۷۶۶۱۸۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

 ده سال از حضور شیخ منصور در منچسترسیتی می گذرد.

وبسایت نود: شنبه دهمین سالگرد حضور شیخ منصور در رأس باشگاه منچسترسیتی است، اما حضور ده ساله این مالک ثروتمند، چه دستاوردهایی در این باشگاه داشته است. ده مورد از این دستاوردها را مرور می کنیم:

۱- جام ها

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

قطعاً بزرگترین دستاورد حضور شیخ منصور در منچسترسیتی، موفقیت در مستطیل سبز بوده است. طی ده سال گذشته، منچسترسیتی از لحاظ کسب جام لیگ برتر، با سه قهرمانی همسطح با منچستریونایتد و چلسی است.

اما این مقایسه زمانی بهتر جلوه می کند که دو سال پیش تر را هم بنگریم، دو سال قبل تر از سال ۲۰۰۸ که شیخ منصور مالک سیتی شد، یونایتد قهرمان لیگ شد، چلسی در رتبه دوم ایستاده بود و سیتی در آن دو فصل به مقام های چهاردهم و نهم رسیده بود.

با سرمایه گذاری شیخ منصور در خرید بازیکنان، سیتی بعد از ۳۵ سال موفق شد یک جام ببرد. جام حذفی در سال ۲۰۱۱. یک سال بعد، سیتی بعد از ۴۴ سال موفق شد در لیگ به قهرمانی برسد. طی این ده سال، سیتی سه قهرمانی در لیگ برتر، سه قهرمانی جام اتحادیه و یک جام حذفی را به دست آورده است. هرچند هنوز فتح لیگ قهرمانان، حسرت آنهاست.

۲- برخی از بهترین بازیکنان جهان

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

سیتی در جام جهانی گذشته، ۱۶ بازیکن در ترکیب تیم های مختلف داشت. بیش ار هر باشگاه دیگری. صرفاً جهت مقایسه جالب است بدانید در یورو ۲۰۰۸، سیتی تنها چهار نماینده داشت.

خریدهای اولیه سیتی همچون سانتاکروز، روبینیو و آدبایور نتوانستند در این تیم تاثیرگذار باشند و خیلی زود منچستر را ترک کردند، بعد از آن که پیشنهاد ۱۰۰ میلیون پوندی هم برای کاکا رد شد. بالاخره در تابستان ۲۰۱۰ بود که جذب بازیکنان با کیفیت و تاثیرگذار در ترکیب تیم، کلید خورد.

یایا توره و سیلوا به سیتی آمدند و تا چندین فصل در اتحاد خوش درخشیدند. سال بعد آگوئرو به سیتی آمد و بدل به دومین گلزن برتر خارجی لیگ جزیره شد. بعدتر هم بازیکنانی همچون دی بروین، سانه و ژسوس راهی سیتی شدند. بعید نیست به زودی برنده توپ طلا هم بازیکنی از ترکیب منچسترسیتی باشد.

۳- پپ گواردیولا

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

کم هستند افرادی که موافق نباشند پپ گواردیولا بهترین مربی دنیاست. بعد از موفقیت های چشمگیر در بارسلونا و بایرن مونیخ، مربی کاتالانی می توانست راهی هر مقصدی شود که می خواهد.

اما این که سیتی توانست نظر سرمربی اسپانیایی را جلب کند تا راهی منچستر شود، نشان از قدرت پروژه آنهاست. گواردیولا هم برای این که تیمی را بسازد که آن ها می خواهند اختیارات زیادی در دست دارد و هزینه خوبی هم در جیب دارد. تیم او فصل قبل با اقتدار و رکوردشکنی قهرمان شد و حالا او تیمی را می سازد که می تواند سال های سال در فوتبال جزیره حکمرانی کند.

۴- سبک جدیدی از بازی

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

منچسترسیتی فصل قبل تحت نظر گواردیولا نه تنها در سبک بازی خاص بود، بلکه رکوردهایی تاریخی را جابجا کرد و با ثبت ۱۰۰ امتیاز به قهرمانی در لیگ برتر رسید، سبک هجومی، بازی مالکانه و تماشاگرپسندی که او در بارسلونا ارائه می آمد،

حالا در منچسترسیتی دیدنی است، او به مدد همین تاکتیک ها و سبک از بازی توانست در فصل گذشته در ورزشگاه های سختی همچون الدترافورد، استمفوردبریج و ناپولی به برد برسد. سیتی فصل قبل ۱۰۶ گل زد و تیمی یارای مقابله با آن ها را در لیگ برتر نداشت، چه از نظر سبک بازی، چه از نظر نتیجه و چه از لحاظ بازی هجومی.

۵- درمانی برای نزول های تکراری

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

منچسترسیتی پیشینه ای عظیم در تبدیل موفقیت به فاجعه دارد! سال ۱۹۳۸ آن ها تبدیل به تنها تیمی شدند که بعد از قهرمانی در لیگ، به عنوان مدافع قهرمانی در فصل بعد به دسته پایین تر سقوط کردند.

نمونه دیگرش سال ۱۹۸۳ بود که هفت دقیقه مانده به پایان فصل، در جمع سه تیم پایانی سقوط کننده نبودند ولی در نهایت سقوط کردند. نمونه بعدی، سال ۱۹۹۶ بود که تصور می کردند یک مساوی مقابل لیورپول در روز پایانی آن ها را در لیگ نگاه می دارد و حتی توپ را به گوشه های زمین بردند تا وقت تلف کنند ولی سخت در اشتباه بودند!

بدتر این که آن ها سال ۱۹۹۸ به دسته سوم هم سقوط کردند. اخیراً هم سال ۲۰۱۲ بود که نزدیک بود مقابل کیوپی آر ده نفره در خانه شکست بخورند و جام قهرمانی از کف برود.

۶- جایگاهی ثابت در لیگ قهرمانان

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

بعد از قهرمانی در جام برندگان اروپا در سال ۱۹۷۰، سیتی برای سال ها رنگ اروپا را به خود ندید. سال ۲۰۱۱ آن ها برای اولین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رسیدند. اما سال های اول حضور در این تورنمنت برایشان بسیار سخت بود. اما اخیراً آن ها نه تنها یک پای ثابت مرحله گروهی هستند، بلکه توانسته اند پا را پیش از مرحله گروهی بگذارند و تحت نظر پیگرینی یک بار تا نیمه نهایی هم پیش رفتند.

۷- یکی از بهترین تیم های بانوان

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

سیتی سال ۲۰۱۴ تیم بانوان خود را تشکیل داد و از همان زمان به یکی از قدرت های فوتبال جزیره بدل شد. قدرت تیم بانوان سیتی به مدد تیم ملی انگلیس هم آمده است. بعد از دبل در فصل ۲۰۱۶، آن ها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم رسیدند. اما این تنها موفقیت های آن ها نیست. سیتی تجهیزات مخصوص بانوان را هم در مجموعه تمرینی خود تدارک دیده و روی بازیکنان جوان هم سرمایه گذاری کرده است تا آینده ای خوب را بسازد.

۸- غلبه بر یونایتد در جذب بازیکنان جوان

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

پیش از حضور شیخ منصور، همچون موفقیت های درون زمین، این یونایتد بود که در جذب بازیکنان جوان یکه تاز بود. فرگوسن با قدرت خود در استفاده از بازیکنان جوان و در کنار سیستم استعدادیابی باشگاه، توانست بازیکنان بزرگی را به ترکیب اصلی تیم تزریق کند و به جهان فوتبال عرضه کند.

کلاس ۹۲ نمونه مشهوری از این موضوع بود و در سال های بعد ادامه پیدا کرد. اما حالا کفه به طرف نیمه آبی شهر سنگین تر شده است. سیتی در سال های اخیر بازیکنان جوان زیادی را جذب کرده و در تلاش برای رشد آکادمی خود است.

کم و بیش هم این بازیکنان در ترکیب تیم پپ دیده می شوند و در سال های بعد هم بیشتر از آن ها خواهیم شنید. همین اینکه فلچر، فیل نویل و فن پرسی فرزندان خود را به آکادمی سیتی فرستاده اند، می تواند گواهی باشد برای فرصت و تجهیزات بهتر در این آکادمی.

۹- کمپ های اتحاد

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

شیخ منصور بعد از مالکیت سیتی، تلاش زیادی کرد تا تجهیزاتی متمول را برای تیمش به ارمغان آورد. او به این منظور زمین ها و کمپ های تمرینی پنج ستاره دنیا را نظاره کرد و با الگوبرداری از بهترین ها، کمپ تمرینی اتحاد را با هزینه ۲۰۰ میلیون پوند ساخت. حالا این کمپ، ۱۶ زمین دارد، سالن های بدنسازی متعدد، تجهیزات پزشکی و هتل پنج ستاره. این کمپ فرصت خوبی را برای بازیکنان تیم های اصلی و آکادمی فراهم کرده تا در شرایطی مناسب کار کنند.

۱۰- بازسازی شرق منچستر

۱۰ سال در منچستر؛ ۱۰ دستاورد شیخ منصور

شهر منچستر طی ده سال اخیر از مناظر مختلفی دچار تغییر شده است. سیتی بعد از سال ۲۰۰۲، به استادیوم جدیدش نقل مکان کرد که چند سالی است به نام اتحاد نامگذاری شده است. گروه سرمایه گذاران منچسترسیتی در طی این مدت برنامه ریزی برای ساخت ۶۰۰۰ خانه را در منطقه داشته اند و همین طور فرصت های شغلی متعددی برای افراد ساکن محله های شرق فراهم شده است. ساخت تجهیزات و به وجود آوردن موقعیت های شغلی، موجب دگرگونی منطقه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج