۷۶۵۳۱۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

محور اصلی دیدار امیر قطر با ژنرال آمریکایی

امیر قطر در دیدار فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی نظامی آمریکا در جنوب غرب آسیا، همکاریهای نظامی و دفاعی دو کشور به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ایرنا نوشت: امیر قطر در دیدار فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی نظامی آمریکا در جنوب غرب آسیا، همکاریهای نظامی و دفاعی دو کشور به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی قطر (قنا)، در دیدار جفری هریگان با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، همکاری های کشورش با آمریکا علیه تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

این گزارش افزود: در این دیدار که به مناسبت پایان ماموریت هریگان برگزار شد، امیر قطر بالاترین نشان نظامی این کشور موسوم به ' مدال شیخ جوعان' را به این مقام آمریکایی داد.

قطر روابط نظامی گسترده ای با آمریکا دارد . چهارم مرداد ماه گذشته 'خالد العطیه ' وزیر دفاع قطر اعلام کرد: در پنج سال آینده دو پایگاه دریایی بزرگ با تمام تجهیزات برای میزبانی از نیروی دریایی آمریکا ساخته می شود.

او در گفت وگو با روزنامه 'واشنگتن پست' افزود : این پایگاهها در بالاترین سطح ساخته می شود و چنانچه نیروی دریایی آمریکا مایل باشد میزبانی آنها را برعهده خواهد گرفت.

قطر همچنین میزبان پایگاه هوایی ' العدید' آمریکا در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر 'دوحه' است که حدود ۱۰ هزار نظامی و دستکم یکصد جنگنده آمریکایی در آن مستقر هستند.

اوایل مرداد ماه گذشته دولت قطر از اجرای طرح ۱.۸ میلیارد دلاری خبر داد که بر اساس آن این پایگاه نظامی العدید توسعه خواهد یافت.

قطر قصد دارد در مرحله اول طرح توسعه این پایگاه نظامی علاوه بر افزایش ظرفیت خوابگاهی، دویست منزل مسکونی و یک شهرک تفریحی در آن ایجاد کند.

العدید، میزبان فرماندهی مرکزی قوای هوایی ایالات متحده است که از آنجا عملیات نظامی آمریکا در شرق میانه و افغانستان نظارت و هماهنگ می شود.

ایالات متحده فرماندهی مرکزی خود را در سال ۲۰۰۳ میلادی از عربستان به پایگاه هوایی العدید انتقال داد و از آن پس، این پایگاه به تدریج، وسعت پیدا کرده است.

اجرای فاز نخست طرح توسعه پایگاه العدید در حالی است که پیشتر شایع شده بود، آمریکا قصد دارد پایگاه نظامی هوایی خود را از قطر به یکی از کشورهای منطقه انتقال دهد.

آغاز عملیات توسعه پایگاه هوایی العدید، ۱۴ ماه بعد از آن آغاز شد که عربستان، امارات ، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به تروریسم علاوه بر قطع تمامی روابط ، مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با این کشور را هم بستند.

قطر ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷ قرارداد ۱۲ میلیارد دلاری خرید ۳۶ فروند جنگنده 'اف - ۱۵ ' با آمریکا امضا کرد. این قرارداد شامل فروش موشک های هدایت پذیر 'جافلین' به ارزش ۲۰ میلیون دلار ، تجهیزات حمل و نقل و پشتیبانی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار و ۲۰۰ میلیون دلار سیستم های جنگی می شود.

منابع آمریکایی می گویند: این قرارداد نظامی از ۵۰ هزار فرصت شغلی و ۵۵۰ تولید کننده در ۴۲ ایالت آمریکا حمایت می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج