۷۶۵۲۸۵
۱۱ نظر
۵۰۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آیا سوال از رئیس جمهور کار عبثی بود؟

نماینده شاهین‌شهر در مجلس مدعی نقض قانون توسط رییس‌جمهور و هیات دولت شد و خواستار ارجاع سوال از رییس‌جمهور به قوه قضاییه شد، اما لاریجانی گفت: در محورهای پنج‌گانه سوال از رییس‌جمهور «استنکاف یا نقض قانون» در محورهای سوال به صراحت آورده نشده است.

ایسنا نوشت: نماینده شاهین‌شهر در مجلس مدعی نقض قانون توسط رییس‌جمهور و هیات دولت شد و خواستار ارجاع سوال از رییس‌جمهور به قوه قضاییه شد، اما لاریجانی گفت: در محورهای پنج‌گانه سوال از رییس‌جمهور «استنکاف یا نقض قانون» در محورهای سوال به صراحت آورده نشده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی مجلس به گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ریشه‌های قاچاق کالا و ارز در تذکری با استناد به ماده ۲۱۳ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: تخلفات زیادی در اجرای قانون توسط رییس‌جمهور و هیات دولت رخ داده که نتیجه آن در نارضایتی نمایندگان در جلسه دیروز که ۲۰۰ نماینده با رای خود به پاسخ‌های رییس‌جمهور نشان داد، ظهور کرد.

وی ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برنامه پنجم توسعه، قانون سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون اقتصاد مقاومتی، قانون کسب و کار، قانون رفع موانع تولید، اصلاح مجوزهای کسب و کار و ایجاد دولت الکترونیک توسط دولت و رییس‌جمهور نقض شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: کمیسیونهای متعدد مجلس پیش از این گزارشهایی درباره استنکاف یا نقض قانون توسط رییس‌جمهور و هیات دولت منتشر کرده‌اند علاوه بر آن دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها هم گزارشهای مشابه داشته‌اند. پیشنهاد می‌دهم مجموع این گزارشها در هم ترکیب شود و موارد نقض و استنکاف دولت و رییس‌جمهور جمع بندی شده و برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شود.

حاجی دلیگانی متذکر شد: آیا سوال از رییس‌جمهور کار عبثی بود؟

لاریجانی در پاسخ به تذکر گفت: اگر در عناوینی که آقایان به عنوان سوال از رییس‌جمهور صراحتا آورده بودند «استنکاف» یا «نقض قانون» آورده شده بود، حرف شما درست بود اما نمی‌توان مواردی که ذکر کردید را تحت این عنوان مطرح کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: شما می‌توانید موارد ذکر شده را مطابق ماده ۲۳۶ آیین‌نامه عمل کنید اما در قالب سوال از رییس جمهور نمی‌توانید چنین کنید.

لاریجانی تاکید کرد: سوال از رییس‌جمهور کار عبثی نبود اما قانونا نمی‌توان چنین کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منتظريم ببينيم عبث بوديانه؟
      بعداًثابت ميشه

    • مشایی

      خوبه تو این وضع اقتصادی مردم را خوب سر کار گذاشتید دولت هم خوب به ریش همه خندید و رفت

    • بدون نام

      نمایش بود

    • بدون نام

      بله

    • بدون نام

      اینهم یک بازیه مثل بازی‌های دیگرشون، بقول خودشون مجبوریم این بحران تحمیل شده ازطرف دشمن ومسئولین بی کفایت تحمل کنیم وله شدن درزیر این گرانی وتورم را بدوش بکشیم، لعنت به اجنبی های استعمارگر شرق وغرب، لعنت بر مسولین بی کفایت و نادان که فقط بخاطر مقام وثروت اندوزی وحزبشان خون مردم را به شیشه کرده اند، لعنت به هرچه چپ وراست واصولگرا واصلاح طلب که خون شهدا ومملکت را به تباهی ولجن کشاندند

    • بدون نام

      در پاسخ به کل نمایندگان ، عبثی نبود ، هر سوال از رئیس جمهور بهای چند درصد افزایش نرخ تورم و پیامدهای آتی آن ، لطفا کسی از کسی سوال نکنه دلار به ۱۵ هزار نرسه .

    • بهروز

      آره چون باید استیضا میکردند که نکردند مردم راسر کار گذاشتند ووقت مجلس و مردم راگرفتند آخرش چه شد

    • بدون نام

      تا حالا همه مسولین کشور هر کاری کردن عبث بوده

    • بدون نام

      واقعا عبث بود چون هیچ جواب واضح و روشنی نشنیدیم. همه میدونن فساد مسوولین باعث همه بدبختیاست، ولی کسی هیچی نگفت چون دست همه توی یک کاسه ست

    • بدون نام

      یک نمایش مسخره بود

    • بدون نام

      ادای دموکراسی رو درمیارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج