۷۶۵۶۳۹
۲۳ نظر
۵۰۰۹
۲۳ نظر
۵۰۰۹
پ

پول‌های سرگردان به بازار خودرو هجوم آورده‌اند

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: به دنبال تشدید کنترل دولت بر بازار ارز و سکه بخشی از پولهای سرگردان به بازار خودرو هجوم آورده‌اند که نتیجه آن رشد شدید قیمت خودرو در بازار آزاد بوده است.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: به دنبال تشدید کنترل دولت بر بازار ارز و سکه بخشی از پولهای سرگردان به بازار خودرو هجوم آورده‌اند که نتیجه آن رشد شدید قیمت خودرو در بازار آزاد بوده است.

امرالله امینی اظهار کرد: رشد عجیب و غیرقابل باور قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد آن هم در شرایطی که مشتری و تقاضای مصرفی برای این خودروهای گران وجود ندارد، نشان‌دهنده هجوم پولهای سرگردان و سفته‌بازان به این بازار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم نقدینگی و پایه پولی در کشور به شدت افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: نتیجه این وضعیت وجود حجم قابل توجهی پول سرگردان با انگیزه‌های سفته‌بازانه و سودجویانه در اقتصاد است.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: پولهای سرگردان بسته به شرایط اقتصادی برای سفته‌بازی وارد بازارهای مختلف می‌شوند به‌گونه‌ای که چند ماه پیش شاهد هجوم آن به بازار ارز و رشد شدید قیمت دلار بودیم.

وی افزود: پس از آن نیز پولهای سرگردان وارد بازار طلا و بخصوص سکه شد که نتیجه آن نیز افزایش شدید نرخ این محصول و ایجاد حباب حدودا یک میلیون تومانی در نرخ سکه بود که همچنان شاهد ادامه آن شرایط هستیم.

امینی با بیان اینکه به دنبال تشدید اقدامات کنترلی دولت در بازار ارز و سکه، اخیرا پولهای سرگردان وارد بازار خودرو شده‌اند، تصریح کرد: نتیجه این وضعیت نیز رشد شدید و عجیب قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد بوده است.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: در این شرایط هرچه خودروسازان خودرو عرضه می‌کنند با انگیزه‌های سفته‌بازانه خریداری و با قیمت‌های آنچنانی وارد بازار آزاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت بالای قیمت کارخانه و بازار خودروها به انگیزه‌های دلالی و سفته‌بازی دامن زده و باعث شده گذشته از کسانی‌که برای تامین نیاز مصرفی خود به دنبال خرید خودرو از کارخانه‌ها هستند نزدیک به ۱۰۰ درصد تقاضای خرید خودرو با اهداف سفته‌بازانه باشد.

در چند هفته اخیر قیمت خودروهای داخلی در بازار با افزایش شدید و غیرقابل باوری همراه بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صنعت خودرو ازران متاسفانه انحصاری است و دچار رانت وفساد گردیده وهیچ کنترلی از طریق دولت و سازمان حمایت از مصرف کننده روی آن وجود ندارد

    • مشایی

      مردم عادی پولهای سرگردان ندارند و دیگر همه فهمیده اند این بازی خود دولت روحانی است برای افزایش فشار بر مردم و مقصر اصلی روحانی است
      روحانی استعفا

    • بدون نام

      من خودم از یکی از کارگزاریهای زیر مجموعه سایپا شنیدم که سایپا سود حاصل از فروش خودروها را در بازار سکه و دلار و سهام بکار میگیرد . بجای اینکه از این سود برای توسعه صنعت خودرو استفاده کند .متاسفانه علیرغم شعار در جهت مبارزه با سرمایه داری ، کشور ما اسیر چنین سرمایه دارانی شده اند که دولتی بوده و حمایت قضایی و نظامی هم دارند . اما بقیه الزامات نظام سرمایه داری مانند پرداخت مالیات ، شفافیت مالی و آزادی خبرنگاری وجود ندارد .

    • اسماعیل تیموری

      دلیل این جهش ها تنبلی و تنبلی و تنبلی و پولدارشدن بدون زحمت ما ایرانیاس

    • بدون نام

      فقط باید مردم همت بکنند این آشغالها رو نخرند فقط تحریم خرید میتونه اینها رو ادب بکنه , نخرند یک مدل بیافته دلالها کلی ضرر می کنند

    • س

      این نقدینگی سرگردان خوب بهانه ایه برای گرون کردن قدم به قدم همه چیز.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پراید رو به6800دلار الان دارن به عراق و سوریه و الجزایر صادر میکنن که با احتساب دلاری ده هزار تومان میشود 68میلیون که حسابی نو نشون تو روغن می ره بله دلیل گرونی پراید همینه و اونوقت الکی میگن قطعه نداریم همه رو خر فرض کردن

    • بی نام

      اصلا پولهای سرگردان مردم نیست اینها پولهای سرگردان رانت خوران و اختلاسگزان واقعی است .

    • ali

      راه حلش اینه که فقط ماشین اولی ها بتونند ثبت نام کنند . و فقط امکان ثبت نام یک خودرو بای هر نفر

    • بدون نام

      مقصر اصلی مدیران سایپا و ایرانخودرو هستند
      اگر این دو شرکت در تولیدات خود وقفه ایجاد نمیکردند و تولیدات خود را متوقف نمیکردند یقینا بازار دچار این آشفتگی نمیشد پس بنابراین مدیران هم که از افزایش قیمت بدشون نمی آمد با احتکار کردن خودروها به بازار شوک وارد کردند و فضا را برای دلالان باز کردند
      این است سرنوشت مردم ایران زمین که یه مشت زالو صفت دارند اینگونه خون مردم میمکند
      چطور برای مردم دیگر کشورها تو سر میزنید و فریاد عدالتخواهی سر میدهید اما مردم خودتون را فراموش کردید

    • بدون نام

      دولت با هزار ترفند پولهای مردم را بیرون میکشد. تمام مردم ایران را دارد.دلال میکند. طرف اتومبیل دارد. ولی باز میخرد.نه برای استفاده شخصی فقط برای سود.

    • بدون نام

      اکثر مردم و دولت مردان ما از ۵۰۰ سال پیش با دلال بازی امورات خود را میگذرانند.
      برای یک دلال قیمت کالا مهم نیست یک ریال باشد یا یک میلیارد مهم موج سواری است. سوار شود یه پولی گیرش بیاید و بعد بفروشد

    • بدون نام

      جناب آقای
      ( امرالله امینی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد
      دانشگاه علامه طبا طبایی )
      اینا که فرمودین نیازی به مدرک داشتن و استاد
      بودن نداره احتمالا وزرا هم همین نظر دارن
      لطف کنید راهکار بدین
      دلار هفت تومنی را به بالای ده هزار تومن رسوندن
      از دست هر بی سوادی که دست چپ و راستش
      هم تشخیص نده بر میاد درست کردن هنر است

    • بی نام

      ایران خودرو وسایپا عرضه محصولاتشون را به بهانه کمبود قطعه
      قطره چکانی کرده‌اند. چه ربطی به سفته بازی داره مدیران ایران خودرو وسایپا خودشون عامل این گرانی بودند

    • سانسورچی برای خودت خوب حذف نکن .

      ملت عزیز ایران حال که سود سرشار از مردم سرازیر
      این خودرو سازها بی انصاف شده و با تشدید قیمت ها
      زندگی مردم را فلج کرده اند . فقط یک را باقی مانده عملا در کمپینگ خودرو گران بی کیفیت نخرید شرکت کنید .
      خودروسازان حدودا تا ۵ سال آینده دست به تولید نخواهند زد
      و در شرایط یدی بسر خواهند برد .
      ملت بداند خود کرده را تدبیر نیست .
      باشد تا نتایج پلیدی به خودشان برگردد .
      والسلام .

    • بدون نام

      اين جه مرضى است كه تقصيرها را گردن مردم مىاندازيد وقتى پول از مردم مىگيريد و خودرو تحويل نمى دهيد. وقتى احتكار خودرو مىكنيد وقتى مسولين برنامه اى درست براى سرمايه مردم ندارند جز دزدى از مردم. چه انتظارى داريد مسبب تمام بدبختى ها مسولين و خودرو سازان هستند ما مردم خوبى هستيم كه يه مشت انگل و بى وجدان دزد بى هنر و بى سواد را تحمل مىكنيم كه جز فقر و سرگردانى ارمغانى نداشتند لعنت به ظالمين و ستمگران

    • بدون نام

      دولت باید مالیات خرید و فروش خودرو رو چند برابر کنه تا دیگه نصرفه

    • بدون نام

      استاد عزیز علت اصلی افزایش شدید قیمت خودرو داخلی، عدم عرضه خودرو و صدور دعوتنامه از سوی خودروسازان است.

    • بدون نام

      محض رضای خدا یکبار درب واردات خودرو را راحتتر باز کنید بذارید بزرگتر کوچکتر معلوم بشه.گندشو درآوردن با مونتاژ اینهمه خودروی لگن.

    • بدون نام

      خشکسالی ، تحریم ، هجوم نقدینگی ، .......بهانه ای نخ نما برای توجیح ، بی لیاقتی مسئولین ناکارآمد است .

    • ali

      راه حل جلوگیری از خرید دلال ها در زمان ثبت نام ' فروش به هر خانواده فقط یک ماشین .

    • بدون نام

      یعنی واقعا تدوین یک برنامه نظارتی بر این سیستم فاسد و برخورد شدید با سفته بازان سخت است؟؟؟!!!

    • حیدر مشیری

      تمام این مشکلات بوجود آمده بدلیل سیاست های غلط رییس بانک قبلی ، آقای سیف بوجود آمد ایشان با ادغام تعاونی های اعتباری و منحل تمدن برخی تعاونی های اعتباری و پایین آوردن سود بانکی باعث افزایش قیمت دلار و سکه و ارز و نهایتاً باعث و بانی تورم آقای سیف و بانک مرکزی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج