۷۶۴۹۷۳
۱۹ نظر
۵۴۳۳
۱۹ نظر
۵۴۳۳
پ

عادت‎های عجیب نوابغ تاریخ؛ از هیچکاک ترسو تا پیکاسوی هفت تیرکش!

از قرار معلوم نابغه بودن گاهی تبعات عجیبی دارد. در حقیقت، بعضی از نوابغ تاریخ انسان های عجیب و غریبی بودند و عادت های غیر متعارفی داشتند. مثلاً حتماً شنیده اید که ون گوگ، نقاش مشهور، یکی از گوش هایش را برید، اما آیا می دانستید که آلفرد هیچکاک، کارگردان کم نظیر، از فیلم های خودش می ترسید؟ یا مثلاً اینکه پابلو پیکاسو، نقاش بزرگ، شیفته ی هفت تیرکشی بود.

وبسایت روزیاتو: از قرار معلوم نابغه بودن گاهی تبعات عجیبی دارد. در حقیقت، بعضی از نوابغ تاریخ انسان های عجیب و غریبی بودند و عادت های غیر متعارفی داشتند. مثلاً حتماً شنیده اید که ون گوگ، نقاش مشهور، یکی از گوش هایش را برید، اما آیا می دانستید که آلفرد هیچکاک، کارگردان کم نظیر، از فیلم های خودش می ترسید؟ یا مثلاً اینکه پابلو پیکاسو، نقاش بزرگ، شیفته ی هفت تیرکشی بود. در ادامه به عادت های عجیب تعدادی از نوابغ دنیای هنر و علم می پردازیم.

۱ - سالوادور دالی

سالوادور دالی، نقاش سوررئالیست مشهور اسپانیایی، یکی از عجیب ترین هنرمندان تاریخ است. دالی از باغ وحش پاریس یک حیوان مورچه خوار به عنوان حیوان خانگی خریداری کرده بود و حتی یک بار همراه آن در خیابان های شهر به پیاده روی رفت.

عادت‎های عجیب نوابغ تاریخ؛ از هیچکاک ترسو تا پیکاسوی هفت تیرکش!

یکی از مصاحبه های دالی در حالی انجام شد که او بالای درخت نشسته بود. او گاهی هم با لباس غواصی سخنرانی می کرد. دالی ادعا می کرد با این کار راحت تر می توانست در اقیانوس ناخودآگاهش غواصی کند.

سالوادور معتقد بود خواب هایش منبع ایده های آثارش هستند. او ترفند جالبی برای بهره بردن از این مسأله داشت. دالی در حالی کلید سنگینی در دست داشت روی صندلی می نشست و سعی می کرد بخوابد. وقتی به خواب می رفت، دستی که کلید در آن بود سست می شد و با زمین افتادن کلید، دالی چشم هایش را باز می کرد و برای لحظه ای خوابش را جلوی چشم هایش می دید.

طبق وصیت دالی، آرامگاه او به گونه ای ساخته شد که مردم بتوانند روی آن راه بروند. او بعد از مرگ در کف یکی از اتاق های موزه ی دالی در شهر فیگوراس اسپانیا دفن شد، بنابراین روزانه صدها نفر از روی قبر او می گذرند.

۲- پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو، یکی از مشهورترین نقاشان تاریخ، دو بار ازدواج کرد، اما گهگاه هم روابط عاشقانه ای با زن های مختلف داشت. او ۵ فرزند داشت که ۳ تای آن ها حاصل روابط خارج از ازدواج او بودند.

عادت‎های عجیب نوابغ تاریخ؛ از هیچکاک ترسو تا پیکاسوی هفت تیرکش!

پیکاسو بیشتر دوران زندگی اش، در خانه ی خود کبوتر نگهداری می کرد، اگرچه اعتقاد داشت کبوترها پرنده های بداخلاقی هستند و هرگز درک نکرد که چرا آن ها را به عنوان نماد صلح انتخاب کرده اند. علاوه بر این، او عاشق هفت تیرکشی بود، البته فقط برای تفریح! گفته می شود پیکاسو همیشه اسلحه اش را همراه داشت تا زمانی که خریداران تابلوهایش با او بر سر قیمت چانه می زدند آن ها وادار کند که قیمت را خیلی پایین نیاورند.

۳- نیکولا تسلا

نیکولا تسلا، مخترع بزرگ، شخص بسیار عجیبی بود. او همیشه مقدار غذایی که می خورد را محاسبه می کرد و از گوشواره های زنانه بیزار بود (به خصوص گوشواره های مروارید). او در هتل ها تنها اتاق هایی را انتخاب می کرد که مضربی از عدد ۳ بودند. به علاوه، او عادت داشت حتماً همه ی کارهایش را به اتمام برساند، حتی کارهایی که از آن ها بیزار بود. او از میکروب ها وحشت داشت، همیشه دست هایش را می شست و به همین خاطر هر روز چندین حوله عوض می کرد. تسلا بسیار کم می خوابید. او نزدیک به دو ساعت را صرف فکر کردن می کرد و تنها حدود دو ساعت می خوابید. طبق شایعات، او توانایی پیش بینی آینده را داشت. در حقیقت، او یک بار دوستانش را از سوار شدن به قطاری منع کرده بود که در راه از خط خارج شد و افراد زیادی در آن سانحه کشته شدند.

عادت‎های عجیب نوابغ تاریخ؛ از هیچکاک ترسو تا پیکاسوی هفت تیرکش!

تسلا شیفته ی آن بود که فضایی عرفانی و مرموز پیرامون خود به وجود آورد. همیشه شایعات زیادی درباره ی شخصیت عجیب او مطرح می شد. شاید بعضی از کارهای او متظاهرانه بودند اما با قطعیت نمی توان در این مورد صحبت کرد.

۴- آلبرت انیشتین

گفته می شود که انیشتین کسانی که با او صحبت می کردند را مجبور می کرد بارها و بارها حرف هایشان را برای او تکرار کنند.

عادت‎های عجیب نوابغ تاریخ؛ از هیچکاک ترسو تا پیکاسوی هفت تیرکش!

به علاوه، انیشتین از کودکی از پوشیدن جوراب بیزار بود. او به دلایلی تصور می کرد انگشت شست پایش در نهایت جوراب را سوراخ را می کند. او حتی در یکی از نامه هایش به همسرش درباره ی این مسأله صحبت کرده بود: «حتی در موقعیت های خاص هم جوراب نمی پوشم و با پوشیدن پوتین های بلند این مسأله را پنهان می کنم.»

۵- آلفرد هیچکاک

آلفرد هیچکاک که خود استاد مسلم ساخت فیلم های دلهره آور بود، از اووفوبیا (Ovophobia) رنج می برد که نوعی فوبیا نسبت به اجسام بیضی شکل مثل تخم مرغ است. اگر در رستوران برای او تخم مرغ سرو می کردند، حال هیچکاک به شدت بد می شد.

عادت‎های عجیب نوابغ تاریخ؛ از هیچکاک ترسو تا پیکاسوی هفت تیرکش!

هیچکاک حافظه ی فوق العاده ای داشت. او اسم و آدرس همه ی خیابان های نیویورک را به خاطر داشت و می توانست به راحتی تمام شماره های دفترچه ی تلفن را به خاطر بسپارد. بعضی از بازیگران فیلم هایش متوجه شده بودند که هیچکاک بعد از نوشیدن چای، فنجانش را روی شانه هایش می گذاشت. در حقیقت او با این کار خود را آرام می کرد چون نمی خواست ناامیدی اش را به بازیگران انتقال دهد. به علاوه، او در تمام دوران زندگی اش از پلیس ها می ترسید و به همین دلیل داستان بسیاری از فیلم هایش بر اساس ترس از یک اتهام ناعادلانه بود.

هیچکاک از فیلم های خودش هم می ترسید. او در اینباره گفته بود: «من از فیلم های خودم می ترسم. هیچوقت آن ها را تماشا نمی کنم. نمی دانم مردم چطور طاقت دیدن شان را دارند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خشم شب ( نیلوفر )

      خدایی همشون آدم های باحالی بودن مخصوصا تسلا و انیشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ⁦⁦:-)⁩ آره موافقم باهات خواهری

      • خشم شب ( نیلوفر )

        شمیم عزیزم لطفا اسمتو بنویس باور کن من همجوره هواتو دارم مثل تو که هوا مو داشتی ( لطفا بفرستین )

      • بدون نام

        خوب خودتونو چ.. کردید با این اسامی مسخرتون

      • خشم شب ( نیلوفر )

        شما هم خوب بی شعوری رو یاد گرفتین با این مخفی کاریتون که نام هم ندارید ( لطفا بفرستین )

      • پریسا (همون پری)

        بهتون بر نخوره اما شما از همه مسخره ترین.و دیگه نبینم با دوستام بد حرف بزنید....

      • بدون نام

        نیلوفر از وقتی که نام کاربری نمی نویسم نظراتم چاپ میشه ⁦:-)⁩ ⁦:-*⁩

        حالا خدا کنه الان وچاپ کنه

      • بهزاد

        این مافیا بازی ها و باند بازی ها چیه دیگه؟ خخخخ نظر بدید تموم دیگه

    • بدون نام

      هیچکاک باحال بود از ترس فیلم هاشو نمیدید یه سری هم بخاطر چرت بودن فیلم های خودشونو نمیبینن

    • بدون نام

      اولی قشنگ روانی بود...

    • من از خونمون

      من اصلا حس خوبی به آلبرت انیشتین ندارم
      ولی در کل مفید و عالی

      پاسخ ها

      • پریسا (همون پری)

        واسه چی؟؟؟

      • بدون نام

        خاک تو سرت آلبرت. خاک توسرنیکولا اسم کوچکش تسلا گوشواره مروارید مال منه آلبرت زندگیمان چه سخته چونکه انیشتین خیلی گنده

    • Sara....سارا

      جالببببب

    • بدون نام

      این نظر های مسخره چیه میذارید مگه مهد کودکه اینجا؟؟؟چرا عادت دارید همه جا چرت و پرت بگید میخواید چت کتید برید اینستا و تلگرام دیگه چرا قسمت مربوط به تسلا و انیشتین و پیکاسو رو به گند میکشید؟هر چیزی جای خودش عقده دیده شدن دارید؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • Saraaa....ساراااا

        دقیقا موافقم
        تازه ی عده ده ساله و سیزده ساله جمع شدن واقعا با نظرای چرت و پرت ب آشغال دونی تبدیل کردن

    • بدون نام

      فقققط تسلا میشه گفت عجیب ترین و ناشناخته ترین شخصیتی که میشناسم.یه ادم شگفت انگیز خیییییییلی خاص بوده عین عمر خیام که یه ادمی بوده که حداقل ۵۰۰ سال از زمان خودشون جلوتر بودن.

    • بدون نام

      از پیکاسو بدم اومد مرده بی تربیت.....

    • پرستو

      خدا شفا بده. مثکه هر چقدر آدما خفن تر می شن ، عادات بدشون هم خفن تر می شه:(((

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج