۷۶۴۳۴۱
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

یک نماینده: تریبون مجلس در اختیار روحانی است

علی نجفی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یادداشتی در مورد طرح سوال از رئیس جمهور منتشر کرد.

علی نجفی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یادداشتی در مورد طرح سوال از رئیس جمهور منتشر کرد.

یکی از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات دولت در ساختار سیاسی و نهادی ما، نداشتن رسانه و تریبون مستقل و فراگیر است. به عبارتی دولت جمهوری اسلامی ایران از معدود دولت‌هایی در دنیاست که به صورت مستقل برای خود شبکه تلویزیونی یا رادیویی ندارد.

مضاف بر این مسأله مشکل اساسی‌تر برای دولت این است که تنها دستگاه متولی اداره شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هم در کنترل و اختیار مخالفان و منتقدان دولت قرار دارد که در اکثر موارد و مقاطع نه تنها کارکرد توضیحی و تشریحی در قبال سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکرد دولت ندارد بلکه درست علیه آنها اقدام می‌کند. در چنین وضعیتی استفاده از هر تریبونی برای دولت در راستای توضیح مواضع و موقعیت خود برای افکار عمومی و روشن‌سازی نقشی که در مجموعه شرایط کشور دارد، فرصتی مغتنم و حیاتی است.

یک نماینده: تریبون مجلس در اختیار روحانی است

خصوصاً تریبون‌هایی که در اختیار شخص رئیس جمهوری قرار می‌گیرد، چرا که این موقعیت‌ها همواره با تمرکز به مراتب بالاتر افکار عمومی و رسانه‌ها مواجه می‌شوند و از همین روست که می‌توان گفت جلسه سؤال از رئیس جمهوری یکی از نقاط عطف و مهم از این منظر است.

حتی به مراتب مهم‌تر از سخنرانی‌ها، نطق‌های یک طرفه و گفت‌وگوهای تلویزیونی معمول. چرا که رئیس جمهوری در این موقعیت در مقابل منتقدان و مخالفان خود و سؤالات آنها قرار می‌گیرد و این آوردگاه محل مهمی برای داوری مردم نسبت به عملکرد، کارنامه و نقش دولت است. در این موقعیت اگر رئیس جمهوری نتواند به هر دلیلی متناظر با سؤالات مطرح شده و با همان میزان جذابیت برای افکار عمومی، مواضع و سخنان خود را مطرح کند، یقیناً دولت را در موقعیتی شکننده قرار داده است که جبران آن کار ساده‌ای نیست.

از منظری دیگر افکار عمومی بر این باور هستند رئیس جمهوری و دولت علی رغم سکوت یا عدم اشاره به برخی موارد، ناگفته‌ها و مسائل مطرح نشده‌ای از دلایل ایجاد وضعیت فعلی کشور دارند. این تصور هم اکنون در یک نقطه اوج قرار دارد و منتظر است ببیند که آیا آقای روحانی در جلسه سؤال مجلس به سمت در میان گذاشتن این مسائل با مردم خواهد رفت یا خیر؟

از یک نگاه هم در پیشگاه بخش قابل توجهی از افکار عمومی شاید این موقعیت یکی از آخرین بخت‌هایی باشد که آنها برای اظهار نظر بی‌پرده‌تر و صریح‌تر رئیس دولت قائل هستند. در واقع شاید دولت در آینده هم بارها بخت گفتن این مسائل را پیدا کند اما مهم این است که به احتمال زیاد آن بخت‌ها به اندازه امروز امکان همراهی اجتماعی با سخنان رئیس جمهوری را نخواهند داشت.

مخالفان دولت به وضوح مخاطب اصلی خود را در این جلسه مردم می‌دانند و با این هدف سؤال خود را مطرح می‌کنند که بتوانند بیش از قبل مهندسی افکار عمومی، چه در مسیر کاستن از سبد حمایتی دولت و چه در راستای افزودن بر هواداران خویش مدیریت کنند. آنچه آنها از هشدار برای افشاگری و «بگم بگم» رئیس جمهوری می‌گویند هم در همین راستا قابل ارزیابی است؛ اینکه آنها سؤال خویش را با هدف مدیریت افکار عمومی مطرح کنند و رئیس جمهوری را در چارچوب ایفای نقش پاسخگویی به خویش محدود سازند.

حال آن که آقای روحانی جدای از ایفای نقش پاسخگویی به آنها که وظیفه قانونی اوست باید بتواند نقش اقناع افکار عمومی را هم در چارچوبی منطقی، به شکلی ایفا کند که متهم به برهم زدن آرامش جامعه نیز نشود. استفاده از این موقعیت با نگاهی کاملاً جدی به اقناع افکار عمومی نه تنها برگ برنده‌ای برای آقای روحانی و دولت ایشان، بلکه موقعیتی برای کل کشور خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای روحانی خواهشا شجاع باش و با توجه به عقبه ۲۴ میلیون رای مردم ،فردا مردم را محرم بدان و حقایق را شفاف بگو حتی اگر خائنین به ملت از نزدیکترین اشخاص به شخص خودت باشن . کشور و ملت دارن نابود میشن دیگه فرصت مصلحت گرایی نیست . فکر میکنی با سرپوش گذاشتن رو حقایق به مصلحت کشور می اندیشی .نه نه هرگز . با نگفتن حقایق داری کشور را به نابودی کامل میکشونی و اعتماد مردم را به نظام و دولت کمتر و کمتر میکنی .بنابراین در این برهه حساس فقط و فقط گفتن حقیقت به مردم ،کشور را دوباره به مسیر توسعه برمیگردونه

    • بدون نام

      اقای روحانی مردم سیاستمدار خنده رو را دوست دارن ولی در این موقعیت فوق العاده حساس کشور بجای لبخند ملیح با اخم و عصبانیت با گفتن حقایق و جلب اعتماد مردم و حمایت حداکثری جامعه و با اعمال سیاست اصولی میتوانی کشور را نجات بدی .در این برهه ،ثانیه ها هم ارزشمند است ،زیرا هر ثانیه تاخیر باعث عقب ماندگی فجیع کشور نسبت به دنیا میشه وتاخیر به هیچ وجه جایز نیست

    • بدون نام

      اقای روحانی به حرف دلسوزان جامعه گوش کن و تیمت را قوی کن .کابینه دولت مثل ی تیم فوتباله که برای قهرمانی در لیگ داخلی و لیگ قهرمانی بین المللی نیاز به بازیکنان با تکنیک و قوی و تاکتیک قوی نیاز داره . کابینه ات ترسو و کم خاصیت است افرادی شجاع و قوی نیاز داری که با ارایه تکنیک و تاکتیک به قهرمانی که همان قرار دادن کشور روی ریل توسعه است برسانی

    • بدون نام

      اقای روحانی شما که از طرف رهبر فرزانه به شدت حمایت میشوی ، ترس جایز نیست .اعتماد مردم را که سال ۹۶ داشتی با شجاعت دوباره بدست بیار

    • بدون نام

      اگرمشکلی هست ورییس جمهورشهامت گفتن ان رانداردبه رای مردم خیانت میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج