۷۶۳۹۲۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

فروش فیلم ها در آمریکای شمالی و سینماهای جهان

فیلم تام کروز ۵۰۰ میلیون دلاری شد

اکران ۳۴ میلیون دلاری «پولدار های آسیایی» در پنج روز اول؛ «مایل ۲۲» و «آلفا» ناکام ماندند.

بانی فیلم: ماه اخیر ماه بسیار آرامی برای باکس آفیس بود، اما کمپانی برادران وارنر با دو فیلم قوی این جدول را تصاحب کرده است.

فیلم تام کروز ۵۰۰ میلیون دلاری شد

هفته گذشته «مگ» فراتر از انتظارات رفت و موفقیت جهانیش را این هفته نیز ادامه داد، در همین حال «پولدار های آسیایی» برای این کمپانی ۳۴ میلیون دلار در پنج روز اول اکرانش در هفته گذشته آورد.

اما در همین حین دو فیلم «مایل ۲۲» از STX و «آلفا»ی سونی نتوانستند موفقیت چشمگیری در نخستین روز های نمایششان بدست آورند.

با فروشی ۳۴ میلیون دلاری، «پولدارهای آسیایی» فراتر از انتظارات همه پیش رفت. این فیلم نخستین فیلم هالیوودی پس از ۲۵ سال است که شخصیت های اصلی آن تماما آسیایی اند. گزارش شده که این فیلم با بودجه ای ۳۰ میلیون دلاری ساخته شده است و کارشناسان تخمین زده اند که فروش آن به راحتی از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد.

در بازار جهانی، «پولدارهای آسیایی» این هفته تنها در ۶ کشور به نمایش در آمد و ۷۳۰ هزار دلار درآمد به همراه داشت که بیشترین آن ۲۰۸ هزار دلار در هلند بود. برنامه اکران جهانی این فیلم کمی غیر عادی و نامنظم است؛ به طور مثال این فیلم در بازار های کلیدی مانند استرالیا ۳۰ آگوست و اواسط سپتامبر در بریتانیا اکران خواهد شد.

وارنر همچنین مقام دوم باکس آفیس را با نمایش «مگ» در هفته دومش ربود. این فیلم موفقیت اکران روز های نخستش را این هفته نیز با فروشی ۲۱ میلیون دلاری ادامه داد و فروش کل خود را به رقم باورنکردنی ۸۴ میلیون دلار تنها در ده روز نمایش رساند.

در بازار جهانی نیز «مگ» همچنان موفق پیش می‌رود و با فروشی که ۶۷ میلیون دلار تخمین زده شده در ۵۵ کشور سود فیلم را به ۲۳۰ میلیون دلار و فروش جهانی اش را به نزدیک ۳۱۵ میلیون دلار رساند.

در همین حال «مایل ۲۲» محصول شرکت STX نتوانست انتظارات را برآورده کند و با فروشی ۱۳.۶ میلیون دلاری در ۳۵۲۰ سینما ضعیف عمل کرد. این فیلم که مارک والبرگ در آن حضور دارد با بودجه ای ۵۰ میلیون دلاری پتانسیل تبدیل به آغاز یک سری فیلم با حضور والبرگ و کارگردانی پیتر برگ را داشت.

با این حال چشم ها به فروش جهانی این فیلم دوخته شده است که انتظار می‌رود بیشترین فروش را داشته باشد؛ به ویژه در بازار آسیا و آمریکای لاتین. این فیلم با اکران جهانی تنها در ۶ کشور فروشی ۵۳۸ هزار دلاری را داشت.

«آلفا»ی سونی هفته را با فروشی ۱۰.۵ میلیون دلاری با اتمام رساند. انتظارات از این فیلم بسیار بالاست مخصوصا با بودجه ای بیشتر از ۵۰ میلیون دلار که فشار زیادی روی استودیو برای فروش جهانی این فیلم می‌گذارد.

و پنجمین فیلم برتر باکس آفیس (که هم اکنون در مقام چهارم با «آلفا» مساوی است) «مأموریت غیر ممکن» کمپانی پارامونت است که همچنان فروش بسیار خوبی دارد و این هفته نیز ۱۰.۵ میلیون دلار به فروش این فیلم در بازار امریکای شمالی را به ۱۸۰ میلیون دلار رساند.

در بازار جهانی نیز در این هفته این فیلم با نمایش در ۶۱ کشور ۲۰.۵ میلیون دلار فروش داشت و فروش کلش را بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این که چیزی نیست فیلم هزار پا 30 میلیاردی شده است رکورد دست ایرانی هاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج