جاباما
۷۶۴۸۳۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

انتشار کیفرخواست اسفندیار رحیم مشایی

بخشی از کیفرخواست اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور اسبق و یار جدانشدنی محمود احمدی نژاد منتشر شد.

خبرآنلاین: بخشی از کیفرخواست اسفندیار رحیم مشایی که شامل مشخصات سجلی او و اتهامات رئیس دفتر رئیس جمهور سابق است منتشر شد.

این سند را یکی از مسئولان مرکز پژوهشهای مجلس با این توضیح منتشر کرد که در فیلم ارائه شده از دادگاه مشایی، عنوان شده بود او متهم به "رویکردهای اتاق فکر استکبار جهانی در شیوه های نفوذ و مدلهای براندازی و تلاش برای مایوس کردن مردم و سلب اعتماد مردم از مسئولین نظام" شده است.

اتهاماتی مانند مایوس کردن مردم و شیوه های نفوذ اساسا در نظام حقوقی ایران پذیرفته نشده و اصولا این مسایل، در حوزه سیاسی مفهوم پیدا می کند نه حقوق کیفری و این موضوع باعث شد تا واکنش حقوقدانان نسبت به جملاتی که از فیلم بقایی درباره کیفرخواست او پخش شد، منفی باشد.

اکنون بخشی از سند کیفرخواست منتشر شده که نشان می دهد مشایی متهم به دو اتهام شده است:

۱-اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور

۲- فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

انتشار کیفرخواست اسفندیار رحیم مشایی

از آنجایی که در اتهام اول، "اجتماع و تبانی" با مشارکت و مباشرت بیش از یک تن صورت می گیرد، اکنون باید منتظر ماند و دید اسفندیار رحیم مشایی با چه کسی اجتماع و تبانی کرده است.

تذکر این نکته خالی از فایده نیست که تمامی اقدامات رسانه ای و تبلیغی مشایی در ماههای اخیر با مشارکت و مباشرت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشور انجام شده و باز هم مشخص نیست آیا اقدامات تبلیغاتی نامبرده، که وصف کیفری در کیفرخواست یافته اند، با مشارکت متهم دیگری بوده یا نه.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که در فیلم پخش شده از دادگاه رحیم مشایی، متهم ردیف دوم در ابتدای جلسه عنوان می شود ولی نام متهم اعلام نشده است. دیروز هم اژه ای سخنگوی قوه قضاییه، در پاسخ به سئوال خبرگزاری خبرآنلاین که پرسیده بود حکمت و مصلحتی که باعث شده برخورد با محمود احمدی نژاد صورت نگیرد چیست؟ گفت: ضمن تایید سئوال، اجازه بدهید این حکمت باقی بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اص

      قربون خدا برم این اقایون به محاکمه پاشون وا میشه اول توبوق کرنا میکنند اخرش که بایدحکم قطعی بدن مصلحت را درراز داری وتقیه میبینند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج