جاباما
۷۶۳۶۸۳
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

سوخت رسانی آمریکا به جنگنده‌های سعودی

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» فیلمی منتشر کرد که در آن یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکا در نزدیکی سواحل یمن در آب‌های دریای سرخ به جنگنده‌های سعودی سوخت‌رسانی می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» فیلمی منتشر کرد که در آن یک هواپیمای سوخت‌رسان آمریکا در نزدیکی سواحل یمن در آب‌های دریای سرخ به جنگنده‌های سعودی سوخت‌رسانی می‌کند.

در این تصویر دو فروند جنگنده سعودی توسط یک فروند هواپیمای تانکر آمریکایی، سوخت رسانی می‌شوند.

در طول بیش از سه سال از آغاز اعلام جنگ ائتلاف سعودی-اماراتی مقام‌های ارتش و جنبش انصارالله یمن بار‌ها اعلام کرده‌اند که نیرو‌های آمریکایی و صهیونیستی در این جنگ مشارکت دارند.

سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف خود خوانده در حالی است که هواپیما‌های متجاوزان طی دو هفته گذشته در حملات جداگانه به اتوبوس کودکان یمنی و مناطق مسکونی الحدیده بیش از ۸۰ کودک کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در جدیدترین جنایت ۲۷ کودک و چهار زن روز پنجشنبه گذشته در حمله عربستان به شهرستان 'الدریهمی' در استان الحدیده به خاک و خون کشیده شدند.

جنگنده‌های متجاوز سعودی زنان و کودکان آواره را در روستای 'الکوعی' از توابع شهرستان «الدُریهمی» الحدیده هدف قرار داده‌اند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این قربانیان در نتیجه حملات اخیر ائتلاف متجاوز سعودی به استان الحدیده، خانه و کاشانه خود را ترک کرده بودند که در مسیر، هدف حمله جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفتند.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ۱۸ مرداد گذشته نیز اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر ضحیان از توابع استان صعده در غرب یمن را هدف حمله هوایی قرار داد که در جریان آن ۵۱ دانش آموز کشته و ۷۹ نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بمبی که توسط ائتلاف عربستان در حمله مرگبار اتوبوس حامل کودکان یمنی به کار گرفته شد، از نوع بمب‌های نقطه زن ساخت آمریکا و کارخانه اسلحه سازی 'لاکهید مارتین' بود.

سی ان ان افزود: پیامد‌های حملات مرگبار ائتلاف به یک مراسم سوگواری و یک بازار در آوریل و مارس ۲۰۱۶ با استفاده از این بمب‌ها سبب شد تا 'باراک اوباما' رئیس جمهوری وقت آمریکا فروش فنآوری‌های پیشرفته و تسلحیات دقیق هدف زن را با توجه به نگرانی‌های موجود بر سر حقوق بشر در عربستان سعودی ممنوع و تحریم کند. اما این ممنوعیت بعد‌ها در دوره ریاست جمهوری 'دونالد ترامپ' و توسط 'رکس تیلرسون' وزیرخارجه پیشین دولت وی ملغی شد.

عربستان از روز ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، همچنین تلفات انسانی حملات ائتلاف سعودی از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (۶ فروردین ۹۴) تاکنون بالغ بر ۳۵ هزار و ۲۹۷ تن اعلام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب به ماچه؟ همین یمنی ها در جنگ عراق باايران در خط اول عراق کمک آنها بودند!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ نگو
        بنده در لشگر 58 ذوالفقار اسیران جنگی زیادی رو دیدم

    • بدون نام

      خب به ماچه؟ همین یمنی ها در جنگ عراق باايران در خط اول عراق کمک آنها بودند!!!!!

    • بدون نام

      ۵۱+۷۹میشود ۱۳۰
      حالا کدوم اتوبوس ظرفیتش ۱۳۰نفره؟؟؟؟
      اینهمه که بفکر یمن و لبنان و فلسطین و سوریه عراق و .... هستین یک دهمش بفکر ایران خودمون باشین ناایراانیان...

    • بی نام

      این هم کمکهای همه جانبه ی آمریکا به عربستان برای کشتن بچه ها و مردم بی گناه حالا کی به تروریستها کمک میکنه؟

    • بدون نام

      خدا لعنت کند مسئولین آمریکا رو که هر جا یه گند کاری هست اونا هم عضوی از این کارند

    • دونالد ترامپ

      درود بر امریکا و ال سعود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج