۷۶۵۴۱۳
۷۶ نظر
۵۰۲۴
۷۶ نظر
۵۰۲۴
پ

مقصر گرانی پراید پیدا شد

پراید ٤٠‌میلیون تومانی همه را در بهت و حیرت فروبرد. خودروی پرحاشیه که بنا بود خط تولیدش متوقف شود، حالا به کیمیای بازار ایران تبدیل شده است!

روزنامه شهروند: پراید ٤٠‌میلیون تومانی همه را در بهت و حیرت فروبرد. خودروی پرحاشیه که بنا بود خط تولیدش متوقف شود، حالا به کیمیای بازار ایران تبدیل شده است!

زمانی‌افشار، رئیس سابق اتحادیه نمایشگاهداران خودرو با تاکید بر عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار داخلی می‌گوید: برخلاف ادعای برخی فعالان بازار، مردم از ترس گرانی بیشتر برای خرید انواع خودرو و به‌ویژه پراید هجوم آورده‌اند!
این موضوع درحالی رخ می‌دهد که حالا بسیاری، خودروسازان را به احتکار متهم کرده‌اند. گرچه نه خودروسازان و نه

محمد شریعتمداری هیچ‌کدام زیر بار احتکار خودرو نرفته‌اند و می‌گویند یک نماینده سازمان بازرسی در کمپانی‌های خودروسازی مستقر شده است.

با این حساب باید پرسید که خودروهای تولیدشده به کجا رفته‌اند؟ نگاهی به آمار صادرات خودروسازان در ماه‌های ابتدایی سال، پاسخ این پرسش را فاش می‌کند. بهای پراید صادراتی ٦٨٠٠ دلار است و حالا با دلار ١٠‌هزار تومانی، صادرات نان خودروسازان را در روغن انداخته است.

نگاهی به آمار اعلامی از طرف گمرک نشان می‌دهد که صادرات خودرو و نیرومحرکه در ٤ ماه نخست امسال با رشدی ٥٠٠‌درصدی به حدود ١٩٦‌میلیون دلار رسیده که این رقم در مدت مشابه ‌سال گذشته ٢٩‌میلیون دلار بوده است.

روزی ٣‌هزار خودرو تولید می‌کنیم

«روزانه بیش از ٣هزار خودرو در کشور تولید ‌شده و طی ٧ روز تحویل خریداران داده می‌شود.» شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی این مسأله را در توییتر خود مطرح کرده که فعالان بازار معتقدند عرضه خودرو نصف شده است. زمانی‌افشار، رئیس سابق اتحادیه نمایشگاهداران خودرو دراین‌باره می‌گوید: عرضه خودرو نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته ٥٠‌درصد و نسبت به دو ماه پیش حدود ٢٠‌درصد کمتر شده است.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو از دیگر فعالان بازار است که خودروسازان را مقصر گرانی‌های اخیر دانسته و می‌گوید: از روزی که موضوع آزادسازی قیمت‌ها مطرح شد، خودروسازان عرضه خودرو را کمتر کردند تا بتوانند با قیمت‌های بالاتری خودرو را به فروش برسانند.

البته کاهش عرضه تنها به ایران‌خودرو و سایپا محدود نمی‌شود و آنگونه که این فعال بازار توضیح می‌دهد فروش بهمن موتور و‌ ام‌وی‌ام متوقف شده است، رامک خودرو هم به تعهدات ‌سال ٩٥ خود هنوز عمل نکرده و تنها کرمان خودرو البته با تاخیر، خودروهای فروخته شده را تحویل مشتریان خود می‌دهد.

پراید ٤٣‌میلیونی جای هیچ حرفی باقی نگذاشته است

با وجود تمام این ادعاهای مطرح شده از سوی وزیر صنعت، پراید از ٤٣ میلیون تومان گذر کرده و ٢٠٦ هم درحال عبور از آستانه ٨٥میلیون تومان قرار گرفته است. حالا نه‌تنها خبری از تولید خودروی باکیفیت نیست، خودروهایی که قرار بود تا پایان ‌سال‌جاری از گردونه تولید خارج شوند نیز به قدری پرسرعت پله‌های افزایش تصاعدی قیمت را پشت سر می‌گذارند که مردم برای خرید آنها سر و دست می‌شکنند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو که معتقد است پراید ٤٣‌میلیون تومانی دیگر جای هیچ حرف و سخنی باقی نگذاشته است، می‌گوید: قیمت‌ها این روزها کاملا سلیقه‌ای شده، به‌عنوان مثال تیبا‌ هاچ‌بکی که تا حدود ١٠ روز پیش ٣١‌میلیون تومان عرضه می‌شد، حالا ٤٥‌میلیون تومان قیمت خورده است.

دلال‌های خودروساز در بازار

در حالی برخی از دولتمردان بر این باورند که اختلاف قیمت کارخانه و بازار، دلالی خودرو را داغ کرده که فعالان بازار روایت دیگری از پشت‌پرده گرانی دارند. زمانی‌افشار، رئیس سابق اتحادیه نمایشگاهداران خودرو دراین‌باره می‌گوید: سود دلال معمولی از ٤٠‌میلیون تومانی شدن پراید کمتر از ٢‌میلیون تومان است و نجومی‌شدن قیمت‌ها پشت‌پرده دیگری دارد. دلال‌هایی که قیمت خودرو را یک‌شبه ١٠‌میلیون تومان بالا می‌برند، دلال‌های خود خودروسازان و نمایندگی‌های فروش در بازار هستند، نه دلال‌های معمولی.

موتمنی برخی نمایشگاهداران را مقصر گرانی می‌داند، اما سود هر نمایشگاهدار از فروش خودرو تنها ٠,٥‌درصد قیمت خودرو است، ضمن این‌که نمایشگاهداران هم خود از نمایندگی‌های فروش آن هم به قیمت بازار آزاد، خودرو را خریداری می‌کنند و دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارند.

موتمنی با طرح این سوال که در ٢٠ روز گذشته چه اتفاقی در بازار افتاد که قیمت پراید ٢٠‌میلیون تومان افزایش پیدا کرد، ادامه داد: مگر می‌شود کالایی به اندازه کافی عرضه شود و قیمت آن گران‌تر شود و بازار سیاه راه بیفتد.

گرانی ارز، قیمت خودرو را بالا برد

البته خودروسازان گرانی ارز را عامل اصلی برهم ریختگی بازار و نجومی شدن قیمت‌ها می‌دانند. حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع مجلس بر این باور است که این موضوع باید به دقت بررسی و سهم ارزبری هر خودرو مشخص شود و پس از آن شورای رقابت برای خودروهای انحصاری و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای خودروهای رقابتی، یک «افزایش قیمت رسمی» مشخص کنند.

پیکان اتهام این نماینده مجلس در ادامه اقتصاد دولت‌زده ایران را نشانه رفت و گفت: این صنعت گرفتار نوعی انحصار و مدیریت شبه دولتی است و در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت نیروهای عرضه و تقاضا در این بازار حاکم شده و بهبود کیفیت، رقابتی شدن قیمت و خدمات پس از فروش مناسب شکل بگیرد.

او معتقد است جامعه به هیچ عنوان آمادگی افزایش قیمت خودرو نظیر آن چه در سال‌های ٩٠ و ٩١ پیش آمد را ندارد، اما باید مراقب بود تا خودروسازان و قطعه‌سازان تعطیل نشوند و آسیب نبینند.

به خرید خودرو نه بگویید

اما درحالی فولادگر حرکت به سمت خصوصی‌سازی و ایجاد فضای رقابتی را راهکار اصلی تعدیل قیمت‌ها می‌دانند که رئیس سابق اتحادیه نمایشگاهداران خودرو معتقد است که کمپین نخریدن خودرو بار دیگر باید ایجاد شود. این اتفاق یک بار در اقتصاد ایران تجربه شد و شاهد بودیم که خودروسازان چگونه در فروش محصولات خود دچار مشکل شدند.

خودروهای ایرانی کجا می‌روند؟

از کشورهای عراق، الجزایر، سوریه، ترکمنستان، لبنان، چین، ساحل عاج، جمهوری آذربایجان و جیبوتی به‌عنوان عمده بازارهای هدف صادرات انواع خودروی سواری ایران یاد شده است که در میان این کشورها عراق با سهم ۷۶.۳‌درصدی بیشترین سهم واردات خودرو را به خود اختصاص داده و پس از آن الجزایر و سوریه به ترتیب با سهمی ۵.۳ و ۴.۲‌درصدی در رده‌های بعدی قرار دارند. اما حجم صادرات به کشورهایی مانند چین تنها ۰.۸ درصد، ساحل عاج ۰.۳ درصد، جمهوری آذربایجان ۰.۳ درصد و جیبوتی ۰.۲‌درصد کل صادرات ایران بوده است.

همچنین ترکمنستان و لبنان دیگر کشورهایی هستند که سهمی بیش از یک‌درصد صادرات خودروی سواری را به خود اختصاص داده و به ترتیب ۲.۶‌درصد و ۲.۴‌درصد را از آن خود کرده‌اند. البته جمهوری کره، ترکیه، قزاقستان، ارمنستان، بلژیک، فرانسه، روسیه، رومانی، مجارستان و مالزی دیگر کشورهایی هستند که می‌توان از آنها به‌عنوان بازارهای مهم بالقوه صادرات خودرو یاد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... بعضی مردم راچه فرض کردن. معلوم نیست. خدایایک نفربرسان مردم راازظلم نجات دهد البته باخدای خودمان فقراهستم. اشتباه گرفته نشودیکی دیگرامده قصدداردهمه ماراازبین ببرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جان مادرتان خودرو نخرید
        به هرچی اعتقاد دارین خودرو نخرید
        بقرآن من پولشو دارم اما نمیخرم
        نخرید
        نخرید
        آخه ظلم تا کی

      • بدون نام

        فقط این مردم غیرت داشته باشند یک مدت خرید نکنند تا اینها ادب شوند نخرید نخرید نخرید

      • بدون نام

        خدا ان شاالله دکتر احمدی نژاد را برساند.دوران ایشان پراید حداقل چهل ت نبود .رفاه کامل بودیم .

      • مهران

        یاد حرفای پسر سفیر افتادم گرچه تلخ بود اما عین واقعیت بود ما ملتی هستیم که ذره ذره خودمون رو داریم نابود میکنیم و تنها را نحات از گرانی اینکه باید بریم بمیریم.آخه بعضیا چقدر کوته فکرن که 43 میلیون پول پراید میدن.روحانی راست میگفت که والا ما تو بحران نیستیم ماشالا ملت دارن که ماشین رو با این نرخ میخرن.
        خلایق هر چه لایق.

      • محمود احمدی نژاد

        بدون نام 19:21
        بعید است بیایم حالا بذار یه استخاره بگیرم خبرتون می کنم

      • بدون نام

        فقط خود مردم به داد خودشون باید برسن منتظر معجزه نباشن

    • علیخانی

      خدا لعنتتون کنه..
      حرفی برای گفتن نذاشتید دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب چرا می خرید؟ وقتی اینطور راحت این آشغال رو با هر قیمتی می خرید معلومه این حرومی ها روز به روز دندونشون تیزتر میشه .نخرید .کسی از نداشتن ماشین اون هم از نوع لگنش نمی میره

    • بدون نام

      خدا وکیلی مردم خواهشمندم مرد باشید و خودرو نخرید ان وقت دوباره مشکلات شون رو درست میکنند و سود جویی دولت فعلی رو خنثی کنید

    • بدون نام

      با این نظریه پردازی قیمت خود رو میاد پایین ؟مشکل اصلی ضعف دولت است ..

    • بدون نام

      با این حساب قاچاقچیان خودرو 40میلیون می خرند می برند خارج 68میلیون تومان می فروشند

    • مهدی اهواز

      خط آخر خبرتون شوخی بامزه ای بود . کلی خندیدم

    • ارزو دار

      الهی ارزو یک پراید داشتم اما گرون شد ازقدرت مالی من خارج شد مگر دست توانای تو امید وارم به جود وکرمت ایدلاان میدانید چه امیدهای مردم ندار ناامید کردید ازخدا واه این محرومان بترسد امیدتان ناامید میکنن ارزانش کنید دنیا ارزشی ندارد دلی شادکنید

    • انشتن

      مقصر گرانی پراید خر و اسب و شتر ها هستند اگر خر و اسب و شتر ها زیاد کثیف کاری نمی کردند من بجای پراید شتر سوار می شدم.

    • کامبیز

      دروغ دروغ دروغ ...

    • بدون نام

      یه مشت نکبت شدن مسئول و هیچ کدوم قبول نمیکنن که باید یه کاری بکنن که فشار از جامعه خارج شه.. خودشون که تو رفاه هستن گور سر مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی خودمونیم احمدی نژاد خیلی کارش درست بود خدا کنم اینده خودش ربس جمهور بشه واقعان مردی بالا دستش ندیدم اگر جنس گران میکرد عوضش یارانه داد روحانی صد برابر گانی اورد هیچ پولی هم به مردم نداد طرح احمدی نژاد هم میخاست برداره

    • بی نام از اهواز

      یادتونه سه سال پیش کسی ماشین نمیخرید و صنعت خودروسازی وارد رکود شد.دولت اون موقع 2500 میلیارد تومن به مردم وام داد که هر کس بره ماشین بخره.و بعد این وام رو قسطی پرداخت کنن.اگه دولت اون موقع به صنعت خودرو سازی کمک نمیکرد حالا وضع این طور نمیشد.چطور شد که اون موقع برای اینکه پراید و پژو و سمند فروش بره دولت پول وارد عرصه کرد ولی حالا چرا نمیتونه جلوی گرون شدنش رو بگیره.دولت باید یقه مدیر عامل ها رو بگیره و بگه اگه پراید رو 20 تومن دادی بمون و گرنه اخراجی.آقای وزیر صنعت جناب شریعتمداری تو رو خدا بسه.بسه این همه مسخره بازی.حالا دوستان عزیزم بدونید بخاطر اینکه ما نمیتونیم با آمریکا مذاکره کنیم قیمت دلار 3 برابر شده در نتیجه قیمت پراید هم باید 3 برابر بشه.بزودی قیمت پراید به 63 میلیون میرسه یعنی سه برابر پارسال..

      پاسخ ها

      • سعید

        همین حالا هم اگه مردم همت کنن و نخرن مطمئن باش به نصف این قیمتها التماس میکنن بیاین بخرید. من خودم پرسنل یکی از این شرکت ها هستم. نخرید نخرید نخرید

    • ف.ازادبخت

      اخرش چی خودروساز که مدیرعامل داره باحقوقی مشخص درامداین چندماه رابایدبه مردم برگردانیدلعنت برباعث وبانیش!

    • بدون نام

      صادرات خودرو به فرانسه و بلژیک .......!!!!!!!
      اگه نمی تونید کمکی به حال مردم بکنید خفه شید و با حرفاتون نمک رو زخم مردم نپاشید.

    • tomaj kh

      پراید برا ایرانی 41 میلیون تومان.ولی برا عراقیها که تو ۸سال جنگ بهترین جوانهامونو ازمون گرفتن و پرپر کردن ۳میلیون تومان.به خاطره خون شهدای وطن خجالت بکشین و به خودتون بیاین...

    • بدون نام

      بقول معرووووف:" کی بود کی بود مننننننن نبووووودم من که دروغ زن نبودم ..."خخخخخخ

    • رحمت مهمدی

      شمارو ب چیزی ک میپرستید این خودروهای اشغالو نخرید بخدا هرچی میکشیم از جهل و ضعیف بودن خودمونه

    • سانسورچی تاکی سانسور؟؟؟؟؟؟؟

      مقصر خودمانیم الان نخرید نخریدنخرید

    • حمید

      آنقدر دروغ گفتن و فساد اقتصادی شرکت‌های خودروسازی براشون عادی شده که مثل آب خوردن میمونه براشون. خودشون سایت عرضه خودرو رو می‌بندند که تو بازار خرید خودرو التهاب ایجاد کنند. کیفیت هم که هر روز یه چیزی ازش کم می‌کنند چون نظارتی وجود نداره. احتکار میکنن و بعدش جلوی دوربین میان و تکذیب می‌کنند.بهتره اسمشو بزاریم کارخانجات مونتاژ خودرو نه شرکت خودروسازی. مردمم حیران و مصتحصل از این گرانی همه چیز مثل آدمهای حریص می‌ریزند تو عمده فروشی های مواد غذایی و... این هجوم مردم برای خرید به بازار شامل همه چیز شده. فکر کنم که کسی به نام مسعول و بازرس تو کشور ما نباشه یا شاید مرخصی باشند این یکی دو ماهه که گذشت. خدا آخر و عاقبت همه‌مون رو بخیر کنه.

    • بدون نام

      باید نخریم.

    • بهرام

      خخخخ صادارات خودرو به کشورهای فرانسه، ترکیه،بلژیک!!!!!!!خدایا اینا دیگه کین؟

    • امین

      .... بر سر کسی که پراید بخره

    • بدون نام

      جناب آقای پراید

    • بدون نام

      یا علی بگین و کمپین نه ب خرید خودرو را استارت بزنید

    • علی

      سلام، پیکان جان کجایی زود عرصه رو خالی کردی اگه بودی الان ۵۰ میلیون بودی، یه پژو ۸۲ دارم وقتی روشنش میکنم ازش اجازه میگیرم که ناراحت نشه البته ماهی یه بار که بهش برنخوره،، خدایا شریعتمداری رو به سرنوشت پیکان دچار کن،، بعدش هم میگید مردم نخرن، مگه مردم بیچاره میخرن خریدار و فروشنده خودشونن مردم بدبخت هم فقط بلدن افسوس بخورن،،،،

    • بدون نام

      چرت و پرت..آقای وزیر شما بدرد هیچی نمی خوری

    • امید ایران

      به درک آسیب میبینند خودروسازان. بما چه . نخواستیم اشتغالزایی رو.باید خصوصی سازی و رقابتی بشه خودروسازی . حمایت دولت پررو کرده اینارو . یه وام خودرو اعلام میکنن کمپین اگه تشکیل بشه مثل دفعه قبل میشکنه .

    • بینام

      مردم خودشون گول خوردن به روحانی رای دادند حالا باید چوبشو بخورند

    • محمد حسین قویدل

      مردم باید ایران خودرو و سایپا را به اتش بکشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا اینجوری دیگه با یه وام ملت سست نمیشن همه چیزو به باد بدن بهترین کار همینه که شما میفرمایین

    • حمید مقدم

      مسیولین خاین وبی کفایت هر دزدی که می،کنند درسایه تحریم

    • بدون نام

      چقدر دورخ بابا بسه

    • بدون نام

      هرچی این ملت گاو رو نصیحت میکنی که میرن خودروهای بی کیفیت داخلی رو با نرخای سرسام اور میخرن بازم به تعداد گاو ها افزوده میشه - قطعا مصداق بارزش اینه که این ملت عین خر تا بارشون بیشتر باشه بهتر راه میرن این وضعیته که همه میبینیم
      اخه چرا پولتون رو میدین دست این حرومزاده هایی که خودشون خودروهای تولیدشونو ی ریال هم بابتش نمیدن اخه واقعا چرا باید این قد این ملت تو حماقت وخریت غرق شن!!!! خاک تو سرتون ملت بی شعور پراید خرررررررررر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته قدیم گفتن خربابارسبک راه نمیره

    • بدون نام

      واقعا" ۳ماه خرید خودرو و مسافرت باهواپیما را تحریم کنیم پشیمانی دولتمردان را خواهیم دید

    • بدون نام

      همش تقصیر یه عده سودجوی بی عقله

    • بدون نام

      حالا که قیمت خودرو آزاد شده است ،خبر خوبیه فقط واردات خودرو هم آزاد شود بدون تعرفه گمرکی، خواهد دید قیمت ماشین از همون لحظه به یک چهارم نزول پیدا میکنه

    • m

      فقط مردم نباید بخرند.ن پراید بلکه ماشینهای دیگر هم همچنین

    • فرزاد مخصوصی

      یه روزی همه شما بالای دار میبینیم

    • بدون نام

      ایرانیا مرد باشید,برای دو ماه ماشین صفر نخرید.مرد باشید

    • مردم

      پس این مجلس چ غلطی میکنه

    • بدون نام

      دروغ دیگه ای بازبه مردم تحویل دادن

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه,بمیرید همتون

    • بدون نام

      ثبت این رکورد تاریخی رو به آقای روحانی تبریک می گم. دست مریزاد ما اصلا با بحران مواجه نیستیم!!!!

    • بدون نام

      اخه سایپا کدوم خودروش ۴۰ تومن می ارزه تا برسه به پراید

      اینا همش خود شرکت انجام میده تا گرون شه مردم اگه یکم غیرت از خودشون نشون بدن یه اعتراض بکنن حله میشه

      این مسیولین زور سرشون نباشه کار نمیکنن

    • بیطرف

      مشکل اصلی ضعف ملت است
      تا ی چزی گرون میشه همه هجوم میارن که بخرن دیگه چغدر بی فرهنگیم -----اقا ی مدت نخریم ببین چی میشه

    • آرش

      من ماشین دسته سوم_چهارم خارجی میخرم ولی پراید زپرتی نمیخرم مملکت افتاده دست دلال و مفت خور ظالم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گرونی خودروکار دلال یا قول دیگر گانگسترهای بین مرزی بودن که همه بیگناهی خودش اعلام مکنندفشاری که به مردم آمد ازطرف خودرو فراموش نمی شود

    • بدون نام

      مردم نخریید !!؟ حتی اگر مجانی پراید دادن نگیرید!!؟

    • م.و

      دلیل مردم هستن همه چیز گران شده خدا راشکر مسولین گناهی نکردن از نظر من پراید رو باید به قیمت ازاد بفروشن مثلا چهارصد وپانصد میلیون قیمت واقعی پراید باشه مردم راضی تر هستن

    • سایپا

      عامل اصلی گرانی پراید ، جمشید بسم الله است !

    • ایرانی

      جیبوتی که به تعصب عربستان ، با ایران قطع رابطه کرد و سفیرش را فراخواند و حتی ایران را تحریم کرد. حالا شما میگین صادرات خودرو به جیبوتی.
      مگه لبنانی ها سوار پراید میشن؟؟؟؟

    • مرتضی

      آخه این همه ظلم تا کی

    • بدون نام

      خدا لحنت بکنه پاعثش را

    • بدون نام

      نخرید نخرید نخرید نخرید

    • بدون نام

      دارن بازار گرمی میکنن مردم پول نمیدن جای پراید الکی میگن که قیمت ببرن بالا

    • بدون نام

      مرگ بر گرانی ... مرگ بر پراید مرگ بر کسی که میفروشد و کسی که میخرد

    • بی سرزمین

      مقصر همه این بدبختیها کسیه که شعار حمایت از تولید داخلی رو به زور کرد تو مخ مردم
      حمایت از تولید داخلی=حمایت از گرانی وبدبخت کردن مردم
      پس چرا الان یقه تولید کننده را نمی گیرند؟؟
      چرا در این دو شرکت خونخوار را گل نمی گیرند؟؟

    • بدون نام

      از یه طرف میگن تمام قطعات خودروها ساخت داخله حالا میگن علت گرانی بالارفتن ارز جهانیه.ببین چطور به مردم دروغ میگن.دروغ و ظلم تا کی.توروخدا ماشین نخرید

    • بینام

      علت هیچکس نیست به جز دولت علت این همه گرانی باعث فقط خود دولت است بیخود حرف اضافه نزنید چه کسی باعث شد مردم هجوم ببره به خرید خودرو دولت دولت دولت دولت بابا مردم که خر نیستند به خدا مردم ما دانا وفهیم وباسوادن دولت فکر کرده با یک مشت مردم نافهم مثل خودش سرکار داره نه خیر اشتباه کردی آقای روحانی مردم ما بیشتر ازآن چه که فکرش را کردید فهمیده ترند باعث این همه گرانیها نه دلال است نه هیچ کس دیگه باعث این همه گرانی مسکن خودرو ودلار وطلا فقط به فقط دولت است چی فکر کردی روحانی

    • بدون نام

      به نظرم دولت مروانی ما که دستشان با دست خودروسازان در یک کاسه می باشد شیطان اکبرند.
      آمریکا در مقابل اینها شیطان اصغر هم نیست.

    • محمد

      خودرو نخریم تا ارزون بشه

    • بدون نام

      مسولین هم مثل علف چوبی نگاه میکنن .البته که یه چیزی هم گیرشدن میاد از زیر سیبیلی.

    • بدون نام

      تیتر و که خوندم پیش خودم گفتم حتما سلطان پراید هم دستگیر کردن که پراید میخریده میفروخته:)

    • بدون نام

      یک سوال ازدولت ومجلس ومافیا درهمه جا ؟آیا تولید سواری بی کیفیت پراید خارج از ایران تولید میشود؟ مگر نیروهای انسانی بادلار حقوق دریافت میکنند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مردم بی عرضه از چی میترسن مگه پراید هوا یا غذاست که اگه نرسه بمیره خاک تو سر اون مردم بابا بیشعورها اگه نخرید بخدا ارزون میشه شما میخرید گرون میشه نفهمها بفهمید

    • خانم‌رخ

      چرادرموردگرانی‌رسیدگی‌نمیشه‌زمان‌احمدنژادخیلی‌رسیدگی‌میشدچندبار‌به‌روستای‌ماامدندمغازهدارهاجریمه‌کردندخیلی‌خوب‌شد‌چون‌گران‌فروشی‌میکردن

    • مجتبی

      تا یک مشت خر و احمق باشد که ۵۰ میلیون تومن پول بدن برای یک تکه اهن قراضه بنام پراید وضع از اینی که هست بهتر نمیشه . ادم اگه دوزار عقل داشته باشه ۵۰ میلیون رو میده یه ماشین خارجی ۱۰ سال پیش سالم و ایمن میخره نه یه اشغال از دست اشغال ساز بخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج