۷۶۴۹۴۰
۲۲ نظر
۵۰۰۰
۲۲ نظر
۵۰۰۰
پ

واکنش فتح‌الله‌زاده به شکست سنگین استقلال

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت:استقلال در این یک سال و نیم اخیر به تیمی تهاجمی تبدیل شده و مثل پهلوان محله شده بود اما شب گذشته یک سیلی خورد که این باعث ناراحتی من شد.

خبرگزاری فارس: علی فتح‌الله‌زاده در خصوص شکست استقلال مقابل السد قطر صحبت‌های زیر را انجام داد.

نظرتان در مورد باخت استقلال به السد چیست؟

استقلال در یک سال و نیم گذشته یک تیم کاملا تهاجمی شده بود و در لیگ قدرتش را به رخ حریفان می‌کشید. اصطلاحا استقلال پهلوان محله شده بود و این پهلوان محله دیروز یک باره یک سیلی خورد که تا حالا نخورده بود. این سیلی باعث شد به استقلال بربخورد و به نوعی قافیه را باخت.

من از این موضوع خیلی ناراحت شدم. شما دیدید وقتی استقلال گل دوم را دریافت کرد ریتمش را از دست داد و بازیکنان بی‌برنامه در زمین بازی می‌کردند. نبود یک بازیکن باتجربه در وسط زمین باعث شد که تیم روحیه کافی را نداشته باشد و در آن سو تیمی مثل السد در حضور نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر و در حالی که از تیم استقلال عقب بود بازی را برگرداند.

شما معتقدید استقلال در میانه زمین دچار مشکل بود؟

وقتی تیمی دو گل در زمین حریف می‌زند از لحاظ روحی و روانی به شرایط مطلوب می‌رسد.استقلال در میانه زمین بزرگتری نداشت که پیروز شود و در واقع رهبر وسط زمین خلاء‌اش حس می‌شد. ضمن اینکه از معدود دفعاتی بود که می‌دیدم شفر تعویض‌های خوبی نکرد.

در لابلای صحبت‌های شما به نظر می‌رسد به خلاء نبود ابراهیمی یا بازیکن دیگری اشاره کردید.

دقیقا. جباروف و ابراهیمی ستون‌های استقلال بودند و نبود آنها حس شد. مثلا مهدی رحمتی یا پژمان منتظری یک وزنه محسوب می‌شوند ولی وقتی رحمتی در عقب زمین حضور دارد و احساس خطر می‌کند کاری از دست او برنمی‌آید. او دیروز می‌دیدی بازیکنان خط دفاعی زیاد مراقب حریف نیستند و خطر را حس می‌کرد و همین موضوع باعث شد تا وی عصبی هم شود.

اگر بازیکنی مثل جباروف یا ابراهیمی در میانه زمین حضور داشتند می‌توانستند دیگر بازیکنان را به خودشان بیاورند. البته منظور من این نیست که آنها داد و فریاد می‌کردند بلکه با دو پاس در عمق و گرفتن یکی دو توپ از بازیکنان سرشناس به هم تیمی‌های خود نشان می‌دادند که باید با تمام توان‌شان بازی کنند.

خیلی از کارشناسان از شب گذشته اعتقاد دارند که نقل و انتقالات ضعیف باعث شکست استقلال مقابل السد شده و در این نتیجه تاثیرگذار بوده است.

باید منصفانه قضاوت کنیم. مدیریت جدید از روزی که آمده در چند مورد از حق استقلال دفاع کرده و به خاطر بدهی‌ها راهی مالزی هم شده است. در مدت زمان کوتاهی هم که آنها انتخاب شدند بازیکنان خوبی به استقلال آمدند. من تقصیری در مدیریت جدید نمی‌بینم ولی مدیریت قبل واقعا زمان را از دست داد وکم‌لطفی کرد.

دوستان در آن زمان می‌گفتند ما نمی‌توانیم بازیکن بگیریم چون استقلال بدهکار است. مگر زمانی که من به استقلال می‌آمدم تیم بدهی نداشت؟ پس چطور بازیکن می‌گرفتم؟ ضمن آنکه چند روز پیش متوجه شدم بازیکنان قدیمی استقلال مطالبات‌شان را بخشیده یا تخفیف داده‌اند. آیا نمی‌شد در دوره مدیران قبلی از این نفرات تخفیف گرفت؟ پس چطور مدیران جدید این کار را انجام دادند؟

من مرام بازیکنان را می‌شناسم و همین جا اعلام می‌کم اگر بازیکنی تخفیف نداد آن را به من بسپارید تا با او صحبت کنم. البته این وظیفه من نیست و فتحی خودش در حال انجام این کارها است. ولی دیدید که بازیکنان سابق استقلال این تیم را دوست دارند و ۴ بازیکن حدود ۳ میلیارد تخفیف به باشگاه دادند. پس این موضوع هم نشاندهنده کم لطفی مدیران سابق استقلال است.

توصیه‌تان برای بازی‌های آینده و ادامه روند استقلال چیست؟

من اعتقاد دارم اگر بازیکنان و کادر فنی خودشان را نبازند و هم قسم شوند تیم شکل خودش را پیدا خواهد کرد. هواداران صبور باشند و من مطمئن هستم اگر سوپر جام برگزار شود استقلال در آن بازی می‌تواند اعاده حیثیت کند.

چند روز پیش در مراسم درگذشت یکی از قدیمی‌ترین لیدرهای استقلال حضور داشتید و ظاهرا از غیبت مسئولان و بازیکنان ناراحت شده بودید.

اتفاقی که افتاد بی‌مرامی و بی‌معرفتی بود. سهراب سرابی از گذشته به استقلال خدمت کرده و ۵۰ سال عمرش را برای این تیم گذاشته بود. من از بازیکنان استقلال و کسانی که باید به مراسم می‌آمدند گلایه دارم. او روی سکوها سال‌ها زحمت کشید و حتی بیمه هم نداشت و شاید این اواخر به اندازه ۴ یا ۵ سال او را بیمه کرده باشم.

به نظرم غیبت آنها کار بسیار بدی بود چون حضور در چنین مراسمی یک وظیفه است و خواهش نیست. معرفت و مرام باید سرلوحه کار انسان‌ها باشد و من از بازیکنان قدیمی و کسانی که تا همین چند سال پیش در استقلال بازی می‌کردند، گلایه دارم چون نیامدن آنها نوعی بی‌احترامی محسوب می‌شد.

این اتفاق واقعا تلخ بود چون هیچ کسی نیامد.مرگ شتری است که در خانه همه می‌خوابد و هر شخصی که نیامده بی‌معرفتی کرده است. اگر بازیکن مدیر یا مسئولی از دنیا می‌رفت آیا باز هم چنین رفتاری با او می‌کردند؟ او چون یک لیدر بود به مراسمش نیامدند؟ به نظرم این رفتار بد بود و بازیکنان و آنها که در مراسم حاضر نشدند بی‌معرفتی خود را نشان دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 《 ** پاسارگاد ** 》

      به.به....حاج فیتیله ..... آفتابی شدی هااا ..
      میگم خجالت نمیکشی ...... نمیتونی جلوی
      اون زبونت بگیری و لال بمونی !!!

      چرا دارین گندکاریهاتونو... یک‌به‌یک بهم پیوند میدید
      هاااا ؟؟؟؟

      تیم محبوبت وا داده و باخته !!! تحقیرشده !!! بازم
      زبونت بازه و مدعی منم‌منم میکنی !!!!

      این از چرندیات و چاخان های بروزته هااا
      که داری باسه کمیته استیناف فدراسیون قانون گذاری
      مشاوره‌ میدی که عوض باخت تیم سوراخ‌شده‌ تو با برگزاری
      درسوپرجام توجیه کنی و جبران کنی هاااااااااااااااااااا
      میخواهی از کاه..کوه بسازی هااا؟؟؟
      بسه دیگه ... خجالت هم خوب چیزیهااا والله...

      پاسخ ها

      • aaaaaa

        اگه تونستی با فتو شاپ رای را بنفع استفراغ دراوری اونوقت اسمتو بجای حاجی فتل میزارم حاجی فتو شاپو الله

    • بدون نام

      با فوتوشاپ ردیفش کن یه جوری...

    • بدون نام

      با سلام بگو اقای فتح الله زاده از این تز ها دیگه نده اهالی فوتبال می دونن که شما دیگه بدرد اسقلال نمیخوری کسی هم دنبالت نمی فرستد

      پاسخ ها

      • تاا

        مدذلتتالل

    • بدون نام

      آره بابا این قهرمان محله تو دولت قبلی دولت داش محمودبا رانت وباحمایت کفاشیان استقلالی وبادلالی شخص خودت حاج فتل وباهمت داوران جام درومیکرد اون دوران گذشت که حالا شدین موش

    • بدون نام

      یاد دوران مدیریت دلالیت بخیر حاج فتل که با ریاست کفاشیان کثیف استقلالی پرسپولیس روبازنده داربی میکردی

    • بدون نام

      کثیفترین والوده ترین مدیر فوتبال وکل ورزش حاج فتل مشنگ قرن 21
      تمام افتخارات دوران مدیریتش با دلالی بدست اومده

    • بدون نام

      حاج فتل دلقک اون پهلوان محله حالا شده زرشک محله

    • مجید

      تو یکی را اگه از در بندازن بیرون از پنجره میخوای بیای تو . همه مشکلات وبد بیاری های آبی و قرمز به خاطر امثال تو هستش . برو درم پشت سرت ببند هوا بده .....

    • بدون نام

      باز این مرده خور پیداش شد خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      امثال شما استقلال را به این حال و روز انداختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاج فتل ...باخت اسیا را با سوپر جام ماست مالی نکن...کی بتو گفته سوپر جام برگزار میشه .؟لابد تیمسار خسروانی مدیر تاج ...از نظر ما شما پشم

    • علی

      شار در خواب بیند پنبه دانه

    • آریائی

      چه دل پری دارن طرفدارای پرسپولیس از این بابا ، حق دارین یادم نمیاد دو باشگاه روی یه بازیکن انگشت بزارن و فتح الله زاده قافیه رو ببازه

    • محمد

      آخه حاج فتل این باخت چه ربطی به سوپر جام داره؟ شما اگه نمی ترسیدین در موعد مقرر در مسابقه سوپرجام شرکت می کردین. مگه یادت رفته در مرحله مقدماتی بازیها( چند ماه پیش) میگفتی من تلالو ستاره سوم رو روی پیراهن کیسه ها می بینم؟ داداش من ساقیتو عوض کن.خخخخخخ

    • محمد

      آخه حاج فتل این باخت چه ربطی به سوپر جام داره؟ شما اگه نمی ترسیدین در موعد مقرر در مسابقه سوپرجام شرکت می کردین. مگه یادت رفته در مرحله مقدماتی بازیها( چند ماه پیش) میگفتی من تلالو ستاره سوم رو روی پیراهن کیسه ها می بینم؟ داداش من ساقیتو عوض کن.خخخخخخ

    • بدون نام

      بازاین مردک پیداش شد...عامل اصلی بالارفتن قیمت بازیکن درفوتبال ایران. این آقاکسی بودکه باعث شدقیمت فوتبالیستها یه شبه سربه فلک بکشه.بازیکن پنجاه میلیونی رو سیصدمیلیون میخریدبعدمیگفت بمب ترکوندم..بیشتربدهیهای استقلال مال همین آقاس. خودشو که پرت کردن بیرون،وفقط بدهیهاش موند واسه استقلال.چندوقت پیش هم یه اظهارنظرجدید کرد گفت من بودم به تیام،8میلیارد میدادم.بله که میدادی.از مال بابات که نمیدادی.چک میدادی .بعدکه خودت میرفتی مدیربعدی بدبخت باید چک تو رو پاس میکرد.

    • بدون نام

      بنازم بهت حاجی که اینجوری لنگیا رو سوزوندی بناااااازم
      لنگی فدراسیون کدوم جام و بدون بازی به تاج کبیر داد؟شمایید که با لابی بدون بازی جام میخوایید.شما ابروی فوتبال ایران و بردید
      اردوغان هنوز از روحانی باج میخواد،لنگیا زمان حاجی ۱۰سال سوختید تا اینکه وزیر و پسرش دست بکار شدن
      طبق کارسناسی ۹۰ لیگ گذشته ۱۲ امتیاز داوران به لنگ بخشیدن ۳ امتیاز به ضررش گرفتن
      حالا بگو جام حقتون بود

    • ف.ازادبخت

      به گمانم هواداران استقلال هوادارحاجی هستندشمالنگیا تودوران مدیریتش دق مرگ شدید وباکمک روحانی ووزیرجام گرفتید!استقلال چوب افتخاری وپندارووزیررامیخورد

    • ف.ازادبخت

      پاسارگادشمادیگه ازدق ودلت گفتی امثال شماها زیادند حاجی فتل حاجی قاتل لنگ!

    • اسماعیل عسکریپور

      اگه اقای فتح الله زاده تواستقلال بودن امثال نکونام وجباری وآندووسط میدان واسه استقلال افتخارمیاوردن وشماازترس وحرص خودتونولنگی نمیدونستین.چونکه فتح الله زاده خرج میکردوبازیکن درجه یک میگرفت ودزد نبود اینطوری بایدم الان قضاوت ناحق بشه.درودبه شرفت داش بامعرفت تاجیا.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج