۷۶۳۸۶۷
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

کاظم‌زاده: جوانان برای دریافت وام دو سال می‌دوند

نماینده مردم دهلران، آبدانان و بدره در مجلس گفت: چرا جوانان کشور در شرایط اقتصادی موجود برای دریافت یک وام کم‌بهره باید مجبور باشند، دو سال دوندگی داشته باشند؟ چرا در شرایط مذکور وزیر اقتصاد اعلام می‌کند مشکل اقتصادی در کشور وجود ندارد؟»

خبرآنلاین: نماینده مردم دهلران، آبدانان و بدره در مجلس گفت: چرا جوانان کشور در شرایط اقتصادی موجود برای دریافت یک وام کم‌بهره باید مجبور باشند، دو سال دوندگی داشته باشند؟ چرا در شرایط مذکور وزیر اقتصاد اعلام می‌کند مشکل اقتصادی در کشور وجود ندارد؟»

شادمهر کاظم‌زاده در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان در مجلس اظهار داشت: «کشور در معرض جنگ اقتصادی تمام عیار قرار گرفته و آمریکایی‌ها در اتاق جنگ‌شان علیه جمهوری اسلامی نقشه طراحی می‌کنند و در سالروز کودتای ننگین ۲۸ مرداد، ستاد اقدام تحریم تشکیل می‌شود و در روز استکبار، روز تحریم کامل مطرح می‌شود. اما در مقابل اتاق جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها، در ایران اتاق اقتصادی مقابله با تحریم چه می‌کند؟»

وی افزود: «تاکنون پاتک اقتصادی علیه اقدامات آمریکا چه بوده است؟ متاسفانه ۶۰ تن از ذخایر طلای کشور در قالب پیش فروش سکه فروخته شد، سوال این است که ذخایر ارزی کشور به چه صورتی به این وضعیت دچار شده است؟ کاهش دستوری نرخ سود بانکی و افزایش نقدینگی باعث شده تبعاتی به همراه داشته باشد که مردم تبعات آن را با گوشت و خون حس کنند.»

نماینده مردم دهلران، آبدانان و بدره در مجلس تصریح کرد: «اتاق جنگ اقتصادی کابینه نیازمند افراد متخصص و باهوش است. کاهش قدرت مردم، کوچک شدن سفره مردم و افزایش فقر می‌تواند آسیب‌های اعتقادی به همراه داشته باشد.»

کاظم‌زاده عنوان کرد: «آقای کرباسیان در زمانی که متولی وزارت اقتصاد شدند، برنامه‌های خوبی را اعلام کردند و نمایندگان به برنامه‌های کرباسیان رأی اعتماد دادند، اما در یک سال گذشته وی چه اقدامی انجام داده است؟ بازار ارز آرامش ندارد، آیا آرامش اقتصادی که در برنامه‌های وی بیان می‌شد، همین وضعیت کنونی است؟ بنده زبان دولت نیستم، که دلار را به صورت دستوری تعیین قیمت کنم.»

وی گفت: «بانک مرکزی باید عملکرد مستقلی داشته باشد، اینکه وزیر اقتصاد اعلام کرده است من کاره‌ای نیستم! و بانک مرکزی نرخ ارز را تعیین می‌کند! صحیح نیست، چراکه این وزارتخانه مسئول تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی کشور است و باید وزیر اقتصاد به مانند نخ تسبیح در تیم اقتصادی انسجام ایجاد کند.»

نماینده مردم دهلران در مجلس ادامه داد: «سرمایه‌گذاران به دنبال فضای امن برای سرمایه گذاری هستند، حال از وزیر اقتصاد سوال می‌کنم برای هدایت نقدینگی‌ها چه اقدامی انجام داده است؟ نوسانات ارزی کشور در حالی اتفاق می‌افتد که ایران از ظرفیت‌ها و امکانات اقتصادی خوبی برخوردار است و این التهابات قابل توجیه نیست، عدم رعایت شایسته سالاری و عمل نکردن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عدم استفاده از نخبگان باعث التهابات شده است.»

کاظم‌زاده عنوان کرد: «اینکه مطرح می‌شود هزینه تغییرات در مدیریت اقتصادی از جیب مجلس پرداخت می‌شود، به فرض صحت موضوع مذکور باید گفت که برای مردم باید هر هزینه‌ای پرداخت شود. اینکه گفته می‌شود کرباسیان تصمیم‌ساز اقتصادی نیست، به فرض صحت موضوع مذکور باید گفت که ما وزیر بی‌اختیار نمی خواهیم، آیا حفظ منصب تا این اندازه ارزش دارد؟»

وی خاطرنشان کرد: پرواضح است که حال اقتصاد کشور خوب نیست و در تب می‌سوزد، به طور مثال یکی از همکاران نماینده به بنده گفت که دیروز یک شخص به دفترش مراجعه کرده و تقاضای ۵ هزار تومان بابت هزینه شام شب داشته است! چرا جوانان کشور در شرایط اقتصادی موجود برای دریافت یک وام کم‌بهره باید مجبور باشند، دو سال دوندگی داشته باشند؟ چرا در شرایط مذکور وزیر اقتصاد اعلام می‌کند مشکل اقتصادی در کشور وجود ندارد؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوانان دهه شصتی دیگه پیر شدند و وامی ندیدند

    • از خدا بترسید داعشی ها

      نماینده چهدعجب شادمرخ هم حرف زد فهمیدیم زنده است تاحالا کجا بود

    • irmotor

      یکیش خودمن واسه وام ازدواج الان یکسال نیم دارم میرم میام ازبس سنگ جلوی ادم میزارن نتونستم بگیرم چندتا بانک هم عوض کردم هنوز موفق نشدم بگیرم چرا باید یک جوان واسه ی وام ازدواج که میخاد تشکیل زندگی بده اینقدر باید بدویم ،،اون اقایون که براحتی پولو از مملکت میبره با کدوم ضمانت اینقدر پول میگیره از صندوق دولت

    • بدون نام

      کاظم. زاده یه بیسواد تمام عیاره بعدازمدتها اولین باره سرش اززیربرف درإورده حرفی زده این هم یه تبلیغ براجمع آوری رای هست دوربعد

    • بدون نام

      جدی این چیزارو هم میدونید چقدر با هوشید شماها

    • بدون نام

      آقای نماینده محترم ذخایر طلا دست مردم باشه بهتر تا دست اینها ، همش خرج مناقشات خاورمیانه خواهند کرد . اتفاقا خزانه غارت خوهد شد و مانند زمان قرارداد ترکمانچای طلای زنان مسلمان را به روسیه بابت غرامت بخشیدند . حالا شکل کمی متفاوت شده است وگرنه آخرش همین میشه .

    • سکوتم از رضایت نیست

      دمت گرم خالو شادمهر

    • سعید

      دهه شصت بخصوص متولدین 69 نابود شدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج