۷۶۳۸۱۸
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

وزیر آموزش و پرورش: شاید پشت استیضاح من خواسته‌های ناصوابی پنهان باشد

محمد بطحایی در گفتگو با ایران: این مسأله را هم نفی نمی‌کنم که گاهی اوقات در پشت سؤالات استیضاح مسائل دیگری است که شاید مطرح کردنش برای نماینده مجلس سخت باشد و او در قالب یک سؤال دیگری این استیضاح را به جریان می‌اندازد.

گفتگوی ایران با محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش:

*توجه کنید در ۳۰ سال گذشته فقط درباره انعطاف برنامه درسی صحبت می‌کردیم ما هم‌اکنون این موضوع را در وزارت آموزش و پرورش اجرایی کردیم. امسال در نظر داریم دو ساعت از برنامه درسی رسمی را در اختیار مدرسه بگذاریم هر چند این دو ساعت درکنار ۲۵ ساعت عددی نیست اما این اقدام یک تحول بسیار عمیق است.

وزیر آموزش و پرورش: شاید پشت استیضاح من خواسته‌های ناصوابی پنهان باشد

*ممکن است پشت سؤالات استیضاح درخواست‌ها و نیازهای دیگری باشد که درقالب این استیضاح مطرح می‌شود. لذا این حق را به نمایندگان می‌دهم که به‌عنوان بخشی از اجزای حاکمیت و همچنین به خاطر تعهدی که به موکلان خود دارند از من به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش سؤال کنند و به مردم هم پاسخ دهند. البته این مسأله را هم نفی نمی‌کنم که گاهی اوقات در پشت سؤالات استیضاح مسائل دیگری است که شاید مطرح کردنش برای نماینده مجلس سخت باشد و او در قالب یک سؤال دیگری این استیضاح را به جریان می‌اندازد.

*قبول دارم که معیشت معلمان مشکل دارد اما نباید همه انرژی را برای این کار بگذارم هرچند به معیشت معلمان هم توجه می‌کنم اما همه برنامه‌ام صرف معیشت معلمان نمی‌شود. برنامه درسی، فشارهای روانی که بابت کلاس‌های آموزشی به بچه‌ها می‌شود هم برای بنده مهم است. در کنار این باید برای بچه‌هایی که بعد از آزمون‌های مدارس خاص و کنکور دست به‌خودکشی می‌زنند و در بولتن‌های محرمانه به دستم می‌رسد هم برنامه داشته باشم. نمی‌توانم در آموزش و پرورش بی‌تفاوت باشم و فقط در یک مسیر انرژی بگذارم.

*بحث 30 درصد قطعی سوابق تحصیلی تصمیمی است که در شورای کنکور گرفته شده است. این تصمیم یک تصمیم جمعی بوده است و مسئولان وزارت آموزش وپرورش هم در کنار دیگر وزارتخانه‌ها بوده‌اند. برای این تصمیم هم بررسی عالمانه و تخصصی انجام شده است.

*فرآیند لو رفتن سؤالات را تصحیح کردیم. همین امسال فرآیند پنجاه ساله اجرای امتحانات نهایی را به نحوی تصحیح کردیم که آن شکاف‌ها و ایرادهایی که امکان دخل و تصرف و سوء استفاده را ایجاد می‌کرد بسرعت برطرف کردیم.
باید به خانواده‌ها و دانش‌آموزان بگویم که خیال شان کاملاً راحت باشد ما تصمیمی نخواهیم گرفت که به ضرر دانش‌آموزان باشد.

آقای بطحایی اجازه دهید درباره وضعیت یکی از معلمان بپرسم آیا پیگیر وضعیت محمد حبیبی هستید؟

شخصاً با دادستان و رئیس قوه قضائیه حضوری صحبت کردم تا آنجایی که قوانین اجازه بدهند مراجع قضایی مساعدت داشتند و خواهند داشت.سعی خواهم کرد این موضوع را حل کنم و هم‌اکنون هم با مراجع اطلاعاتی و قضایی موضوع را دنبال می‌کنم.

شهریه مدارس غیر دولتی بسیار بالاست باید قبول کنیم که نظارت آنچنانی روی مدارس غیر انتفاعی نمی‌شود. به این موضوع اشاره کنم که برخی از معاونان شما مدرسه غیر انتفاعی دارند و آنها هم پول‌های کلانی از خانواده‌ها می‌گیرند. سؤال مشخص من این است که آیا واقعاً می‌توانید به این موضوع ورود کنید. منتقدان می‌گویند وقتی برخی مدیران میانی مدارس غیر انتفاعی آنچنانی دارند و شهریه‌های بالا هم می‌گیرند چطور می‌توان روی تخلف دیگر مدارس سخن گفت؟

سامانه نظارت متمرکز بر شهریه مدارس غیر دولتی را راه‌اندازی کردیم. این سامانه تخلف را کاهش می‌دهد و البته با اصراری که خودم داشتم تیم‌های بازرسی را در مدارس غیرانتفاعی پیش‌بینی کردم که افرادی به‌صورت میدانی شهریه مدارس را پیگیری می‌کنند.همه اینها موجب شده تخلفات کمتر شود اما هنوزهم تخلف داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حشمت محمدی

      البته در این مسئله که شرط وزیر شدن در آموزش وپرورش ایران بی توجهی به معیشت معلمان شکی نیست و همه همکاران اینو میدونند.ولی این که وزیر محترم میگه من تمام وقتم را راهم برای معیشت معلمان نمی گذارم هم خیلی جالبه.ای کاش وزیر عزیز ما پنج درصد وقتش را برای معیشت معلمان می گذاشت.بخدا همون راهم وقت نمیذاره

    • بدون نام

      ببنیدچیکارکردین که دانش اموزابتدایی که الان بایدشادترین دورشون باش غمگین ناامیدوحرف دل کل ملت وزداولیافت ایران وایرانی بزرگ ونداری وبروکمپین برای کودکان خارجی وافغانی بزن ورایگان تحصیل کنن ۵۰۰هزاردانش اموزافغتنی بودجه شوازکجامیاری ازجیبت بعدازایرانیا بایدپول بگیرخاک عالم توسربی غیرت وبی عرضت وازنفت وگازومعدن مااینابه جای ایرانی استفادکنه

    • بدون نام

      تو خودت عین ناصوابی هستی

    • بدون نام

      ناثوابترازترویج زبان روسی ؟

    • فرهنگی

      آقای وزیر شما هیچکاری برای معیشت فرهنگیان کنید و فقط و فقططط حرف میزنید و شعار میدید .

    • بدون نام

      ردای وزارت برای شما بسیار بزرگ است.

    • نااشنا

      اتفاقا عین صواب است که استیضاح شده و رای عدم اعتماد بگیری زیرا اکثر فرهنگیان از تو رنجیدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج