جاباما
۷۶۵۶۲۴
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

موضع‌گیری جدید موگرینی برای حفظ برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر اینکه حفظ برجام به نفع امنیت کشورهای عضو این اتحادیه است گفت که «حفظ برجام با توجه به بازگشت تحریم‌های آمریکا، کاری چالش برانگیز است».

فارس نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس‌جمهور اتریش در وین، بر تلاش این اتحادیه برای حفظ و ادامه توافق هسته‌ای برجام تاکید کرد.

دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بیانیه‌ای درباره دیدار عصر چهارشنبه (دیروز) موگرینی با رئیس‌جمهور اتریش در وین دیدار منتشر کرد؛ دیداری که در آن دو طرف درباره مسائلی از قبیل بالکان و برجام صحبت کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام به «الکساندر ون در بلن» گفت: «ما فرصتی برای تبادل نظر درباره کاری که داریم می‌کنیم تا توافق هسته‌ای ایران را حفظ کنیم، داشتیم؛ توافقی که بعد از مذاکراتی طولانی در وین حاصل شد در نتیجه ما باید روح وین را حفظ کنیم. بار دیگر باید بگویم که (حفظ برجام) به نفع امنیت خود ما است».

وی ادامه داد: «توافق(برجام) دارد کار می‌کند، حفظ توافق با توجه به اعمال مجددد تحریم‌های آمریکا کاری چالش برانگیز است اما ما با همه کشورهای عضو و همه شرکایمان در سراسر جهان در حال همکاری هستیم تا اطمینان حاصل کنیم، برجام ادامه یابد».

موگرینی افزود: «ما معتقدیم که ممانعت از تولید سلاح اتمی توسط ایران، حیاتی است و برای یک بار هم که ما یک توافق عدم گسترشِ کارآمد داریم، باید از آن حمایت کنیم».

اظهارنظر ادعایی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی صورت گرفته که ایران همواره تاکید کرده که برنامه هسته‌ای این کشور تنها برای استفاده صلح آمیز است و گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بارها اذعان کرده که برنامه هسته‌ای ایران نظامی نبوده است.

از سوی دیگر، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی فتوایی درباره ممنوعیت داشتن یا استفاده از سلاح اتمی صادر کرده و تاکید داشته‌اند که سلاح‌های کشتارجمعی هیچ جایگاهی در جمهوری اسلامی ایران ندارد.

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره «چالش برانگیز» بودن حفظ برجام به دنبال خروج آمریکا از آن، در شرایطی مطرح شده که این اتحادیه و دیگر مقام‌های اروپایی بارها اعلام کرده که همچنان به این توافق پایبند هستند و درصدد پیدا کردن راه‌هایی به منظور حفظ منافع ایران برای باقی ماندن در این توافق است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران آباد

      حفظ برجام اگر برای اروپا حیاتی است بابد از تمام امکانات خود جهت تضمین منافع ایران از برجام استفاده کند .در غیر ابنصورت جاده برجام هیچگاه یکطرفه باقی نخواهد ماند اینگونه پنداشتن که برجام حفط شود بدون بهره مندی ایران از امتیازات آن ساده لوحانه است و نهایتا تلقی ایران این خواهد بود که تعلل اروپا یک نقشه از قبل طراحی شده با آمریکا جهت خروج آمریکا از برجام و فشار ومحدودیت در جهت پذیرش خواسته های نامعقول غیر برجامی خواهد بود

    • بدون نام

      فارس و امثالهم عاشق این هستن که اروپا هم ول کنه ایران رو باوو ول کنه ما بازم شماها رو مقصر میدونیم خودتون رو نکشید چشمامون دیگه باز شده

    • نو بخت

      موگرینی هم دادن وعده تو خالی را از روحانی یاد گرفته

    • بدون نام

      ایران خوب میداند برجام هرگز اجرا نمیشودچون هم اروپا وهم امریکا رامیشناسدواقعا هم هردو میدانند برجام منافع امریکا واسراییل واروپا راتامین میکند لاقل اسراییل میداند تا۲۵سال حداقل میتواند شبها راحت بخوابدچراکه ثابت شده ترکیه بالای ۴۰ سال التماس میکند جزو انحادیه اروپا شود.هرروز برای ترکیه موش دواندندتااینکه ترکیه فعلا بیخیال شده لذا ایران میداند خروج ازمنشور سازمان ملل یعنی چه بنابراین برای اینکه بهانه بدست دشمن ندهد برجام رافقط برای حسن نیت خود به جامعه جهانی ادامه خواهد دادوبااینکار لاقل اروپا رادرمقابل امریکا جهت حقانیت خودقرارداده است.

    • بدون نام

      آیا اروپا واقعا وارد یک رویارویی کامل با آمریکا میشود . من بسیار بعید میدانم.

    • بدون نام

      هیچ کارنمیتونن بکنن

    • بدون نام

      برجام چه دستاوردی داشت که حالا روح برجام برامون داشته باشه
      بخدا دست از این مسخره بازیهاتون بردارید کدام برجام کدام روح
      بداد مردم برسید
      اینهمه برجام برجام نکنید

    • بدون نام

      خانم موگرینی اگه راست میگی یه باردیگه بیاتومجلس ایران تا همین نماینده هامون ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج