۷۶۵۵۹۰
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

ترامپ این بار به غول‌های اینترنت حمله کرد

جنگ رسانه های آمریکایی وترامپ اکنون به غول های اینترنتی رسیده است و به نظرمی رسد که این نبرد رسانه ای با شکل و اهداف تازه ای از سوی رئیس جمهوری خود شیفته آمریکا تداوم خواهد یافت.

خبرگزاری ایرنا: جنگ رسانه های آمریکایی وترامپ اکنون به غول های اینترنتی رسیده است و به نظرمی رسد که این نبرد رسانه ای با شکل و اهداف تازه ای از سوی رئیس جمهوری خود شیفته آمریکا تداوم خواهد یافت.

.داستان تقابل و رویارویی ترامپ و رسانه های آمریکایی هر روز رنگ دیگری به خود می گیرد و از یک رمان عاشقانه سال های دور اکنون در حال تبدیل به یک تراژدی است.

پس از ادعای ترامپ مبنی بر نقش موتور جستجوی گوگل در پوشش منفی اخبار مربوط به وی و تهدید این شرکت، کاخ سفید اعلام کرد که این موضوع را بررسی می کند.

'لری کودلا' مشاور اقتصادی ترامپ گفت که کاخ سفید به رفتار گوگل پرداخته و قصد دارد تحقیقات و تحلیل هایی را در این زمینه انجام دهد.

ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری مدعی شد که موتور جستجوی گوگل برای جستجوی عبارت 'اخبار ترامپ' (Trump news) تنها اخبار پوشش داده شده از سوی رسانه هایی را نشان می دهد که وی آن ها را «رسانه های اخبار کذب یا اخبار جعلی » خطاب می کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با این ادعا که ۹۶ درصد نتایجی که گوگل برای عبارت 'اخبار ترامپ' نشان می دهد، مربوط به رسانه های جناح چپ این کشور و اخبار منفی علیه وی است، گوگل را تهدید به بررسی این موضوع کرد.

پس از این پیام های توئیتری، ترامپ در دفتر کار خود نیز به این موضوع پرداخته و این بار توئیتر و فیسبوک را نیز متهم کرد.

وی گفت: گوگل، توئیتر و فیس بوک در زمینی بسیار مشکل دار گام برمی دارند و باید خیلی مراقب باشند.

شرکت گوگل بلافاصله پس از مطرح شدن این ادعا از سوی ترامپ در بیانیه ای این اتهام ها را رد کرد و گفت که هیچ دستور کار سیاسی ندارد و نتایج این موتور جستجو در راستای هیچ ایدئولوژی سیاسی نیست.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری کنونی آمریکا و تاجر سال های نه چندان دور و مالک هتل های بزرگ، تهیه کننده برنامه های تلویزیونی که همواره تلاش می کرد بخشی از هیجان این برنامه ها باشد، اکنون صحبت از 'رسانه های دروغ'(Fake News) می کند، همان رسانه هایی که زمانی از آنها برای بالا رفتن از نردبان موفقیت بهره می گرفت، حال آنها را 'دشمن مردم' می خواند.

اختلاف میان ساکن امروز کاخ سفید و رسانه های آمریکایی موسوم به جریان اصلی، از همان دوره کارزارهای انتخاباتی آغاز شد، دوره ای که ترامپ به عنوان وصله ناجور سیاست و ساختار سیاسی آمریکا معرفی شد. در آن زمان این دیدگاه تنها مختص 'رسانه های جریان اصلی' نبود و رهبران حزب جمهوریخواه آمریکا و بسیاری از نمایندگان و سناتورها از جمله 'جان مک کین' سناتور جمهوریخواه با حضور ترامپ در انتخابات مخالفت کردند.

دعواهای سیاسی این دو تا روز آخر مرگ مک کین ادامه داشت و حتی امروز نحوه رفتار ترامپ در قبال فوت این سناتور آمریکایی به رسانه ها کشیده شده است.

کاخ سفید روز دوشنبه برخلاف روال معمول، پرچم آمریکا را که به علت مرگ جان مک‌ کین به صورت نیمه افراشته درآمده بود در کمتر از ۴۸ ساعت به حالت عادی بازگرداند.

روال معمول در آمریکا این است که پس از مرگ قانون گذاران و افراد سرشناس سیاسی در این کشور، پرچم آمریکا بر بالای ساختمان کاخ سفید تا زمان برگزاری خاکسپاری آنها، به حالت نیمه افراشته باقی بماند.

رسانه های جریان اصلی آمریکا اصطلاحی است که برای رسانه‌های گروهی بزرگی مانند شبکه های فاکس نیوز، سی ان بی سی، سی ان ان، روزنامه های نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال به کار می‌رود که معمولا توجه رسانه ای در آمریکا به این رسانه ها بیشتر است.

اما ماجرای ترامپ و رسانه های جریان اصلی با ورود ترامپ به کاخ سفید تمام نشد و حتی پس از نشستن ترامپ بر مسند ریاست جمهوری آمریکا شدیدتر از قبل پیش رفت، ترامپ رسانه های اصلی آمریکایی را بایکوت و با شبکه اجتماعی 'توییتر' و حضور در گردهمایی های گروهی با مردم ارتباط برقرار کرد.

ترامپ در صفحه شخصی خود بارها به رسانه های جریان اصلی حمله کرد و از واژه رسانه های دروغ و دشمن مردم برای این رسانه ها استفاده کرد و در مقابل این رسانه ها بسیاری از سیاست های ترامپ در حوزه داخلی و سیاست خارجی را زیر سوال بردند.

در همان زمان، 'جان ماکین' عضو مجلس سنای آمریکا در برابر حمله های ترامپ به رسانه ها از آزادی رسانه ها دفاع کرد. او هشدار داد که سرکوب آزادی ها در رسانه راهی است که هر دیکتاتوری با آن دوران خود را آغاز می کند. به گفته ماکین، نظام جهانی پس از جنگ جهانی دوم بر پایه هایی استوار شده که یکی از آنها آزادی مطبوعات است.

این روند به قدری تداوم داشت که ابتدا به لفاظی و سپس به جنگ لفظی و اکنون حقوقی تبدیل شده است.
ترامپ در یکی از پیام های توئیتری خود می نویسد؛ غول های رسانه های اجتماعی، میلیون ها نفر را ساکت می کنند، اما حتی اگر ما مجبور به گوش دادن به اخبار نادرست(رسانه هایی) مانند سی ان ان هم بشویم که میزان محبوبیت شان به شدت افت کرده است، نمی توانند چنین کاری بکنند و مردم باید بدون سانسور تشخیص دهند که چه خبری واقعی است و کدام درست نیست.

اکنون نوک پیکان حمله های ترامپ به غول اینترنتی و موتور جستجوگر گوگل و شبکه اجتماعی فیس بوک نیز رسیده است. به نظر می رسد که ترامپ دو هدف عمده را دنبال می کند، نخست، تداوم حضور پررنگ رسانه ای و دوم تاثیر بر نحوه عملکرد این رسانه ها و تغییر احتمالی مواضع.

آنچه ترامپ و رسانه های آمریکایی امروز درگیر آن هستند، گذار از یک لفاظی به یک جنگ تمام عیار رسانه ای است و در نهایت باید دید که پیروز این میدان چه کسی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن وات ؟؟

      ترامپ خیلی عشقه الهی بمیرم واسش

    • محسن وات ؟؟

      خدایی همه دنیا بر علیه ش هستن چون طرفدار حقوق مردمه

    • رحیم شکری

      گام اول نفوذ داخلی ترامپ بابایکوت کردن
      وخاموش کردن جان ماکین آغاز گردیدگام دوم وی چکش به سیاست داخلی وی واعمال نفوذ توسط شبه نظامیانش کلیدخواهدخورد

    • بدون نام

      کلمه قشنگی بود، خودشیفته. همراه با احمق واقعا برازنده ترامپ است.

    • بدون نام

      این سگ زردبه هیچ کس رحم نمی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج