۷۶۵۸۱۳
۲۰ نظر
۵۰۱۳
۲۰ نظر
۵۰۱۳
پ

پلمب انبارها یعنی رفتن به سمت قحطی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که پلمب کردن انبارها از سوی دولت تنها نتیجه‌اش این است که حرکت به سمت قحطی را تسریع می‌کند درحالیکه روش درست این است که دولت با نظارت خود مراقب باشد این کالاها با قیمت مناسب در بازار عرضه شوند.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که پلمب کردن انبارها از سوی دولت تنها نتیجه‌اش این است که حرکت به سمت قحطی را تسریع می‌کند درحالیکه روش درست این است که دولت با نظارت خود مراقب باشد این کالاها با قیمت مناسب در بازار عرضه شوند.

در پی ابلاغ بسته جدید ارزی دولت به انبارهای کشور در همه شهرستان‌ها سرک کشید و بارها اخبار پلمب شدن آن‌ها یکی پس از دیگری به دلیل آنچه احتکار و نفروختن اعلام شده‌ بود، منتشر شد که نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران این عملکرد را قبول ندارد .

وی معتقد است اصل کار که انجام شده یعنی همان توقیف و پلمب انبارها کار درستی نیست و اثرات نامطلوب در بازار می‌گذارد، چراکه در شرایط کنونی اگر هر کالایی در انبارها وجود داشه باشد، توقیف می‌ شود و به معنی این است که دولت می‌خواهد حرکت به سمت و سوی قحطی را تسریع کند.

علاء میرمحمد صادقی در گفت‌وگویی اظهار کرد: باید با افراد و تجار کنار بیایند و با آنها توافق کنند که اگر قرار است حواله بدهند و کالاها را با نظر و نظارت دولت در بازار تزریق کنند که مسلما این مسله بهتر بود تا اینکه این حواشی را به تلویزیون بکشانند و مردم و کوچه و بازار را نگران کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اینکه مردم بدانند در فلان انبار ۱۵۰ یخچال وجود دارد، دلیل بر احتکار نیست و در شرایط کنونی باید به پر بودن انبارهایمان افتخار کنیم، چراکه نشان می‌دهد کالا در کشورمان وجود دارد و نقشه‌های ابر قدرت‌های جنایتکار را خنثی می‌کند اما اگر قرار باشد همه انبارهای ما خالی باشند که فاجعه است.

هیاتی راه انداختند، همه را از دم تیغ می‌گذرانند و تویبخ می‌کنند!

میر محمد صادقی در پاسخ به این سوال که البته مسئولان معتقد بودند برخی کالاهایشان را در انبارها نگه داشته و عرضه نمی‌کردند و همین دلیل بازرسی و توقیف انبارها اتفاق افتاد، گفت: اینگونه نیست و چنین چیزی وجود ندارد.

مسئولان هیاتی راه انداختند، همه را از دم تیغ گذرانده و تویبخ می‌کنند درصورتیکه دولت می‌تواند نرخ مشخصی تعیین کند و بر توزیع آن نیز با نرخ اعلامی نظارت کند.

به گفته وی، وقتی مابه‌التفاوت ارزی از واردکنندگان اخذ می‌شود نشانه این است که دولت می‌خواهد نرخ‌ها افزایش یابد و ما به التفاوتش را خودش بگیرد. به نظر من با اجرای این سیاست این مسئله نمایان می‌شود که اگر دولت بفروشد، گرانفروشی هم بد نیست اما بهتر این است که کالا ارزن‌تر دست مصرف کننده برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت خوب کاری میکنه؛ شما دارید اجناس مورد نیاز مردم را احتکار میکنید و بعد به چند برابر قیمت واقعی آن میفروشید .

    • بدون نام

      ...
      یعنی بذارن که احتکار کنن؟
      باید پدرشون رو هم دربیارن

    • بدون نام

      پمپ انبارها آن هم به مدت چند هفته
      نتیجه اش
      1- جریمه محتکران که سودش به جیب دولت میرود
      2- بررسی مجرم و احتکار و... که یک منبع درآمد برای وکلا و دادگاه میگردد.

      حال شما ببینید منفعت مردم در کجا قرار میگیرد؟
      آیا با این کارها قیمت‌ها پایین می آید که به نفع مردم باشد؟

      هر مسئولی چه دولتی چه مجلسی صحبتی میکند بلافاصله قیمت اجناس بالا میرود

    • هادی

      سلام این اقا درست میگه تا چند وقت پیش هیچکس خرید غیرضروری انجام نمیداد و با کلی تبلیغات.دنبال فروش اجناس خود بودن حالا بدلیل عدم نظارت دولت ومشکل بوجود امده تمام انبارها پلمپ و اجناس بفروش میرسد بعداز چند ماه اگر این انبارها مجددا پر نشود چه اتفاقی خواهد افتاد متاسفانه وزارت صمت هیچ برنامه ریزی ندارد اگر داشت نباید اینجوری بشه حتی حاضر نیستن به شرکتهای خودروسازی دولتی بگن توزیع را جوری برنامه ریزی کنند که هرکس بیش از یک اتومبیل در صورت نداشتن وسیله نقلیه نتواند ثبت نام کند

    • بدون نام

      بایدقبول کنیم قیمت دلار۳برابرشده وخواهی نخواهی اجناس ۳۰۰درصدگران میشود.کاریش نمیشه کردفقط بایدکارمندان وکارگران اقلا نصف این مقداریعنی ۱۵۰درصد حقوقشون بالا بره تاحدودی جبران مافات بشه.

    • آتای

      حرف مفت زده

    • بدون نام

      خودت هم فهمیدی چی گفتی?
      ...

    • بدون نام

      این دولت مأموریت دارد. مردم را بدبخت کند..بقیه اش را همه می دانند. متأسفم به عنوان یک ایرانی .بخاطر اینکه دولت روحانی هر کاری دارد با مردم میکند..هیچ کس هم چیزی نمی گوئید.یکسری هم می گویند به مصلحت نظام نیست. دولت روحانی استفا بدهد....

    • بدون نام

      برادرمیرمحمدصادقی حتما دستی بر آتش داریدوقتی جنسها بادلار4200واردشده واقایون میخواهند بادلار11000تومان بفروش برسانند وظرف چهل روز جنس در بازار یافت نمیشود شما اسم این کار راچی میگذاریدیااگر هم به صورت قطره چکانی وارد بازار وباقیت دلار 11000تومان است این مابالتفاوت 4200 تومان به جیب چه کسی میرود اگراحتکارنبوده پس چرا موجودی انبارها به اتاق بازرگانی اعلام نشده بود بت در او داریه اسکله های متروکه کالاهها انبار شده بود یعنی همین چهل روز تمام مواد اولیه کالاها به اتمام رسیده بودکه تولیدکنندگان داخلی هم به جای اینکه کالاهایشان رابه نمایندگیها تحویل وتوزیع کنند خود به احتکارپرداختند این حق این ملت مظلوم نیست عدم مدیریت کشوررابه سوی قحطی وزوال کشانده دراین ماجراکاراتاق بازرگانی فقط تحدید به قحطی وحمایت ازانبارهای ناشناخته ختم میشود یاجلوگیری از آشفتگی واسترس به مردم هنوز که ما تحریم نشدیم وای به روزی که نفت ماتحریم عملی شود به گفته شما قحطی مطلق دولت هم ازاین اتفاق خشنود نچسبیده به مابالتفاوت آخه چرا واین مابالتفاوت درجیب چه کسی خارج وبه جیب چه کسی میرود که این عدم مدیریت یکسال و دو سال نیست مربوط به چند دهه است حیف که دراین بلاد اسلامی هیچ کس شناختی از مرگ ندارد اگرداشتند جور وستم معنایی نداشت

    • عدلالهی

      اقای روحانی روز عید قربان خوب قربانی شدید دیگه اوبارهارو نبندید مردم قربانی شدن بیدارشو شیخ ایراو ومردم فنا شدن چرا قسم دروغ خوردی وای برایران که شد فنا

    • ناآشنا

      چون دولت این اجناس رو برای خودش برمیداره

    • بدون نام

      اگاهانه میگه احتکار و انبار کردن فرقی با هم ندارد.

    • بدون نام

      تو هم لابد جنس احتکار کرده ای. قحطی کجا بود زالو ها باید کالاهایشان مصادره شود

    • POOMPE

      تا به ترامپ اوکی ندید همین است اصلا انبار ها رایج در بازار وقتی انبار ها تمام شد چی یعنی دولت نشسته ببیند چه میشود حیف ان حقوقهای کلانی که دولتیها دریافت میکنند و اصلا شهامت هیچ کاری را ندارن.روایت شده اگر وظیفه خود را درست انجام ندهید و مردم از دولت ناراضی باشند تمام حقوقهای که ماه به ماه دریافت میکنید حرام و یکی از گناهان نا بخشیدنیست
      .خوب عرضه انجام کار را نداری برو مال این موقعیت ساخته نشدی این موقعیت مرد میخواد.

    • بدون نام

      نترس حاجی پلمپ ها نمایشی .

    • بدون نام

      ... اگه تدبیر داشتی که اینجا کشیده نمیشد

    • بدون نام

      ایجاد استرس کار شماست . ایران هرگز دچار قحطی و مشکل نخواهد شد . اما دچار قحط الرجال مدیریتی است .

    • بینام

      اقای بیسوادمنافق انهااین اجناس راباعرض چندی خریدن الان به قیمت ازادمیفروشند

    • بدون نام

      خدا لعنت تون کنه از جون مردم چی میخواین

    • بدون نام

      به نظر من باید اجناس ضروری درانبارها باشد این که دولت میگوید فلان انبار جنس احتکار شده دروغ است بگذار انبارها پور باشد شما فقط نظارت بر قیمت داشته باشید قیمتها را کنترل کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج