۷۶۶۱۲۵
۲۰ نظر
۵۰۰۱
۲۰ نظر
۵۰۰۱
پ

ظریف: حضور مردم در توئیتر به نفع نظام است

ظریف: اخیرا دستور العمل دادیم به سفرا که همه فعال شوند در فضای توییتر به عنوان یک ابزار برای در واقع تنویر افکار عمومی. البته سیاست ما این نیست که مانند آمریکایی ها با افکار عمومی دنیا بازی کنیم، بلکه سیاست مان این است که افکار عمومی در دنیا از واقعیت ها مطلع باشند.

خبرگزاری فارس: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت به سوالاتی در مورد برخی مسائل سیاست خارجی پاسخ داد.

بخشی از این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

آمریکا سال هاست که جنگ روانی گسترده ای را علیه ایران راه انداخته است و امروز می بینیم که دنیا تحت تسلط شبکه های اجتماعی خصوصا توییتر و فیس بوک است. آیا شما برنامه ای در وزارت خارجه ندارید برای اینکه یک شبیه سازی بکنیم و از ظرفیت دیپلمات های مان استفاده کنیم. مانند خودتان که در توییتر فعال هستنید، برای منافع جمهوری اسلامی سایر دیپلمات ها هم همین کار را بکنند؟

اتفاقا ما اخیرا دستور العمل دادیم به سفرا که همه فعال شوند در فضای توییتر به عنوان یک ابزار برای در واقع تنویر افکار عمومی. البته سیاست ما این نیست که مانند آمریکایی ها با افکار عمومی دنیا بازی کنیم، بلکه سیاست مان این است که افکار عمومی در دنیا از واقعیت ها مطلع باشند.

یکی از ابزارهای خوب برای این کار توییتر است. در کشور هم می بیینم که مسولین عالی رتبه از جمله مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و.. استفاده خوبی می کنند از این ابزار.

بنده هم در حد بضاعت کم خودم استفاده می کنم. از دوستان دیگر هم در دستگاه دیپلماسی و نمایندگی های ما در خارج از کشور تقاضا کردیم که فعالیت های رسانه ای شان در حوزه فضای مجازی و بویژه در فضای توییتر را گسترش بدهند.

با همین اوصاف و تعریفی که کردید فکر نمی کنید اگر فیلتر توییتر برداشته می شد در ایران خود مردم ایران می آمدند به کمک و بسیاری از جاها از منافع ملی ما در توییتر دفاع می کردند؟

بالاخره این تصمیمی است که باید مسئولین ذیربط بگیرند. من با توجه به نوع رفتاری که کاربران مختلف در کشورهای مختلف داشتند احساس می کنم که حضور گسترده تر کاربران ایرانی می توانست برخی حرکت هایی که در توییتر علیه ما انجام می شود را بیشتر پاسخ بدهد.

الان بیشتر حضور در توییتر از ایرانی ها کسانی است که با ما رابطه خوبی ندارند و بیشتر هم از خارج هدایت می شود مخصوصا از سعودی و آمریکا یک حرکت بسیار گسترده ای در این زمینه هست.

تعجب می کنم از این شرکت ها که حساب های ایرانی ها را بستند ولی این حساب های فیکی که از این کشورها کاملا مشخص است که هدایت شده و شاید هم بیشترشان به صورت ربات انجام شود و هر بار می بینیم که یک حجم وسعیی از حرف های خلاف آداب و شئونات انسانیت در اینجاها مطرح می شود را آزاد گذاشتند.

به هر حال احساس من این است که حضور گسترده تر کاربران واقعی ایرانی می تواند یک پاد زهری باشد برای این حضور هماهنگ شده و در واقع خریداری شده برخی افراد واقعی و عموما غیر واقعی روی توییتر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر مردان روشنفکر

    • بدون نام

      یعنی از نظر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران مخالفت با قانون جمهوری اسلامی ایران به نفع نظام است؟

    • بدون نام

      یوتیوب را برای بسیاری از فیلم های آموزشی دانشگاهی نیاز داریم خواهشا رفع فیلتر کنید آخر ما برای ساده ترین نیازهای خود تا کی باید حرص بخوریم؟

    • بدون نام

      توئیتر هم بیایم بنفع شماها حرف نمیزنیم میریم صفحه ترامپ حداقل هرچی گفت به مردمش تا الان عمل کرده شماها 40 سال وعده دادید و دریغ از ذره ای عمل

    • بدون نام

      برا ما جیزه برا شما حلال
      اگه مردم تو انتقاد کردن امنیت داشتن که مجبور نبودن حساب فیک درست کنن

    • بدون نام

      یه دوره ای به یک برنامه تلویزیونی به آدرس صدا و سیما هم نامه مینوشتی یک در هزار نامت خونده نمیشد
      الان باید وزیر یا رییس دفترش به شبکه های اجتماعی بیان و مروری کنن بر سوالات و گلایه ها و به برخیش پاسخ بدن

    • بدون نام

      اقای ظریف ما همین الانم در توئیتر هستیم اما شما میگی اینها ربات اند!
      ای که پنجاه رفت و در خوابی/مگر این پنج روزه دریابی
      تا کی این باد کبر و آتش خشم/شرم بادت که قطرهٔ آبی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این شعر رو برای ترامپ و دار و دسته اش بخون!مناسب تره!

    • بدون نام

      ظریف استیضاح

      روحانی استعفا

    • بدون نام

      اصلا سیاست این نیست با افکار مردم بازی بشه پس بیان سفرا تو توئیتر چکار. چرت و پرتای رائفی عباسی زکریایی با ده تا پیج فیک تو مخ چیه همه رو بلاک میکنم

    • بدون نام

      فیسبوک تلگرام توئیتر وایبر چرا باید فیلتر بشه . مسئولین چرا پس خودشون میرن برای مردم فیلتره . این درست نیست فیلتر شکن حجم بین الملل میخوره نت رو تموم میکنه اصلا اقتصادی نیست روش درستی پیش نگرفتین اصلا ادم نمیتونه اعتماد بکنه به حرفا بعد میخواین رومون تاثیر چی بذارین

    • بدون نام

      چرا به مردم دائم به چشم سود چیزی یا کالا نگاه میشه ما به سود هیچ کس و هیچ چیز نیستیم همون نامحرم و غیر خودی هستیم که شبکه اجتماعی باید برامون فیلتر بشه و با سختی تو مخی واردش بشیم

    • بدون نام

      من به نفع خودم پا نمیشم صبحونه بخورم حال ندارم کاری انجام بدم فقط گوشی دستمه البته شماها با سو مدیریت اینطوری کردین ما رو ازمون چیزی نخواین دیگه

    • بدون نام

      گفتی این راهیه که خودمون انتخاب کردیم تحریم و گرونی بدبختی امروز رو مذاکره نکردن با امریکا منظورت کاسبان تحریم و مخالف برجام بود دلال خودرو ارز هستند الان ساکت شدن روت نشد مستقیم بهشون بگی عجیبه داری تبلیغشون رو میکنی دوباره . ما چیزی انتخاب نکریم حق انتخاب مگه دارن مردم وگرنه ما خواهان صلح و مذاکره با تمام کشوراییم اونا که یه دقیقه مخالف یه دقیقه موافق برجام بودن صدو پنجاه میلیارد دلار برجام رو دوست داشتن این وضع رو بوجود آوردن نه ما

    • بدون نام

      امیر کبیر یه زمان ایران رو باش دنبال یار تو توئیتر میگرده برای دفاع

    • بدون نام

      مرگ بر آمريكا

    • بدون نام

      تو یه لحظه فکر کن فیلتر بزنیم حجم بین الملل بسوزونیم بیایم برای موافق تحریم مدافعان خودرو چهل میلیونی ارز دوازده هزاری توئیت کنیم خیلی حوصله و رو دارین

    • بدون نام

      همه چيز و براي مردم فيلتر كرديد ولي براي خودتون بازه ....

    • بدون نام

      یعنی چی اونهایی که تو شبکه های مجازی جوابتو میدن و اصلا قبولتون ندارند فیک هستن خخخخخ خیلی .....

    • بدون نام

      از هر ده توئیت نه تاش که بر علیه دیدگاههای شماست جناب ظریف ! شما که می گفتید ما انتخاب کردیم که نحوه دیگه ای زندگی کنیم ! منظورتون این بود که توئیتر و فیس بوک رو فیلتر کنیم بعد با فیلتر شکن وارد این دو فضای مجازی بشیم ؟! مالک فیس بوک و اینستاگرام یک نفر هست ولی یکی فیلتره دیگری نه !! این به ظاهر مصلحت اندیشی ها باعث تعارض شدید شده !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج