۷۶۵۳۶۲
۱۳ نظر
۵۰۱۲
۱۳ نظر
۵۰۱۲
پ

گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌ها برای زندگی

مرکز آمار نرخ تورم را به تفکیک استان منتشر کرده که در آن بیشترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٩.٥ درصد افزایش و کمترین آن هم مربوط به استان مازندران با ٤.٠ درصد افزایش است.

خبرگزاری ایسنا: مرکز آمار نرخ تورم را به تفکیک استان منتشر کرده که در آن بیشترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٩.٥ درصد افزایش و کمترین آن هم مربوط به استان مازندران با ٤.٠ درصد افزایش است.

مطابق با اعلام مرکز آمار ایران، در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٢٧,٧ رسیده که نسبت به ماه قبل ٥.٢ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٩.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مازندران با ٤.٠ درصد افزایش بوده است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ١٩.٣ درصد است.

همچنین بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان (٢٣.٢ درصد) و کمترین آن هم مربوط به استان هرمزگان (١٤.٧ درصد) است. این یعنی خانوارهای ساکن استان همدان به طور متوسط ٣.٩ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٤.٦ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ٩.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١٢.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­های بوشهر و سیستان وبلوچستان (٧.٤ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان‌ها در مرداد ماه ٥.١ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد کاهش نشان می‌­دهد.

گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌ها برای زندگی

خانوارهای شهری

در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٢٧.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.١ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٩.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه هم مربوط به استان مازندران با ٤.٠ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ١٩.٤ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان همدان (٢٤.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١٤.٢ درصد) است، یعنی خانوارهای ساکن استان همدان به طور متوسط ٥.٠ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٥.٢ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری به عدد ٩.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان‌های همدان (١٣.٤ درصد) و کمترین آن هم مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد (٧.٦ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مرداد ماه ٥.٨ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌­دهد.

خانوارهای روستایی

در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٨,٠١ رسید که نسبت به ماه قبل ٩.٥ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان­‌های لرستان و کهگیلویه وبویراحمد با ٨.٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قزوین با ٣.٠ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ١٨.٨ درصد است.

همچنین بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان لرستان (٢٥.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان گیلان (١٣.٨ درصد) است، این یعنی خانوارهای روستایی ساکن استان لرستان به طور متوسط ٦.٤ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای روستایی ساکن استان گیلان به طور متوسط ٥.٠ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی کشور به ٩.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١٢.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٥.٣ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مرداد ماه ٧.٥ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٣ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی شد بالاخره؟

    • بدون نام

      دلیل این تفاوتها چیه؟ منطقی که نداره! خر تو خره؟

    • داود

      ... دروغ میگه ... .می خواهد رئیس جمهور باشه می خواهد مرکز آمار سازی باشه یا بانک مرکزی باشه.این نظر منه.همین.

    • بدون نام

      یک مشت آمار و ارقام مندروردی رو نشون مردم میدن واقعا تورم اینقدر است اگه بخواهیم حساب کنیم فقط یک اب معدنی رو که قبلا 1000بوده ولی الان شده 2000 این رو 10درصد نشان میدهند در صورتی 100 درصد شده خدا رو شکر که مردم بیدار شدن و درست و غلط و دروغ و راست رو خوب میفهمند پس برترین ها این آمار ها رو نشون نده چون به اعتقاد اکثر کاربران شما هم دارید گناه میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافق ام

    • بدون نام

      کسی فهمید این یارو چی بلغور کرد؟؟؟؟!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایش من که نفهمیدم

    • Aminizaram

      هیچکس نفهمید واقعا که مردم سرکار میزارن

    • بدون نام

      همتون داستان هویدا را میدونید دیگه.

    • 2535

      ایول بازم کرمانشاه
      رتبه اول ...

    • بدون نام

      وقتی یه روز دیدید با وجود افزایش چند برابری قیمتها نرخ تورم اعلامی از طرف بانک مرکزی و مرکز آمار عددی منفی اعلام شد شگفت زده نشوید!!! چون آونها دوست دارند منفی باشه!

    • تورم واقعی

      شکر ۳۰۰۰ شده ۴۰۰۰ این ۳۳%
      قند ۴۰۰۰ شده ۵۰۰۰ این ۲۵%
      تخم مرغ ۵۵۰۰ شده ۱۰۰۰۰ این ۴۵%
      پراید ۲۵م شده ۴۰م این ۶۰%
      موز ۵۵۰۰ شده ۱۰۵۰۰ این ۹۰%
      مسکن هم شاهدید بالای ۶۰%
      بستنی ۵۰۰ شده ۱۰۰۰ با بزرگتر شدنش بگو ۷۵% نمیگیم ۱۰۰%
      فقط نان و بنزین گران نشده که اونم در ازاش یارانه هم زیاد نشده همون ۴۵تومنه، بجای اون اب و برق و گاز گرون شده.
      سکه و طلا هم که از درصد به رد هست از نمودار میزنه بیرون!
      برترینها این آمار درست هست حالا ملت خودشون یه میانگین بگیرن ببینن تورم میشه چند درصد؟
      فکر کنم این آماری که میگن زیر ۱۰% هست مال سرکوچه هاشونه!

    • نفرت از خر فرض شدن

      بخداوندی خدا این ملت خر نیستتد و با این آمار هایی که میدید فقط دروغ گویی خودتون رو هرروز به اثبات میرسونید
      لعنت به اداره آمارتون، یبار بیاد توضیح بده چجوری حساب میکنه اینقد میشه ما هم یاد بگیریم؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج