۷۶۶۰۸۳
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

رقص لودریان با ساز پمپئو!

گویا رئیس جمهور بی تجربه و وابسته فرانسه و وزیر امور خارجه ناتوان وی همچنان «بازی در زمین آمریکا» را به هر گونه انتخاب و گزینه ای از جمله "استقلال فرانسه در نظام بین الملل ترجیح می دهند!

خبرگزاری مهر: گویا رئیس جمهور بی تجربه و وابسته فرانسه و وزیر امور خارجه ناتوان وی همچنان «بازی در زمین آمریکا» را به هر گونه انتخاب و گزینه ای از جمله "استقلال فرانسه در نظام بین الملل ترجیح می دهند!

وزیر امور خارجه فرانسه اخیرا اظهارات سخیف و وقیحانه ای را در قبال جمهوری اسلامی ایران بر زبان رانده است.

«ژان ایو لودریان» اخیرا پیش از ورود به اجلاس وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در وین اظهار داشت:« ایران باید به اصول بنیادین معاهده هسته‌ای احترام بگذارد و من فکر می‌کنم این کار را انجام می‌دهد، اما با این حال ایران نمی‌تواند از بحث ‌و مذاکره در مورد سه موضوع بزرگ دیگر که مایه نگرانی ماست، اجتناب کند.

آینده تعهدات هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵، برنامه ساخت و گسترش موشک‌های دوربرد ایران، و نقشی که ایران قرار است برای برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کند، از جمله این موارد هستند!ما باید درباره این موضوع‌ها مذاکره کنیم؛ و ایران باید بداند این پیامی است که من از وین برای این کشور می‌فرستم!».

وزیر امور خارجه فرانسه در اظهارات خود، دو بار از لفظ "باید" استفاده کرده است، این در حالیست که اساسا وی و بالاتر از او، امانوئل مکرون رئیس کاخ الیزه در حد و اندازه ای تعیین تکلیف برای جمهوری اسلامی ایران نیستند.

در حالی که فرانسه متهم ردیف دوم خروج ایالات متحده از برجام محسوب می شود و همراهی مطلق کاخ الیزه با کاخ سفید در تغییر برجام ( در سال گذشته) از یاد ملت ایران نرفته است، هم اکنون بار دیگر شاهد طرح موضوع نخ نمای مذاکره با ایران بر سر توان موشکی و دفاعی کشورمان هستیم!

نکته مضحکانه تر اینکه لودریان "قبل "از برگزاری نشست وزرای امور خارجه اروپا در وین اعلام کرده است که وی این سخنان را به نمایندگی از "جمع" بیان می کند! موضوعی که نشان می دهد توهمات ناپلئون بناپارتی، به مثابه یک اختلال پارانوئیدی و ذهنی، مغز سیاستمداران این کشور را تسخیر کرده است.

چندی پیش نیز لودریان در اظهاراتی که پرده از استمرار بازی فرانسوی ها در زمین دولت ترامپ بر می داشت، اعلام کرد که مقامات اروپایی تا ماه نوامبر( آبان ماه ) قصد ندارند بسته پیشنهادی خود برای حفظ برجام را به کشورمان ارائه دهند!

اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه نیز محصول رایزنی های مشترک پشت پرده و مستمر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با وی بوده است. بدیهی است که در آینده ای نزدیک اخبار کامل تر و دقیق تری از این مذاکرات و از سوی منابع رسانه ای آگاه در غرب منتشر خواهد شد.

متعاقب خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از برجام، مذاکرات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با وزرای امور خارجه تروییکای اروپایی بر سر برجام ادامه پیدا کرده است.

در این میان، فرانسوی ها به مانند رفتاری که در سال ۲۰۱۷ میلادی صورت دادند، همچنان به مهره ایالات متحده در تقابل با ایران تبدیل شده اند.اظهارات اخیر لودریان در قبال ایران نیز در همین راستا قابل تحلیل و بررسی است.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که متعاقب حضور سیاستمدارانی ناشی و ضد ایرانی در کاخ الیزه( خصوصا پس از پایان دوران ریاست جمهوری ژاک شیراک )، نفرت ایرانیان از فرانسه رو به افزایش بوده است.

این روند در دوران ریاست جمهوری مکرون و به سبب وابستگی وی و وزیر امور خارجه اش به ایالات متحده تشدید شده است.بدون شک زمانی فرانسوی ها متوجه "نفرت نهادینه شده "ملت ایران از خود خواهند شد که دیگر بسیار دیر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چرا مسولین ایران فقط نگاه میکنن و هیچ اقدام عملی نمیکنن دیگه ازین بدبختتر که هستیم که نمیشیم

    • بدون نام

      بدبخت های مزدور

    • علی

      میبینم که بدجور بوی سوزش میاد.:))))
      از ادبیات نوشتاری معلومه
      هیچکاری هم نمیتونید بکنید:)))
      حالا هی برای دنیا مرگ بفرستین و شاخ و شونه بکشین
      کی میخواین بفهمیم در دنیا دوست و متحد نداریم و همش با توهم عزتمند بودن سر مردم رو شیره میمالید
      البته دیگه دستتون رو شده برای مردم

    • بدون نام

      اخه به آقایون بگوئید شما چرا موشک و سلاح های مجهز و بمب هسته ای دارید چرا ما نداشته باشیم شما که مشکل ندارید وتهدید نمی شوید همه چیز دارید فضول تمام دنیا مثل آمریکا هستید ما که همش درآ حال تهدید شدن هستیم نداشته باشید بابا خفه شید توی قرن ۲۱ زندگی میکنیم .شماها ست با وفای صهیونیستها هستید جویده خوار.خاک براتون با اون استقلال وفرهنگ غنی تان که مدام دنبال فروش سلاح و تجهیزات و چپاول ملتها هستید

    • محمدمهدی عسکری

      واقعاً چی به این مسئولان بی کفایت مملکتون بگیم آخه چرا اینقدر این مملکتو کوچیکم میکنم جلوی اینا یکی پیدا نمیشه به این زبون دراز ای غربی بگه خفه شید. برید از کره شمالی یاد بگیرید. بهمون توهین کردن هرچی میخواستن گفتن می‌خوان نابودمون کنن ولی دوباره دنباله رو اوناییم که مذاکره کنیم این ظریف باید استیضاح شه

    • بدون نام

      یه روزی میفهمید تواین دنیا تنهاید ملت هم که بهتون پشت کردند

    • بدون نام

      سایه جنگ بر سر ایران سنگین است . خدا کند که مسئولین ما بدانند که چکار میکنند . در غیر اینصورت به فنا میرویم .

    • خلیل

      شما را به خدا خودتان را به نفهمی نزنید ما چهل سال است از طرف امریکا و اروپا در حال تحریم و جنگیم . ما خیالاتی شده ایم . واقعیات را قبول نداریم . چون درگیر سیاست های غلط داخلی و خارجی خودمان هستیم . اصولا ما سیاستمدار به معنای واقعی در ایران نداریم

    • بدون نام

      کاش زودتر روابط با فرانسه قطع میشد

    • محسن وات ؟؟

      درود بر فرانسه که میزنه توی سرتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پنج به علاوه یک میزنه توی سر اینا.فقط فرانسه نیست
        جام شراب برجام اینا رو مدهوش کرده

    • بدون نام

      چه دست ملته.شما که هر چه قرارداده با فرانسه بستید از خودرو و هواپیما و نفت .اخرش هم هیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج