده است، بازداشت شد.

در همین حال، ' ادم اوستن' سخنگوی 'کریستیا فریلند' وزیر امورخارجه کانادا نیز روز پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در عربستان، شمار زیاد اعدامی ها در این کشور و نبود آزادی بیان، حبس مدافعان حقوق بشر و حقوق زن، اعلام کرد: اتاوا نگران سرنوشت مردان و زنان بازداشت شده به دلایل سیاسی در عربستان به ویژه الغمغام فعال زن سعودی است.

الغمغام تنها زن دربند سعودی نیست که به دلیل عقاید و فعالیت های خود در مخالفت با رژیم ریاض زندانی است، بلکه 13 تن دیگر نیز در زندان به سر می برند که کسانی چون 'لجین الهذلول'، 'عزیزه الیوسف'، 'ایمان النفجان' و سمر بدوی' نیز در انتظار حکم اعدام هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت بکنه آل سعود وهابی کثیف رو , کل منطقه از سیاستهای این خاندان جنایتکار بهم ریخته

    • بدون نام

      عربستان ماهی ۷/۵ملیون تومان به هم وطناش یارانه میده وفقرچی دارن

    • بدون نام

      نکه تو ایران خیلی به حقوق بشر احترام میذارن

    • بدون نام

      چرا دستگیری ها وفسادی که تو کشور خودمون هست رو بازگو نمیکنید

    • بدون نام

      آهای طرفدارای بن سلمان که آریایی هستید و عرب نمیپرستید میگم شما که گفتید داخل عربستان فقیر نیست پس چرا این آقا که اعتراض کرده به اوضاع فقرا دستگیرش کردن حتما چند روز دیگه هم‌گردنش‌رو میزنن آخه اینا که بجز خون ریزی و فساد جیزی بلد نیستن البته مسولین فاسد ما با پنبه سر میبرن لعنت به هرچی فاسد توی عربستان و ایران همشون با شمر محشور بشن آمین

    • واقعیت

      دوباره برگشتین از عربستان حرف برنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج