۷۶۳۸۶۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تاثیر سن بازیکنان در افزایش تعداد تساوی‌ها

تساوي‌هاي پرتعداد در ليگ برتر فوتبال ايران دلايل متعددي دارد كه بايد به آن پرداخته شود زيرا روند از دست رفتن اين تعداد امتياز در يك ليگ حرفه‌اي چندان منطقي نيست.

روزنامه قانون:

حسن روشن/ پيشكسوت فوتبال

تساوي‌هاي پرتعداد در ليگ برتر فوتبال ايران دلايل متعددي دارد كه بايد به آن پرداخته شود زيرا روند از دست رفتن اين تعداد امتياز در يك ليگ حرفه‌اي چندان منطقي نيست. نبايد فراموش كرد كه به ازاي هر تساوي، يك امتياز دور ريخته مي‌شود؛ در واقع از سه امتياز بازي، يك امتياز سهم هر يك از تيم‌هاست و يك امتياز از دست مي‌رود كه اين موضوع باعث مي‌شود ميانگين تعداد امتياز در پايان فصل، كمتر از ليگ‌هاي حرفه‌اي باشد.

درباره اين اتفاق چند بحث مطرح است كه در ادامه به آن مي‌پردازم. نخست آنكه در ابتداي فصل همه تيم‌ها از يكديگر مي‌ترسند و به همين دليل بازي‌ها با تساوي به پايان مي‌رسد. در واقع عدم شناخت از رقيب باعث مي‌شود مربيان تاكتيك خاصي براي پيروزي مدنظر نداشته باشند و به اين ترتيب بازي‌ها با نتيجه مساوي به پايان مي‌رسد.

نكته مهمي كه در اين باره بايد گفت اين است كه مساوي‌ها اگر با نتيجه ۲-۲يا ۳-۳ باشد وضعيت فرق مي‌كند. در واقع تيم‌ها تلاش‌شان را براي پيروزي انجام داده‌اند اما اتفاقات مختلف در نهايت باعث به تساوي رسيدن بازي شده است اما در ايران همه تساوي‌ها با نتيجه ۱-۱ يا ۰-۰ است. اين موضوع نشان مي‌دهد تيم‌ها حتي براي گلزني نيز تلاش نكرده‌اند.

در واقع تيم‌ها ترس دارند كه به سمت دروازه حريف حمله كنند. موضوع ديگري كه باعث به دست آمدن تساوي‌هاي پرتعداد در ليگ امسال شده اين است كه تيم‌ها تحت تاثير بازي‌هاي جام‌جهاني هستند. برخي كارشناسان مي‌گويند تاكتيكي كه كارلوس كي‌روش براي جام‌جهاني استفاده كرد باعث شده تيم‌ها به دفاع مطلق روي بياورند اما من چنين اتفاقي را نديدم و فكر مي‌كنم فشار حاصل از جام‌جهاني روي بازيكنان تيم‌ملي، عامل موثرتري روي كسب اين نتايج باشد.

در واقع تيم‌هايي كه بازيكن ملي‌پوش نداشتند مشكلات كمتري را متحمل شدند و عملكرد بهتري داشتند اما تيم‌هايي مثل استقلال كه درگير بي‌ثباتي در مديريت هستند نتوانستند آمادگي لازم را به دست بياورند. حدس مي‌زنم در هفته‌هاي بعد روند تساوي در ليگ‌برتر به ميزان زيادي كاهش پيدا كند و تيم‌ها به دليل آنكه جايگاه‌شان در جدول را حفظ يا براي ارتقاي آن تلاش كنند براي كسب پيروزي به ميدان بروند.

موضوع مهم ديگري كه در كسب نتايج مساوي در ليگ‌برتر تاثيرگذار است، نداشتن امنيت شغلي مربيان است. در واقع آن‌ها براي جلوگيري از اخراج يا تحت فشار قرار گرفتن از سوي هواداران، ترجيح مي‌دهند مساوي بگيرند.

ضمن اينكه چند مربي، ۱۰ روز مانده به آغاز مسابقات، تيم‌هاي‌شان را تحويل گرفته‌اند و به دليل آنكه شناختي از بازيكنان ندارند ترجيح مي‌دهند مساوي بگيرند تا مبادا اتفاقاتي كه سال گذشته براي استقلال رخ داد امسال براي تيم‌ آن‌ها رخ بدهد. فصل گذشته استقلال دچار چنين شرايطي شد، اين تيم چند باخت پي‌در پي را تجربه كرد و به حاشيه رفت. مصدوميت‌ها نيز گريبان‌گير بازيكنان شد و در نهايت در رتبه شانزدهم جدول رده‌بندي قرار گرفت.

مديريت استقلال باعث شده در اين فصل نيز، چنين مشكلاتي وجود داشته باشد و اين تيم تساوي‌هاي پي‌درپي را كسب كند. در پايان لازم مي‌دانم نكته مهمي را ذكر كنم؛ ليگ ايران نياز به جوان‌سازي دارد و بالا رفتن سن بازيكنان باعث مي‌شود به تدريج تيم‌ها محتاط شوند و گل‌هاي كمتري به ثمر برسد كه اين موضوع باعث افزايش تعداد تساوي‌ها مي‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج