۷۶۳۸۵۲
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

پزشکیان: ورود مجلس به ماجرای قم فایده ندارد!

پزشکیان به اعتماد می گوید ورود مجلس به ماجرای تهدید رئیس جمهور در قم به جایی نخواهد رسید.

گفتگوی روزنامه اعتماد با پزشکیان، نماینده مجلس:

نظرتان در مورد گروه های كه از حكومت پهلوي حمایت می کنند چیست؟

سوال اساسي اين است كه آيا كساني كه امروز به‌صورت احساسي چنين شعارهايي مي‌دهند، اصلا دوران پهلوي را ديده‌اند و چيزي از آن دوران به ياد دارند؟!

پزشکیان: ورود مجلس به ماجرای قم فایده ندارد!

علت اينكه اين جريانات مخالف نظام امروز جان تازه‌اي يافته‌اند، چيست؟!

ساده است. براي اينكه ما در بخش‌ها و حوزه‌هايي بايد دست به اقداماتي زده و مشكلاتي را حل مي‌كرديم كه نكرديم و در اين راستا مرتكب كوتاهي‌هايي نيز شده‌ايم و اكنون، فكر مي‌كنيم مردم با اين دشمنان همراه هستند؛ درحالي كه به هيچ عنوان چنين نيست.

آيا شيوه‌هاي تبليغاتي در ٤‌دهه اخير براي بازنمايي وقايع حكومت پهلوي و همچنين تشريح وضعيت اين ٤‌دهه كارآمد بوده و حاكميت موفق به جلب اعتماد مردم شده است؟

ما امروز با دنيا در حال جنگ هستيم و شعارهايي مي‌دهيم كه هزينه‌ساز است. مساله نفس اين شعارها هم نيست. مساله اين است كه اين شعارها بايد با رفتارمان هم‌خواني داشته باشد. نمي‌شود از طرفي مثلا شعار مرگ بر آمريكا سر بدهيم و از طرفي علم، مهارت و رفتارمان را اصلاح نكنيم و صرفا ادعا كنيم.

نكته ديگري كه به نظرم مي‌رسد و در اين راستا حائز اهميت است، اين است كه متاسفانه دشمنان آدم‌هاي خوب ما را شهيد كردند و آدم‌هايي مثل ما، ضعيف و راحت‌طلب مانده‌اند كه مي‌خواهند از آرمان آن بزرگان دفاع كنند. طبيعي است كه به مشكل برمي‌خوريم. بنابراين بايد رفتارمان را عوض كنيم و عملكردمان را اصلاح كنيم.

هفته گذشته گروهي از مخالفان دولت در يكي، دو تجمع شعارهايي افراطي سرداده و در پلاكاردهاي خود رييس‌جمهور را تلويحا به قتل تهديد كردند. نظرتان درباره اين بخش از شعارهاي اعتراضي چيست؟

ببينيد، بايد توجه داشته باشيم كه اين افراد در اقليت هستند. به هر حال تندروها در هر جناح و جرياني وجود دارند. گاهي حتي مي‌بينيم عده‌اي تندرو وارد تجمع يك جريان خاص سياسي شده و در قالب تجمع آن گروه خاص سياسي، اقدام به طرح شعارهاي افراطي مي‌كنند و ما نمي‌توانيم اين شعارها را به همه آن افراد نسبت بدهيم.

گاهي مي‌بينيم در برخي راهپيمايي‌ها و تجمعات، عده‌اي برخاسته و قطعنامه مي‌خوانند و حرف‌هاي افراطي مي‌زنند و اين‌طور تصور مي‌شود كه اين قطعنامه حرف همه تجمع‌كنندگان بوده اما چنين نيست. متاسفانه عده‌اي سوار بر موج شده و حرف خود را به عنوان نظر عمومي مطرح مي‌كنند اما اين به معناي آن نيست كه همه مردم چنين حرفي مي‌زنند.

اين مورد اخير كه به هر حال عده‌اي كه به‌زعم شما اقليت هستند، اقدام به تهديد رييس‌جمهور كردند، با واكنش صريح و انتقادي آيت‌الله مكارم‌شيرازي نيز روبه‌رو شد. آيا مشخص شده چه كساني بر موج اعتراض مشروع مردم سوار شده و نقد افراطي خود را مطرح كرده‌اند؟

راستش، دقيقا در جريان نيستم. شما درباره موضوعي از بنده تحليل مي‌خواهيد كه از جزييات آن بي‌خبرم و علم غيب هم كه ندارم. (با خنده) شايد بهتر باشد از كساني كه علم غيب دارند، بپرسيد!

آيا مجلس بنا دارد موضوع را بررسي كند؟

چرا بايد مجلس اين موضوع را بررسي كند.

به هر حال اين بررسي‌ها در گذشته سابقه داشته است. مثلا در جريان پرتاب مهر به آقاي لاريجاني در شهر قم، مجلس وارد عمل شد و موضوع را بررسي كرد. فكر مي‌كنيد در اين فقره هم امكان ورود مجلس وجود دارد؟

اين بررسي‌ها به جايي نمي‌رسد و بهتر است زحمت نكشيد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا جای حق نشسته‌.خدایا میشه بلند شی حق بشینه سر جاش

    • بدون نام

      شما وظیفه خودتون را انجام بدید.خوزه پیشکش

    • بدون نام

      راست گفته دیگه مجلس در حدی نیست که بخواد با حوزه درگیر

    • بی نام

      آره، همه احساسین، فقط مسئولین نظام دارن منطقی عمل می کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج