جاباما
۷۶۴۷۳۸
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

گرانی میوه گردن دلال‌ها افتاد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: اختلاف قیمت میوه در برخی از استان ها نسبت به تهران به ۶۰ تا ۷۰ درصد می رسد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: اختلاف قیمت میوه در برخی از استان ها نسبت به تهران به ۶۰ تا ۷۰ درصد می رسد.

سید یاسر رایگانی افزود: نیروهای سازمان تعزیرات حدود یک ماه در میادین میوه و تره بار مستقر بودند و به نحوه عرضه در میادین و خرده فروشی ها ایراداتی داریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه یک نوع میوه در میادین میوه و تره بار ۶ تا ۷ بار دست به دست می شود تا به دست مغازه دار برسد.

رایگانی ادامه داد: در سطح عرضه هم مشکلاتی وجود دارد برای مثال میوه های بسته بندی شده در سوپرمارکت ها با ۲ تا ۳ برابر قیمت میوه در میادین تره بار عرضه می شود.

گرانی میوه گردن دلال‌ها افتاد

وی با بیان اینکه حجم کمی از پرونده ها در زمینه میوه و تره بار به سازمان تعزیرات ارجاع می شود، گفت: کمتر از 1500 پرونده از ابتدای امسال تا کنون در این زمینه در سراسر کشور به این سازمان ارجاع شد که در مقایسه با دیگر پرونده های صنفی، ناچیز است.

رایگانی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی کشور، سازمان ناظر نیست، افزود: این سازمان، مرجع رسیدگی کننده است و نظارت بر بازار بر عهده اتحادیه ها و اصناف و اداره کل صنعت، معدن و تجارت است که باید تخلفات را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.

کمبود میوه نداریم، دلال‏‎ها گران کردند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه گفت: سطح کنونی افزایش قیمت‌ها ناشی از کمبود تولید میوه نیست.

صدرالله نیاورانی با اشاره به اینکه مقدار زیادی از افزایش قیمت میوه و تره بار، کاذب است، گفت: کمبود تولید ممکن است علت بخش اندکی از افزایش قیمت باشد اما سطح کنونی افزایش قیمت ها ناشی از کمبود تولید میوه نیست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه افزود: بخشی از این افزایش قیمت به علت سرما زدگی و بخشی هم به علت افزایش نرخ های داخلی مانند افزایش قیمت کرایه های حمل و نقل، هزینه بسته بندی و بارگیری است.

وی ادامه داد: قیمت میوه در عمده فروشی با آنچه که در مغازه ها بدست مردم می رسد متفاوت و مورد اعتراض مردم و حتی تولیدکنندگان است که متاسفانه به این اعتراض به خوبی رسیدگی نمی شود.

نیاورانی اضافه کرد: قیمت میوه ها از تولیدکننده تا مصرف کننده بدست واسطه ها و دلال ها افزایش می یابد و میوه فروشان در مغازه با بیش از سود مجاز آن را می فروشند.

وی با اشاره به اینکه در 17 استان کشور ، سرمازدگی داشتیم ، افزود: از مناطق دیگر تولید داشتیم و در بازار کمبود محصول احساس نمی شود.

نیاورانی اضافه کرد: با توجه به کمبود تولید، صادرات میوه انجام نمی شود و صادرات در موارد اضافه تولید انجام می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه گفت: ساعات کار میادین بزرگ میوه و تربار باید محدود شود تا اقدامات دلالان در آنجا قابل نظارت بیشتر و بهتری باشد.

نیاورانی افزود: باید فاکتور با شکل یکسان و اصلی بارفروشی و با مهر و شماره اتحادیه بارفروشان باشد و به سازمان تعزیرات معرفی شود تا فاکتورهای جعلی تولید نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرده شور ببرتتون همه تون رو باهم . غم اون مادري كه نتونست براي كودكش موز كيلويي 11 تومني بخره رو امثال شما نمي فهمن

    • بدون نام

      کشور شده دلال بازی اگه نمیتونید کنترل کنید توجیه نکنید.

    • امير

      بي تدبيري،نبود مديريت،رانت،دزدي،اقازاده،اختلاس،صادرات رايگان به كشور هايه برادر،
      علي بركت الله

    • بدون نام

      حدود 6 ماه از سال ميگذره طبق گفته خودشون ماهيانه تورم 10% داشتيم كه ميشه همون 60% همه اقلام دارند قيمتهاي خودشون و با نرخ دلار اصلاح ميكنند بغير از درامد و حقوق كارگر

    • بدون نام

      دولت بايد حقوق كارگر و كارمندان را هم 3 برابر كند
      همچنين يارانه

    • دهه 60یی بیچاره

      بله همه همیشه گناهکارن و آقایون بی گناه...فقط نمیدونم چرا شماها که عرضه ندارید جلوی به قول خودتون دلال جماعتو بگیرید برای چی شدین مدیر و رئیس و وزیر و........

    • بدون نام

      دلالها چه کسانی هستند.

    • بدون نام

      کلا این مملکت رو دلال ها داره میکنند

    • بدون نام

      میگم خوبه مملکتو بدیم دست این دلال ها شاید اینا بهتر تونستن اداره کنن سکه دست دلال دلار دلال میوه دلال گندم دلال ........شاید مدیریت اینا بهتر بود

    • بدون نام

      نه کار دشمن است

    • بدون نام

      مردم همیشه در صحنه اگر امکانش هست نخرید تا بگندد یک خورده با هم متحد باشیم

    • بدون نام

      دلال هم ازکره مریخ اومده دستمون بهش نمیرسه

    • بدون نام

      خاک بر سر مملکتی که دلالا هر جور دلشون بخواد بتونن توش جولان بدن و حکومت مثل دسته بیل فقط نگاه کنه

    • بدون نام

      بابا بقران یک چیزی به اسم استعفا هم وجودداره .مسوولین ما متاسفانه با این واژه میونه خوبی ندارن.

    • میوه و تره بار

      شیوه نظارت با طریقه کار میوه فروشان و بارفروشان هیچ همخوانی ندارد !! مامورین تعزیرات می‌خوان به شیوه سنتی نظارت کنند !!
      به نظرم با وجود وسایل و پیشرفتهای کنونی باید فاکتورهای الکترونیکی مثل رسیدهای کارت خوان ها الکترونیکی و کامپیوتری بشه که هزینه زیادی برای مکانیزه کردن و ماشینی شدن نوشتن فاکتور متحمل نمیشن بارفروشان
      اینجوری هم میشه بهتر پیگیری کرد و نه میوه فروش و نه بارفروشان سطح میدان نمیتونه انکار کنن چون این خریدها ثبت شده هست و قابل انکار نیست
      مزیت دومش هم که قشنگ و راحت میشه از این طریق از این قشر که فرار مالیاتی زیادی دارن مالیات دریافت کرد و به نظرم با وجود برنامه نویسای خوب وطنی کار دشواری نباشه ساختن یه سامانه خوب و منسجم !!
      در غیر این صورت همین آش و همین کاسه
      خیلیا با این گرونیا حال میکنن از خون مردم بدبخت می‌نوشت !!

    • بدون نام

      راستی دلال و دلال بازی چطوری انقد رشد کرده. لابد مقصرش مردمن

    • بدون نام

      واقعا شرم وننگ برشما باد بی کفاینها بیشرف کثافتکاریی وبی کفایتی خودتان وهمکاران وتیم بیسواد این دولت تا به امروز دوتا مقصر داشت اول امریکا دوم واسطه ها از امروز یک دروغ بزرگتر ازدهان شخص اول قوه مجریه جناب اقای روحانی با اون کلید ش هم اضافه شد گرانی ارز سکه ومیوه وخودرو خارجی خودرو داخلی الی اخر به گردن ملت افتاد باید ازاین دولتمران سپاس گزاریم کنیم بابت این توهین هایی که به مردم میکنند البته یک مورد دیگه هست باید خداراشکرگذار هم باشیم که خدا محمود احمدی نژاد هم خلق کرد مرتب مقصریین پیدا میشوند دستتون درد نکنه که مرتب فرافکنی میکنید ننگ برشماها باد وقاحت ودروغگویی حد ومرز داره ولی برای شما دیگه زشیتها ودروغگویی عادی اگر انسان وجدان ویا شرف داشته چطور میتونه با چه اعتمادی نفسی درمقابل یک ملت اینقدر وقاحت داره بهتر لطف کنید خفه خون بگیرید این قدر نمک روی زخم این ملت نریزید بعد ازسخنان روحانی امروز دوباره سکه ودلار سیر صعودی گرفت خدابه دادمون برسه تا نابودی ملت وکشور ادامه دارده چون اینها نه کاربلدند نه شرف دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج