۷۶۶۳۶۴
۱۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۱۰
پ

هر ماه ایثارگری، ۱۲ روز کسری خدمت دارد

جانشین سازمان وظیفه عمومی گفت: به ازای یک ماه جبهه، یک درصد جانبازی و یک ماه اسارت والدین،۱۲ روز کسر خدمت به مشمولان تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی بند(د) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه به سازمان وظیفه عمومی ابلاغ و به ازای یک ماه جبهه، یک درصد جانبازی و یک ماه اسارت والدین ،۱۲ روز کسرخدمت به مشمولان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در راستای اجرای این قانون، طبق مصوبه قبلی که با هماهنگی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، سالانه ۲۰ هزار نفر از واجدین شرایط کسر خدمت ایثارگری که دارای امتیاز ۲۸ و ۲۹ هستند، با مراجعه به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و ارائه مدارک مربوطه، امکان بهره مندی از معافیت را خواهند داشت.

اما با توجه به تعداد بالای ایثارگران، با پیگیری‌های صورت گرفته از مجلس شواری اسلامی، امکان اینکه تمامی ایثارگران بتوانند از قانون کسرخدمت ایثارگری بهره مند شوند، فراهم شد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: به منظور تسریع در استفاده از کسر خدمت برای سربازان در حال خدمت، اولویت بهره مندی از این امتیاز با مشمولان حین خدمت است و سایر واجدین شرایط در صورت ورود به خدمت سربازی می‌توانند از کسر خدمت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سربازان حین خدمت باید برای بهره مندی از امتیاز ایثارگری به یگان‌های خدمتی خود مراجعه کنند، افزود: این امتیاز برای فرزندان همه ایثارگران به جز مشمولان غایب، بدون هیچ گونه محدودیتی از لحاظ زمانی، سنی و غیره قابل اجراست.

سردار کریمی اضافه کرد: مشمولان واجد شرایط کسر خدمت ایثارگری با امتیاز ۲۸ و ۲۹، تا سقف ۲۰ هزار نفر همچنان می‌توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰ ) مراجعه کنند.

وی افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان،سامانه تلفن گویا و یا سامانه پیامکی از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟!!

    • سعید

      فعلا همه چی برا خانوادهای جانباز او شهید خوب شده

    • یاحقی

      فرزندان کسانی که پدرانشان ابتدای جنگ به عنوان سرباز درژاندرمری درجبهه بودن چه می شود?

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا جایی که خبر دارم هیچگونه فرقی بین یگان نیست مهم حضور در جبهه است البته چون ژاندارمری منحل شده کمی دشوارتر می تونی برگه حضور در جنگ رو از نیروی انتظامی فعلی بگیری ولی ممکنه

    • بدون نام

      چرا با این کارها با آبرو و عزت خانواده شهدا و جانبازان واقعی بازی میکنید بعداز سی واندی سال هنوز سهمیه هنوز تبعیض . آگه واقعا احترامی برا شهدا و جانبازان قایل هستید از حقوق ملت غصب نکنید وتوی کنکور و دانشگاه و استخدام از حقوق کسانیکه با سختی و امید زیاد تلاش کردن بذل و بخشش کنید بلکه تلاش کنید اونا را در تحصیل کمک کنید تا با سواد راهی دانشگاه و فلان اداره شوند تا بتوانند به کشور خدمت کنند

      پاسخ ها

      • رضا

        من خودم جانباز هستم همین مطلب شما رو بارها به مسعولین گفتم بهترین شرایط رو از کودکستان تا مرحله دیبلم از نظر رفاهی فراهم کنید ( مثلاً دختر من که هفته ای یک بار کمی کمتر یا بیشتر شاهد شکستن تمام ظروف خانه است) با کسی که در آرامش درس می خونه فرق داره اما در رفتن به دانشگاه هیچگونه کمکی نکنید وقتی قبول شد باز هم برای جا ی خواب یا غیره باز هم کمک کنید آینده ایران عزیز باید دست پجه های باهوش و زرنگ باشه اگر فرزند من نوعی لیاقت داشته باشه در یک رقابت کاملا سالم به دانشگاه میره در غیر ابن صورت غیر

    • بدون نام

      سهمیه دانشگاه ایثارگری زیاداست.

    • حسین

      دوستان یه سوال
      یکی از دوستان بنده تو دفتر به اضافه ۱۰ برای پدرش سوابق جبهه دادن بهش ۲۷ ماه و چهار روز تو جبهه بود ولی تو کارت ایثارگری خورده ۱۳ ماه ولی دوباره تو کارت پایان خدمت همون ۲۷ ماه و چهار روز رو زده
      البته وظیفه بوده
      الان کسری خدمت طبق ۲۷ ماه جبهه میدن بهش یا ۱۳ ماه جبهه؟
      ممنون میشم راهنمایی اگه بکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        13ماه که تو کارت ایثارگری تایید شده قابل قبول می باشد.

      • ایمان

        به احتمال زیاد 13 ماه چون در جبهه اصلی بوده ،اصولا دوران وظیفه اون دوره هایی که افراد در خط مقدم بودن کسری اعمال میشود و پشت خط جبهه حساب نمیشود ،شما کسری خودتونو بر طبق 13 ماه حساب کنید ...

      • ایمان

        به احتمال زیاد 13 ماه چون در جبهه اصلی بوده ،اصولا دوران وظیفه اون دوره هایی که افراد در خط مقدم بودن کسری اعمال میشود و پشت خط جبهه حساب نمیشود ،شما کسری خودتونو بر طبق 13 ماه حساب کنید ...

      • رضا

        طبق دستور رهبر سه جهارم مدت زمان جبهه وظیفه ها داوطلب محسوب میشود یعنی ۲۱ ماه باید قبول کنن

    • بدون نام

      حرومه به قرآن حرومه اگر شیعه علی هستید بدونید نفرین بقیه پشتتونه حرومه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شامل تمام فرزندان میشود
        ت

    • سینا

      سلام یه سوال:
      من الان تو خدمتم؛ و به ازای یک ماه ۹ روز گرفتم؛ چطوری میتونم از اون سه روز که مونده؛ استفاده کنم..
      لطفا جواب بدین،؛،؛

    • مهدی

      اگه قبلا استفاده شده میشه دوباره استفاده کرد اون موقع هر ماه 9روز بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج