جاباما
۷۶۳۶۶۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چین، ادعای ترامپ درباره کره شمالی را رد کرد

وزارت امور خارجه چین عصر امروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای ادعای ترامپ مبنی بر کارشکنی چین در مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره شمالی را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت امور خارجه چین عصر امروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای ادعای ترامپ مبنی بر کارشکنی چین در مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره شمالی را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: چین ضمن اظهار نارضایتی جدی از این نوع اظهارات، به ایفای نقش سازنده خود در راستای خلع سلاح شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) در یادداشت توئیتری خود از لغو برنامه سفر وزیر خارجه این کشور به کره شمالی خبر داد و گفت: از پمپئو خواسته ام در این زمان به کره شمالی نرود چون هنوز پیشرفت کافی در ارتباط با عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی نداشته ایم.

رئیس جمهوری آمریکا در رشته توئیت های خود افزوده است: علاوه بر این، با توجه به موضع بسیار سخت ما در تجارت با چین فکر نمی کنم که آن ها (چینی ها) در حال کمک به فرآیند خلع سلاح هسته ای باشند.

ترامپ ادامه داده است: پمپئو وزیر خارجه منتظر است تا در آینده نزدیک به کره شمالی برود اما به احتمال زیاد پس از اینکه رابطه تجاری ما با چین حل شد این اتفاق خواهد افتاد.

آمریکا پیشتر نیز چین را به کارشکنی بر سر راه خلع سلاح هسته ای کره شمالی و صلح شبه جزیره متهم کرده بود اتهامی که پکن آن را قویا رد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج