۷۶۵۳۴۵
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

آغاز پرواز‌های برگشت حجاج ۳ استان از فردا

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه امروز پروازهای حجاج از عربستان به فرودگاه‌های رشت و بوشهر پایان یافت، گفت‌: فردا پروازهای برگشت حجاج به فرودگاه‌های اصفهان، کرمان و ارومیه آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه امروز پروازهای حجاج از عربستان به فرودگاه‌های رشت و بوشهر پایان یافت، گفت‌: فردا پروازهای برگشت حجاج به فرودگاه‌های اصفهان، کرمان و ارومیه آغاز می‌شود.

سیدمحمد رضوی با اشاره به انجام ‌پروازهای بازگشت حجاج به کشور، اظهار داشت: تا ساعت ۲۴ دیروز تعداد ۲۵ پرواز‌ انجام شد و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر از حجاج به کشور برگشتند.

وی ادامه داد:‌ تا ساعت ۲۴ دیروز فرودگاه‌های امام خمینی (ره) شهید هاشمی‌نژاد مشهد، اهواز، زنجان، رشت و بوشهر‌ در خدمت پروازهای برگشت حجاج بودند.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد:‌ تا ساعت ۲۴ روز گذشته دو پرواز برگشت‌ به فرودگاه امام خمینی (ره)، ۳ پرواز به فرودگاه زنجان، ۳ پرواز به فرودگاه بوشهر، ۸ پرواز به فرودگاه اهواز، یک پرواز به فرودگاه رشت و ۸ پرواز به فرودگاه مشهد انجام شد و حجاج به کشور برگشتند.

رضوی با بیان اینکه امروز پروازهای حجاج به فرودگاه‌های رشت و بوشهر پایان یافت گفت‌: فردا پرواز برگشت حجاج به فرودگاه‌های اصفهان، کرمان و ارومیه آغاز می‌شود.

وی درباره ورود قشم‌ایر به انجام پروازهای برگشت حجاج اظهار داشت:‌ قشم‌ایر به عنوان کمکی ایران ایر همکاری می‌کند و سال گذشته هم همکاری مناسبی در پروازهای حج داشت.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به فراهم سازی تمهیدات پذیرایی از استقبال کنندگان حجاج گفت:‌ مستقبلان تلاش کنند کمتر به فرودگاه بیایند و بیشتر در محله‌ها و مساجد از حجاج خود استقبال کنند اما مستقبلانی که به فرودگاه می‌آیند، حتما به توصیه مسئولان فرودگاه توجه کنند و در حوزه مسیر تردد، مسیر پارک خودرو و غیره با دست اندرکاران فرودگاه همکاری کنند.

بنابراین گزارش، در پروازهای رفت ۱۵۶ پرواز برای انتقال حدود ۴۲ هزار زائر به فرودگاه مدینه انجام شد‌ و همچنین ۱۵۹ پرواز با حدود ۴۴ هزار زائر به فرودگاه جده رفت؛ از این بین ۱۸۶ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۱۲۹ پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شده است.

‌شرکت هواپیمایی سعودی امسال پروازهای فرودگاه‌های مشهد، تبریز، ارومیه، کرمانشاه، گرگان، زاهدان، زنجان، ساری و فرودگاه امام خمینی(ره) را برای اعزام زائران‌ برعهده دارد.

‌ایران‌ایر مسئولیت جابه‌جایی زائران کرمان، اهواز، یزد، بوشهر، رشت، اصفهان، بندرعباس، بیرجند، همدان و فرودگاه شیراز را برعهده دارد که در پروازهای برگشت، قشم‌ایر هم به کمک ایران‌ایر آمد؛ ‌فرودگاه امام خمینی(ره) بین ‌ایرلاین سعودی و هما و قشم‌ایر مشترک است.

‌سرجمع شرکت‌ هواپیمایی سعودی مسئولیت انجام پروازهای حج از ۸ فرودگاه و ایران‌ایر از ۱۰ فرودگاه را برعهده دارند و فرودگاه امام خمینی(ره) بین دو ایرلاین مشترک است.

بنابراین گزارش، پروازهای بازگشت همیشه از پروازهای رفت حساس‎تر است زیرا حجاج پس از یک ماه به وطن باز می‌گردند و خستگی‎هایی دارند و از سویی خانواده‎های آنها نیز چشم انتظارشان هستند و با اشتیاق و تعداد بیشتری برای استقبال آنها به فرودگاه‎ها می‎روند که ضرورت دارد در این حوزه به دلیل جلوگیری از بروز ترافیک و ازدحام، استقبال‌کننده‌‌های زوار تلاش کنند به جای آنکه اغلب به فرودگاه بروند، در محله و مساجد مجل از زائران خود استقبال کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبولشون نباشه

    • سعید

      به سلامتی
      علی برکت الله
      پول و هزینه تربیت یه چند صد هزار تایی تروریست برای عربستان هم که جور شد ایشالله سعادت دیدار چند تا از این تروریستها هم در ایران نصیب حجاجمون بشه ببینن پولشون ثمر داده.

    • امید ایران

      بجای این کارا هزینشو صرف مردم کنید . این خرافه بازیا یعنی چه . جوونای بدبخت شهرتون رو دریابید اجرش بیشتره. زیارت به چه دردتون میخوره . پولش در اصل بمب میشه رو سر یمنیها و سیاستهای تحریم خودمون . به پسرای ما تجاوز شد دوباره رفتیم حجاج رو کشتن دوباره رفتیم با تحریمها الان همراه هستن بر علیه ایران و تشدیدش میکنن جالبه دوباره میریم . آقا و خانم مثلا حاجی دنبال چی هستی . با پای خودت نرو با دلت برو از همینجا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج