۷۶۳۲۱
۳۸ نظر
۲۱۸۱۹
۳۸ نظر
۲۱۸۱۹
پ

بیماری عجیبی به نام «مورژلونز»

مورژلونز، یک بیماری ناشناخته است که در آن فرد فکر می‌کند، ‌چیزی زیر پوستش در حال حرکت است. مایکل ۴۸ سال دارد و صاحب دو فرزند است. در یک روز آفتابی پاهای مایکل شروع به خاریدن کرد و کم‌کم این علائم به تمام بدن او منتشر شد.

بیماری عجیبی به نام «مورژلونز»
مجله سیب سبز: مورژلونز، یک بیماری ناشناخته است که در آن فرد فکر می‌کند، ‌چیزی زیر پوستش در حال حرکت است. مایکل ۴۸ سال دارد و صاحب دو فرزند است. در یک روز آفتابی پاهای مایکل شروع به خاریدن کرد و کم‌کم این علائم به تمام بدن او منتشر شد. انگار چیزی در حال نیش زدن او بود یا زیر پوستش در حال حرکت بود. در طول روزهای بعد او همچنان این احساس را داشت و فکر می‌کرد که زیر پوستش حشراتی در حال حرکت هستند. بالاخره یک روز بعدازظهر او در اوج ناامیدی پیراهنش را از تن در آورد و ایستاد تا حشره زیر پوستش به حرکت درآید، به محض این‌که این احساس را پیدا کرد با یک سوزن شروع به کندن آن قسمت از پوستش کرد اما حشره حالا در سرش بود و بعد از آنجا به گردنش رفت. او بالاخره با کندن سه جای بدنش توانست حشرات را خارج کند و در یک ظرف بگذارد. وقتی همسرش آمد آنها را نشان داد اما همسر مایکل در کمال تعجب هیچ چیز در ظرف پیدا نکرد. در حقیقت مایکل مبتلا به یک بیماری به نام مورژلونز (Morgellons) است؛ بیماری‌ای که فرد فکر می‌کند واقعا چیزی زیر پوستش در حال حرکت است.

این بیماری از کجا آمده است؟

در سال ۲۰۰۱ ماری لی‌تائو، مادر پسری ۲ ساله اعلام کرد که پسرش از وجود حشراتی زیر پوستش شکایت می‌کند. ماری که خود فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی بود و پیش از آن در بیمارستان بوستون کار می‌کرد، توضیح داد که خودش با میکروسکوپ پسرش را آزمایش کرده و فیبرهای قرمز، آبی، سیاه و سفیدی زیر پوست او یافته است. حدود ۸ پزشک پسر ماری را معاینه کردند ولی هیچ‌کدام توانایی کشف بیماری او را نداشتند و آن را به حساسیت و دیگر موارد نامعلوم مرتبط می‌دانستند. برد هلدریخ که در بیمارستان جان هاپکینز مشغول کار بود پسر ماری را معاینه کرد و هیچ چیز نامعمولی را در پوست این پسر پیدا نکرد. پزشکی دیگر این طور گزارش کرد که مادر این پسر احتمالا خود دچار سندرم مونشهاوزن است که در آن فرد با بیمار جلوه دادن خود یا کودکش سعی در جلب توجه سیستم پزشکی دارد. این کودک الان ۷ سال دارد و هنوز با این مشکل مواجه است. مادر او با جست‌وجو در اینترنت نام مورژلونز را برای این بیماری در نظر گرفت و در سال ۲۰۰۲ «بنیاد تحقیقات مورژلونز» را تاسیس کرد. او با هدف جلب حمایت و اطلاعات سایر پزشکان و متخصصان از نقاط مختلف دنیا این کار را انجام داد اما در عوض هزاران نفر با این بنیاد تماس گرفتند و مشکلاتی مانند زخم و وجود الیاف و علائم عصبی و دردهایش را به اشتراک گذاشتند. این بنیاد در ۱۵ کشور دیگر از جمله انگلیس، استرالیا و هلند اعضایی دارد.
 
بیماری عجیبی به نام «مورژلونز»

این بیماران چه علائمی دارند؟

احساس ناخوشایند زیر پوست اصلی‌ترین شکایت مبتلایان است. این بیماران ممکن است از احساس سوزش زیر پوست یا حس حرکت یک خزنده زیر پوست‌شان هم شکایت کنند. خارش شدید و زخم‌های پوستی که به طور ناگهانی ظاهر می‌شوند و به آرامی التیام می‌یابند از دیگر علائم هستند. برخی بیماران وجود الیافی شبیه فیبر را زیر پوست‌شان گزارش می‌کنند. ازجمله دیگر علائمی که در بیماران مبتلا به مورژلونز می‌توان مشاهده کرد شامل مشکل در توجه و تمرکز، خستگی شدید، ریزش مو، درد مفاصل و عضلات، مشکلات سیستم عصبی، از دست دادن دندان، مشکلات خواب و از دست دادن حافظه کوتاه مدت است.

درمان به چه صورت انجام می‌شود؟

هیچ درمان شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد. درمان هر نوع مشکل روانی و پزشکی که همزمان با این بیماری ایجاد می‌شود در تخفیف علائم بیمار بسیار موثر است.
از آنجا که بسیاری از پزشکان این بیماری را در رده توهمات روانی قرار می‌دهند، توصیه می‌کنند بیماران با این علائم تحت ارزیابی روانپزشکی قرار بگیرند و داروهای ضدتوهم مصرف کنند. اما برخی که اعتقاد به وجود عفونت یا انگل در بدن بیماران دارند برای آن‌ها آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند؛ ‌هرچند که مصرف طولانی‌مدت این داروها عوارض جانبی زیادی دربر دارد.

چه افرادی مبتلا می‌شوند؟

در گذشته تنها چند پزشک درباره این بیماری شنیده بودند اما در پاسخ به گزارش‌های پراکنده چند مرکز مراقبت بهداشتی به بررسی این وضعیت پرداختند. مطالعه CDC مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان داد بیماری مورژلونز به احتمال زیاد در میان زنان سفیدپوست میانسال بیشتر است. درصد ابتلا در کودکان و بزرگسالان به طور مساوی است و ممکن است افرادی در خانواده نشانه‌ای از بیماری را نشان دهند در حالی که دیگر اعضای خانواده سالم باشند. بسیاری از بیماران در مطالعه این مرکز نشانه‌های وسواسی را نشان دادند. حدود نیمی از افراد این مطالعه مشکلات دیگری ازجمله افسردگی و سوءمصرف مواد را هم داشتند.

فیلمی درباره مورژلونز

این بیماری بهانه برخی فیلم‌های امروز هم شده است. فیلم زیر پوست ما (under our skin) فیلمی در این باره است. فیلمی که از میکروب‌ها و داستان بیماری لایم و ارتباط آن با بیماری مورژلونز را نشان می‌دهد.

این فیلم داستان بیماران و پزشکانی است که برای زندگی‌شان تلاش می‌کنند و توجه سیستم مراقبت‌های پزشکی در زمینه رفع مشکلات بیماران را نشان می‌دهد. هر چند که در این فیلم هم نشان داده می‌شود که این بیماری بیشتر یک بیماری ذهنی است تا جسمی.

بالاخره منشا بیماری چیست؟

این سوال که مورژلونز یک بیماری است یا یک توهم در سال‌های اخیر پژوهش‌های زیادی را به دنبال داشته است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام می‌کند که این وضعیت بر اثر عفونت یا وجود چیزی در محیط زیست اتفاق نمی‌افتد. بررسی الیاف پوست بیماران نیز نشان داد که این فیبرها معمولا کتان هستند، چیزی که معمولا در لباس‌ها وجود دارد. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد زخم‌های پوست نتیجه خارش طولانی‌مدت پوست است.

در عین حال CDC اعلام می‌کند که قادر به نتیجه‌گیری براساس این پژوهش نیست و نمی‌تواند به صورت دقیق بگوید که این وضعیت توهم است یا مشکلی پزشکی. مطالعات موردی و تحقیقات پیشین نشان داده‌اند که ممکن است مورژلونز به بیماری لایم مرتبط باشد اما محققان دانشگاه اوکلاهاما هیچ مدرکی برای اثبات این نظریه پیدا نکرد‌ه‌اند.

مطالعه‌ای که در سال۲۰۱۰ انجام شده ارتباطی بین این بیماری و کم‌کاری تیروئید یافته است اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است. پژوهشگران مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده نتایج مطالعه چند ساله خود در رابطه با این بیماری را در ژانویه۲۰۱۲ انتشار دادند. آنان عنوان کردند که بررسی‌های چند ساله نشان می‌دهد هیچ ارگانیسم بیماری‌زایی در بیماران مورژلونز وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاصدک

      این یک بیماری نیست .یک علامت از بیماریهای روانی است.یک توهم لمسی است.معتادان مصرف کننده شیشه مبتلا به سایکوز می شوند که در آن فرد توهمات بینائی،شنوائی و لمسی و انواع هذیان هاست.بیماری بود که هر روز نوک انگشتان خود را با موکت بر می برید و زخمی می کرد و ادعا می کرد وقتی زخمهایش را فشار می دهد از آنها پروانه خارج می شود.بیمار دیگری می گفت حشرات زیادی در زیر پوستش راه می روند و مرتب و بسرعت جای خود را عوض می کنند و یا داخل لامپ های حبابی یک میلیون حشره جمع شده و باعث ترکیدن لامپ می شوند.بیمار دیگری می گفت شب ها موقع خواب زیر لحافش پر از موش می شود و مانع خواب او می شوند ولی وقتی خواسته می شد یکی از آنها را بگیرد و نشان بدهد می گفت قادر به گرفتن آنها نیست.همه بیماران بعد از مدتی که مصرف شیشه را کنار گذاشتند خبری از توهمات آنها نبود.

    • زهرا

      ای بابا من نه معتادم نه روانی نه دچار وسواس همین الان حس کرپم زیر پوستم انگار یه حشره داره نیش میزنه یا کثل گاز گرفتن مورچه ... شاید یه چیز گذراس البته خدا کنه اینطوووور باشه

    • هموطن

      من نه معتادم نه روانی ولی گاهی حس میکنم یه حشره زیرپوستم راه میره

    • بدون نام

      شوهر من هم مدتی است حس میکنه روی سرش یه چیزی حرکت میکنه ولی بعد که دست میزنه میبینه چیزی نیست .شوهر من معتاد نیست اصلا اهل هیچ چیز مخرب یا معتاد کننده ای نیست ولی یک هفته ای هست که این مشکل رو داره . حتی من بهش پیشنهاد دادم برود پیش دکتر مغز و اعصاب ولی به خاطر مشغله ی کاریش نتونسته هنوز به دکتر مراجعه کنه

    • محمدعلی

      احساس میکنم، از این حرفا گذشته من و مادرم دائما باهاش دست و پنجه نرم میکنیم.پیشرفت علم کجاست ب دادم ما برسه

    • مرتضی

      من حدود 8 ساله با این بیماری دست و پنجه نرم میکنم . از یگ نقطه شروع میشه و کمتر از یک دقیقه کل بدن رو میگیره .اغلب وقتیدر محیطی خشک وارد گرما میشی . استرس میگیری و خجالت زده پیشی اتفاق می افتد اگر به پوست دست نزنیم نه قرمز پیشه نه زخم و نه تاول میزنه بلکه فقط میسوزه و خارش شدید میگیره

    • بدون نام

      شما مبتلا به بیماری گال هستین مطمئن باشین46

    • بدون نام

      برو بابا

    • زبیده

      من الان نزدیک دوسال ایجوریم همش احساس میکنم چیزی مثل مورچه روبدنم راه میره گاز میگیره ولی هرچه دست می کشم چیزی نمیبینم و هر لحظه یک قسمت از بدنم درگیر میشه و منو کلا بی خواب میکنه و بیشتر شبها سراغم میاد دیشبم ایجوری شدم و کلا خواب نرفتم تا حالا که هنوز ادامه داره و مجبور شدم در اینترنت علت این را پیدا کنم و احساس میکنم که وقتی دوره ماهانه ام نزدیکه دچار چنین مشکلی میشم

      پاسخ ها

      • prmisfz

        منم نزدیک 3 سال اینطئریم الانم 13 سالمه من همش این حس رو دارم و موقع خواب بیشتر میشه

      • احمد

        دقیقامنم همین طورم خیلیامیگن این اثرطلسم واین طورچیزاست.میخوام برم پیش دعانویس.البته داداشم اینطوربوددغانویس خوبش کرد.گفت اثرطلسمه

    • معین

      متأسفانه اکثر دکترهای پوست واقعأ به خواستۀ بیمارشون توجه نمی کنند؛ یکی شون گفت پوستت چربه یه صابون گوگرد برام نوشت که پوستم خشکید و صدتا درد و عیب دیگه هم نصیبم کرد یکی دیگه یه دارو ساختنی گرون قیمت با شامپوی بدبو عجیب غریب نوشت ك بازم یه درد بی درمون دیگه إضافه کرد بهمون! من تا الآن پیش ۵ متخصص پوست رفتم أما نه گفتم زیر پوستم چیزی هست و نه چیز دیگه فقط خواهش کردم یه نمونه برداری أنجام بدهند تا شاید علت سوزش پوست سر من معلوم شه! اما هیچ کدوم به حرفم گوش نکردن!! واقعأ این پول ودرآمد یه عده از پزشکان مثلأ متخصص ما به این شکل حلال هستش؛ منکه نمیگم پول ما حلالشون نباشه اما باورکنید درد و رنج هایی که از تجویزهای داروی غلط و نامناسب و صدمه ای که به من وارد کردن؛ منکه هیچ ولی از خدا بترسن یه کم!! البته ازحق نگذریم ک اکثر پزشکان کشورمون حرفه ای و زحمتکش و دلسوزن

    • هانی

      من 3سالی هس که اولش پوست صورتم میسوخت بعد سوزش شدید ی جوش زیر چشمم زد ب مدت 8ماه ماندگار شد بعد میرفت وبعد باز میگشت در همین عین زیر جوش صورتم حس میکنم ی حشره داره راه میره و مور مور میشه
      هر چ دس میکشم چیزی نیست تازه رفتم دکتر وجوش صورتم
      روعمل جراحی کردن که ببینن از چ نوع بیماریی هست

    • Silver

      با سلام
      من هم این مشکلو داشتم (احساس راه رفتن مورچه روی پوست اما درقسمت صورت)از حدود 12 سال پیش گاهی این حس بهم دست میداد اوایل پیگیر نبودم اما به مرور که آزار دهنده شد پیش متخصص پوست و و حتی متخصص داخلی رفتم هیچکدوم متوجه نشدن گفتن به استرس و... ربط داره
      12 سال گذشت ؛وارد جزئیات نمیشم بعد از مدتها که علائم دیگه در بدنم ظاهر شد و به متخصص های رشته های گوناگون مراجعه کردم بالاخره سروکارم به متخصص مغز و اعصاب افتاد و mri برام نوشت که متوجه شدم یک کیست(تومور) داخل سرمه .
      ناگفته نماند یکی ،فقط یکی از دلایل ممکنه این باشه و من این احساسو فقط در قسمت صورت داشتم که اگر این موردم باشه جای نگرانی نیست فقط ی mri از مغز توصیه میشه چون این انقباظ و انبساط عضلات که حس راه رفتن حشره یا موچه رو میده مربوط به اعصاب هست حالا این اعصاب ممکنه به دلیل وجود کیست تحریک بشه یا استرس.
      ناگفته نماند من با وجود این توده در سرم مواقعی این حس بیشتر میشد که که بنا به دلایل مختلف اعصابم داغون بود یا استرس داشتم؛
      منظور اینه که استرس هم عامل فوق العاده تاثیر گذار در تحریک یا تشدید یک بیماری یا علائم مربوط به بیماری هست که با تجربه به من ثابت شده.
      این نکته رو هم بگم که مشکل این احساس من طبق گفته پزشک کیست بود
      شاید شاید احساس راه رفتن حشره در صورت من دلیلش همون مورژلونز باشه.کسی چه داند؟؟!!
      بهرحال توصیه میکنم ی mri از مغز بگیرید.

    • هلي

      با سلام خدمت همه دوستان بنده به دکتر پوست رفتم اصلا خوب نشدم و کلی هزینه خرج کردم که رفت رو هوا فدای سرتون اما تصمیم گرفتم برم دکتر مغز و عصاب و کامل چکاب ام کرد از م ام ای ار و نوار مغز گرفت گفت که بیماری فشار عصب داری که اسمش خارجیه برام دارو نوشت ب امید خدا انشاالله خوب میشم شما هم حتما ب متخصص مغز و اعصاب برید

    • مرجان

      اگه این حس در پاها ، شکم و گاهی در دست ها باشه میتونه سندرمی باشه به اسم پای بیقرار که اغلب در کسانیست که کمبود آهن دارن ، اما اگه به قسمت های دیگه سرایت کنه حتما یک مختصص نورولوژیست برید

    • Pariya

      والا منم همین مشکل رو،دارم همین الان که دارم براتون مینویسم کل بدنم و حتی روگردنم حس میکنم یه چیزی داره رو پوستم راه میره ..دست میزارم اما هیچ چیزی نیست این حس و از بچه گی داشتم،…

    • مهدی

      سلام
      فک کنم در طب سنتی به این حالت میگن «غلبه سودا».

      درمان هم داره
      سرچ کنید مطالب زیاد و جالبی متوجه میشید

    • مهدیه

      از صبح امروز فکر میکنم چیزی جلوی موی سرم راه میره رو اعصابمه همش موهام تکون میدم نمیدونم چکار کنم

      پاسخ ها

      • مینا

        بهتره یه سری غداها مثل بادمجان وترشی وانواع س وادویه تندنخورید

      • بدون نام

        عرقیات شاهتره وشنبلیله وکاسنی وپودر زیره وزنجبیل با نبات وابجوش بخور وویتامین ب کمپلکس وکلسیم ومولتی ویتامین بخور من خوردم خوب شدم حساسیته

    • آرامش

      من 40ساله هستم واز بچگی این حس را داشته ودارم وبه اون توجه نکرده ام وهر دفعه احساس می کنم یه چیزی مثل مورچه روی بدنم در حال حرکت است

    • مینا

      اکثراین مشکلات از کمبود ویتامینه مولتی ویتامین کلسیم جوشان وب کمپلکس وپودر زیره وزنجبیل باکمی نبات در اب جوش عالیه من با اینا خوب شدم سیر بادمجان انواع سس وترشی وغدای تندنخوررید کلا پرهیز غذایی

    • پرنیا

      منم سه سالی میشه که ازاین بیماری رنج میبرم مخصوصا در دست وپا وبدن و چشم سمت چپم واقعا نمیدونم چیکارکنم همین الان دارم عذاب میکشم

    • رضا

      سلام منم الان چند روزه ک بخاطر استرس شدیدی ک دارم دچار این مشکل شدم و بهترین درمان کاهش استرس و اضطرابه

    • مانیا

      من 8 ماه شده که تیروئید کم کار دارم و اولش که نمیدونستم تیروئید دارم همین حس رو داشتم تمام بدنم و انگار مورچه راه میره یا نیش میزنه دارو حساسیت خوردم موقت خود شد ولی آزمایش خون دادم پزشکم گفت تیروئید داری و مشکلات پوستم هم بخاطر تیروید بود از جمله ریزش مو و خشکی مو حتما توصیه میکنم قبل از اینکه دچار جنگ روانی بشید باید آزمایش خون بدید

    • کوروش کیوان

      سلـــــام من۴۳سالمه،الان حدودا۳ساله که احساس میکنم روی انگشت شست وبغلی پاهام مورچه راه میره فوق العاده زیاداذیتم میکنه به هردکتری هم رفتم یه سری دارودادکه هیچکدومش تاثیرنداره.اگه کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم راهنماییم کنن(ضمنا موهای بدنم وسرم کم کم میریزه،یه مدتم فراموشی گرفتم،بیشتروقتهاهم انگشتای پام یخ میزنه)09123901216تشکــــر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام شاید گال باشه چون پاهات یخ میزنه

    • بی نام

      مادر من هم ۳۱ ساله درگیر این بیماری هست،هر دکتری رفت بهش گفتن روانی هستی،الان مدتیه داره خیلی زیاد سیر خام میخوره احساس میکنه،ما فکر میکردیم این مریزی اصلا واگیر نداره،ولی الان دوتا از خواهرامو دختر ۳یاله ی خواهرمم گرفتن،همیشه احساس میکنه زیر پوستش چیزی راه میره،قبلا فکر میکرد گال گرفته،ولی گال نبود.همین سندروم مورجلون هست.خیلی مریضی بدیه،الان بعد از ۳۰ سال حتما وارد خونش شده که دیگه واگیر داره.حتی خودم هم همش همین حسو دارم ولی نمیخوام قبول کنم

    • حسن

      دوستان کسانی که همراه با زخم و درد هست تنها راهش مالیدن آب دهان در هنگامی که صبح از خواب بیدار میشین هست. بزاق دهان در اون لحظه داروی این بیماری هست؟

    • Girl

      سلام من از بچگی این مشکل رو داشتم یه بارم به مامانم گفتم باور نکرد ولی الان بهترم ولی وقتی بچه بودم تو مسجد با یه نفر دوست شدم بعد چند هفته وقتی اونو دیدم حتی شکل صورتشم یادم نمیومدونشناختمش؛خستگی هم داشتم فکرکنم به خاطر افسردگی هست چون وقتی به راهنمایی اومدم و یه خورده ارتباطم با دیگران بهتر شددیگه حس نمیکردم ولی الان چندوقتیه که به خاطر درسام تو خونه ام وتنهام دوباره حس میکنم یه چیزی زیرپوستم راه میره شماهم بهتره مثل من بهش فکر نکنید درست میشه.

    • قیصر

      من این مریضی حدود سه ماهه گرفتم.
      فقط و فقط اعصاب ادمه. مطمئن هستم.

    • Nima

      سلام من الان 40روزه کلاردشت هستم که احساس میکنم پشه های ریز از زیر شلوار و پیراهنم وارد مقعدم میشه.روی لباس و زیر لباسم بعضی وقتها پشه های ریز سفیدو سیاه پیدا میکنم.باورم شده که این پشه های ریز که اندازه یه (. )میشن از هرجایی حتی یه راه کوچیک پیدامیکنن و وارد مقعدم میشن.روی دستهام و پاهام احساس میکنم راه میرن,ولی وقتی نگاه مبکنم یادست میکشم هیچی نیست.با این حال روی لباسم تعدادی میبینم. نمیدونم چکارکنم؟
      بدنم هم پر شده از جوشهای سرسفید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دوستان من هفت ساله این مشگل رو پیاکردم شایدبیشترازهمه شما ولی هیچ دکتری برای ای بیماری داروی درستی تجویزنمیکنه من تنهاراهی که نتیجه گرفتم حمام رفتن واگرموقع بروزمشگل حمام در دسترس نبودفقط با کمی آب نقطه موردنظر روکمی خیس کنیدمطمعن باشین مشگلتون حل میشه

    • Nima

      سلام من الان 40روزه کلاردشت هستم که احساس میکنم پشه های ریز از زیر شلوار و پیراهنم وارد مقعدم میشه.روی لباس و زیر لباسم بعضی وقتها پشه های ریز سفیدو سیاه پیدا میکنم.باورم شده که این پشه های ریز که اندازه یه (. )میشن از هرجایی حتی یه راه کوچیک پیدامیکنن و وارد مقعدم میشن.روی دستهام و پاهام احساس میکنم راه میرن,ولی وقتی نگاه مبکنم یادست میکشم هیچی نیست.با این حال روی لباسم تعدادی میبینم. نمیدونم چکارکنم؟
      بدنم هم پر شده از جوشهای سرسفید

    • بدون نام

      حشرات بسیار ریزی هست ما نمی بینم گال خیلی بیشتر میتونه باشه چون مسری و رطوبت عامل اصلیش و قابل حله

    • بدون نام

      من مدتیه احساس میکنم یه چیزی روی لباسم راه میره فکرکردم کک یاچیز دیگه هست.لباسهام را نفتالین زدم تمام فرشها وقالی ها هرچی توی خونه بودم اسپری حشره کش زدم .باز پوشیدم دیدم همین جوره.سم پاش آوردیم خونه وکل لباسها وفرشها را سم پاشی کرده بازم لباسم که میپوشم احساس میکنم یه چیزی توی لباسم راه میره ودستهامم میخاره.واقعا بااین همه سم پاشی بعید میدونم حشره ایی مونده باشه.

    • حسینی

      به نظر شما این بیماری زمانی که الوچه در میاد وزیاد مصرف میکنید ویا در افرادی که تب مالت داشتند بیشتر دیده نمی شود ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج