۷۶۶۲۶۴
۷ نظر
۵۰۱۳
۷ نظر
۵۰۱۳
پ

خرید و فروش «پلاک معلولین» غیرقانونی است

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی نسبت به برخی گزارشات درخصوص سوءاستفاده یا خرید و فروش پلاک معلولین واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی نسبت به برخی گزارشات درخصوص سوءاستفاده یا خرید و فروش پلاک معلولین واکنش نشان داد.

سردار تقی مهری در واکنش به اقدام برخی افراد مبنی بر سوءاستفاده از تسهیلاتی که برای خودروهای پلاک معلولین از جمله تسهیلات در ورود به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده اظهار کرد: بر اساس مقررات موجود، به‌منظور ارائه تسهیلاتی برای تردد معلولان و جانبازان، این افراد و یا خانواده‌های درجه اول آن‌ها که مسئولیت جابه‌جایی این عزیزان به‌عهده آن‌ها است، بر اساس ضوابط خاصی، پلاک معلولین را دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به این سؤال که آیا خرید و فروش پلاک معلولین قانونی است یا خیر گفت: هرگونه خرید و فروش پلاک خودروها ممنوع است و حتی سوءاستفاده از این پلاک‌ها نیز تخلف محسوب می‌شود؛ البته تا امروز هیچ گزارشی از خرید و فروش پلاک معلولین به دست ما نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه خرید و فروش پلاک معلولین در واقع امکان‌پذیر نیست گفت: در گذشته پلاک خودروها با محوریت خودرو بود ولی در پلاک‌های ملی، اصالت هر پلاک به افراد داده شده و پلاک خودروها فردمحور است نه خودرومحور، از این رو خرید و فروش پلاک به آن معنا، قاعدتاً امکان‌پذیر نیست.

مهری با اشاره به برخی سوء استفاده‌ها از پلاک معلولین نیز خاطرنشان کرد: پلاک معلولین تنها مختص فرد معلول و وابستگان درجه اول آن‌ها است که انتقال و جابه‌جایی معلولان را به‌عهده دارند و از این رو حتی در اختیار قرار دادن پلاک معلولین به افراد دیگر نیز غیرقانونی است.

تسهیلات ترافیکی از جمله تردد در طرح ترافیک باعث شده تا برخی از سودجویان به‌فکر سوء استفاده از پلاک معلولین به‌ازای مبالغ ناچیزی بیفتند؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد راه‌حلی شده برای تعدادی از سودجویان و حتی دلالان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصر حاجی سید جواد

      اصلا معلولی تو ماشین نیست همهشون مسافر کشی میکنن با صد کیلومتر سرعت

    • ناصر حاجی سید جواد

      اصلا معلولی تو ماشین نیست همهشون مسافر کشی میکنن با صد کیلومتر سرعت

    • بدون نام

      (تسهیلات ترافیکی از جمله تردد در طرح ترافیک باعث شده تا برخی از سودجویان به‌فکر سوء استفاده از پلاک معلولین به‌ازای مبالغ ناچیزی بیفتند؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد راه‌حلی شده برای تعدادی از سودجویان و حتی دلالان.)

      یک لحظه فکر کردید چرا باید چنین اتفاقی بیفته؟
      من دو دلیلشو بهتون می گم

      1. معلولینمون اونقدر سطح زندگیشون در سطح رفاه پایینی است که به قول خودتون در ازای مبلغ پایین برای امرار معاش به چنین کارهایی روی می آورند، شاید پول یه قرص و دارویشان شود

      2.انقدر خودرو (گاری) بصورت فله ای پلاک کردید و هیچ توجه به جای پارک و راه برای تردد و آلودگی هوا نکردید که کار به اینجا رسیده
      اگر هم می خواهید حرف از ناوگان عمومی بزنید، بهتره قبلش یه سر بهش بزنید که شبیه قطارهای هنده که بهش آویزوون میشن

    • مشایخی

      متاسفانه بعضی پلیسهای راهور به این پلاک ها بصورت خشمان نگاه میکنند وجریمه سنگین میکنند پلیس حق احضار راننده معلول ندارد ولی انچام میدهد وقتی راننده معلول پشت فرمان وکارت معلولیت نشان می دهد از راننده تست سلامتی میگیرد

    • شهرام

      کجایی برادر . خیلی چیزا غیر قانونیه ولی بدون مزاحمت شما و همکاراتون داره انجام میشه . هر وقت تونستین موتور سوارهارو از ورود به پیاده روها و توی حلق عابرین پیاده جمع کنین اونوقت میفهمیم که واقعا برازنده لباس مقدستون هستین .

    • بدون نام

      فرزند من معلول حرکتی شدیده.مشکلات فراوان دیگه هم داره.کارت بهزیستی هم دارد به ما پلاک معلولین نمیده ولی به بقیه آدمها که هیچ آثاری از معلولیت و مشکل ندارن پلاک واگذار میکنن.میگن باید معلول شاغل باشه آخه یعنی بچه من که نه راه میری نه صحبت میکنه نه کارش میتونن انجام بده نباید سهمی از جامعه داشته باشه.

      پاسخ ها

      • یک حقوق دادن

        دوست گرامی سرچ کردم جانبازان 70٪ که مشکل جسمی حرکتی دارند و معلولین شدید و خیلی شدید می توانند برای دریافت پلاک ویژه اقدام کنند، خودرو باید سواری شخصی و سند به نام باشد. در مدارک حرفی از شاغل بودن به میان نیامده
        اگر تخلف از مامورین ناجا است ابتدا کتبا به بالاترین مقام آن اداره درخواست دهید سپس با تلفن 197 تماس بگیرید اگر اقدامی صورت ندادند به دادسرای نظام که ویژه شکایت از نیروی های مسلح است مراجعه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج