۷۶۶۱۳۴
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

اردوغان: به زودی اس ‌۴۰۰ را تحویل می‌گیریم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که کشورش به زودی سامانه های دفاع موشکی اس.۴۰۰ خریداری شده را از روسیه تحویل خواهد گرفت.

خبرگزاری ایرنا: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که کشورش به زودی سامانه های دفاع موشکی اس.۴۰۰ خریداری شده را از روسیه تحویل خواهد گرفت.

اردوغان روز جمعه در مراسم دانشکده نظامی در شهر بالکسیر با اشاره به نیاز کشورش به سامانه های دفاع موشکی افزود: ترکیه به اندازه شراکت و همکاری با اروپا و آمریکا به همکاری با دیگر کشورها نیز نیاز دارد.

وی بیان کرد: ترکیه بر اساس نیاز خود موشک اس.۴۰۰ را خریداری کرده و توافق مربوط به آن نیز نهایی شده است.

ترکیه با قطع امید از تامین نیاز به سامانه های موشکی دفاعی خود از سوی همپیمانان خود در ناتو و به ویژه آمریکا، اواخر سال گذشته میلادی قرارداد رسمی خرید سامانه موشکی اس.۴۰۰ ترکیه از روسیه را امضا کرد و بر اساس این توافق، اولین سامانه اس.۴۰۰ در اواخر سال ۲۰۱۹ به ترکیه تحویل داده خواهد شد.

بر اساس این توافق، در مجموع دو سامانه موشکی به ترکیه تحویل داده می شود که اولین سامانه موشکی اس.۴۰۰ در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد ترکیه شده و کنترل این سامانه های خریداری شده در اختیار نیروهای مسلح ترکیه قرار خواهد گرفت.

رسانه های ترکیه اوایل سال جاری میلادی از نگرانی آمریکایی ها نسبت به خرید موشک اس.۴۰۰ روسی توسط دولت آنکارا خبر دادند به طوری که روزنامه حریت ترکیه نوشت: مقامات آمریکایی بارها در خصوص سفارش خرید سامانه دفاع موشکی اس.۴۰۰ ترکیه از روسیه ابراز نگرانی کرده اند.

ترکیه که از سال ۱۹۵۲ عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) است، از سامانه های پدافند هوایی این سازمان برای پوشش هوایی استفاده می کرد، اما با خروج جنگ افزارهای دفاع هوایی پاتریوت آمریکا و آلمان از ترکیه در سال ۲۰۱۵، آنکارا خرید سامانه های پدافند موشکی اس.۴۰۰ را در اولویت قرار داد.

رییس جمهوری ترکیه در ادامه سخنرانی امروز خود، نوسان اخیر نرخ ارز در ترکیه را توطئه ای علیه کشورش دانست و اظهار کرد: می خواهند نقشه هایی را که با استفاده از گروه های تروریستی و خائنان کودتاگر موفق به انجام آن نشدند، با استفاده از سلاح نرخ ارز و اقتصاد عملی کنند.

اردوغان اضافه کرد: به بهانه یک دادگاه قانونی در مورد کشیش برانسون که در ازمیر ادامه دارد، تلاش بر آسیب رساندن به ترکیه در زمینه های نظامی و اقتصادی منطقی نیست.

وی با بیان این که نمونه پرونده های جاری علیه ترکیه در آمریکا و صدور احکام قضایی سنگین علیه هیچ کشوری وجود ندارد، گفت: هر کسی پس از مراجعه به وجدان خود، این واقعیت را خواهند پذیرفت که ترکیه سزاوار مشکلاتی چون حملات تروریستی، دورویی در عرصه بین المللی و بحران اقتصادی تحمیلی نیست.

رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: بر اساس ادعاها مبارزه با تروریسم حق هر کشوری است اما وقتی نوبت ترکیه می رسد، موضوع فرق می‌کند اما ما با ارتش خود گروه های تروریستی کشورهای متخاصم را تا جهنم فراری می دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی باید دوندگی کنی خود دانی

    • بدون نام

      مبارک

    • بدون نام

      اردوغان بيا سرش بگير ... تو فكر كري امپراطوري عثماني قلابي هستي،،،،خيلي بأمزه است اردوغان فكر كرده خيلي مهم شده،،،...

    • بدون نام

      دنگ و فنگش زیاده ، اسنپ پیک بگیر بیاره برات

    • دانیال

      اس 400 بی کاربرد و الکی را تحویل بگیر ولی باید خواب f35 آمریکا را به گور ببری جناب خردوغان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج