جاباما
۷۶۴۹۱۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

خرم: احتمالا رأی دیوان لاهه به نفع ایران خواهد بود

یک کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ایران به بدعهدی آمریکا معترض است و جهان هم حرف ایران را تایید می‌کند و این موضوع در جهان از جایگاه برخوردار است.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ایران به بدعهدی آمریکا معترض است و جهان هم حرف ایران را تایید می‌کند و این موضوع در جهان از جایگاه برخوردار است.

سید علی خرم در ارزیابی خود از بررسی شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه، اظهار کرد: ایران در واکنش به عمل دونالد ترامپ در خروج از برجام بدون هیچ‌گونه دلیل حقوقی، از آمریکا شکایت کرده و این موضوع محکمه پسندی است که در هر دادگاهی می تواند قابل طرح باشد و احتمالا هم رأی به نفع ایران خواهد بود.

وی افزود: اما از سوی دیگر باید در نظر داشته باشیم که ایران سعی کرد پشت در دادگاه به توافق برسد زیرا در دوره‌های قبلی هم ایران و آمریکا به همین طریق با یکدیگر توافق کرده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: آمریکا اطمینان دارد که نتیجه به نفع او است، به همین دلیل به میدان آمده، از سوی دیگر تصور می‌کند که خروج از برجام برای ترامپ تا این حد مهم است اما حاضر نیست انعطافی نشان دهد در حالی‌که از نظر پرستیژ بین‌المللی، ایران به بدعهدی و نقض قول آمریکا معترض است و از آن‌جایی که جهان هم حرف ایران را تایید می کند، این مساله در جهان از جایگاه برخوردار است و آمریکا از این بابت بیش‌تر صدمه می‌بیند اما باید منتظر نتیجه دادگاه باشیم.

وی اظهار کرد: البته اگر قبل از دادگاه نتیجه‌ای طرفین می‌گرفتند، آمریکا باید قبول می‌کرد که به برجام برگردد در حالی که او نمی خواهد این کار را انجام دهد، از ابتدا هم تصمیم آمریکا این بوده که از برجام خارج شود.

این استاد دانشگاه همچنین ابراز کرد: آمریکا با این قصد به دادگاه آمده که شاید بتواند نتیجه را به نفع خود تغییر دهد اما بعید است که به نفع آمریکا رأی دهند و در دادگاه به نتیجه عجیب غریبی برسند، در هر صورت برگزاری این دادگاه یک فرصت است.

دیوان بین المللی لاهه از روز گذشته بررسی شکایت ایران از ایالات متحده آمریکا در مورد خروج غیر قانونی از معاهده برجام و نقض عهد و اعمال تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده است که روند رسیدگی به این شکواییه تا پنج شنبه ادامه دارد و طرفین دعاوی خود را در جلسات دادگاه ارائه می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واسه ما نون میشه یا آب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا اینا پول نداران واسه اختلاس و اقازاده هاشون رای لاهه کلی پول واسه اینا و یمن و سوریه و عراق آزاد میکنه اصن مسئله ایران در میون نیس

    • سعید

      هیچ سودی برا مردم ایران نداره این شکایت چرته

    • سانسورچی تاکی سانسور؟؟؟؟؟؟؟

      اره جون عمه ات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج