۷۶۶۴۳۵
۲۰ نظر
۵۰۰۰
۲۰ نظر
۵۰۰۰
پ

ترامپ به استیضاح نزدیک‌تر می‌شود

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به افزایش نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد رئیس جمهور این کشور، نوشت که دونالد ترامپ به استیضاح نزدیک‌تر می شود.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی تحت عنوان «ترامپ به استیضاح نزدیک‌تر می‌شود» نوشت: با هر معیار و خط کشی، ترامپ در دردسر است.

این گزارش افزود: بر اساس یک نظرسنجی که توسط «ای‌بی‌سی» و «پست» انجام شده و نتایج آن روز جمعه اعلام شد ۶۰ درصد از رای‌دهندگان از عملکرد رئیس جمهور آمریکا ناراضی هستند که این عدد رکورد جدیدی [در کاهش محبوبیت ترامپ] است.

بر اساس نظرسنجی دیگری که سایت ۵۳۸ متعلق به «نیت سیلور» انجام داده، میزان نارضایتی از ترامپ ۵۳.۴ درصد است.

واشنگتن پست نوشت: این نظر سنجی برای جمهوریخواهان که انتخابات میان‌دوره‌ای را پیش رو دارند، جالب نیست.

این روزنامه آمریکایی نوشت: پیش بینی سایت ۵۳۸ می‌گوید که احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا ۷۰ درصد است. این شانس برای پیروزی در سنا کمتر است... اگر دموکرات‌ها بتوانند اکثریت را در هر دو مجلس سنا و نمایندگان کسب کنند، آنجاست که نتایج نظرسنجی خبر بدی برای ترامپ است و آن اینکه «نیمی از کشور خواهان استیضاح اوست.»

گزارش فوق افزود: در ژانویه ۱۹۷۴ و در زمان رسوایی واترگیت، نتایج نظرسنجی در خصوص استیضاح ریچارد نیکسون بهتر از نتایجی هستند که ترامپ دارد. پیشتر، نظرسنجی‌هایی که اوضاع ترامپ در آنها وخامت کمتری داشت، نشان می‌دادند که او (ترامپ) به طور خطرناکی به آنچه که ما «سقف نیکسون» می‌نامیم نزدیک می‌شد.

واشنگتن پست ادامه داد: بزرگترین نگرانی برای ترامپ این است که سه چهارم دموکرات‌ها می‌گویند که آنها خواهان این هستند که کنگره ترامپ را استیضاح کند. اگر دموکراتها کنترل [کنگره] را در دست گیرند، آنها از پایگاه [رای]شان تحت فشار خواهند بود تا وعده خود را محقق سازند.

این گزارش در ادامه افزود: این بدان مفهوم نیست که آنها این کار را انجام خواهد داد. برکناری رئیس جمهور مستلزم رای اکثریت دو سوم سنا به این کار است. بهترین کاری که دموکرات‌ها احتمالا می‌توانند در ۲۰۱۸ انجام دهند، اکثریت نسبی است؛ آنها به تعدادی سناتور جمهوریخواه حامی برکناری رئیس جمهور نیاز خواهند داشت. رهبران مجلس نمایندگانی که تحت کنترل دموکرات‌ها باشد، ممکن است که این تصمیم را بگیرد که سنا را به انجام رای‌گیری سخت و بیهوده مجبور نکند.

واشنگتن پست ادامه داد: اما همانگونه که جمهوریخواهان در دهه ۱۹۹۰ یافتند، این موارد به نحوی استفاده از ضرباهنگ غیرمنتظره است. یکی از کارکنان جمهوریخواه سابق کنگره که از فرآیند مطلع بود به من گفت که یک روز پس از انتخابات میان‌دوره‌ای ۱۹۹۸، نیوت گینگریچ - که اندکی بعد از ریاست مجلس نمایندگان کناره گیری کرد - گفت که «استیضاح تمام شده، [نتایج] انتخابات به طور واضح به این معناست.» پنج هفته بعد، زمانی که گینگریچ از سمت خود کناره گیری کرده بود، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان، بیل کلینتون (رئیس جمهور وقت) را استیضاح کردند. او بعدا توسط سنای تحت کنترل جمهوریخواهان تبرئه شد.

گزارش فوق افزود: به راحتی می‌توان تصور کرد که وضعیت مشابهی برای دموکرات‌ها در زمینه استیضاح ترامپ وجود دارد، در حالی که آنها به جایی که جمهوریخواهان به آنها در رسیدن به خط پایان کمک کنند، نزدیک می‌شوند. تصور اینکه تعدادی از جمهوری‌خواهان در این زمینه همکاری کنند، غیرممکن نیست. اگر دموکراتها برای آغاز جلسات‌ استماع استیضاح تلاش کنند، به این دلیل خواهد بود که آنها در انتخابات میان‌دوره‌ای پیروزی بزرگی را به دست خواهد آورد. حمایت مردمی برای استیضاح ترامپ، حتی اگر نظرسنجی‌های مطلوب ترامپ را در نظر بگیریم، بیشتر از میزانی است که برای استیضاح کلینتون وجود داشت.

واشنگتن پست نوشت: ترامپ در شرایطی خیلی غیرطبیعی برای ریاست جمهوری آمریکاست. اعضای پروپا قرص پایگاه رای او، وفادار هستند، اما در بهترین حالت آنها به سختی اکثریت حزب بودند. جمهوریخواهان فعلا وفادار هستند، اما فقط بخاطر اینکه آنها از رای‌دهندگان به ترامپ می‌ترسند.

این گزارش افزود: اما تا زمانی که سنا ترامپ را محاکمه کند، این مفهوم تغییر شدید محاسبات سیاسی خواهد بود. این به بهای کنگره برای آنها خواهد بود. دیگر امیدی برای قاضی‌های بیشتری نخواهد بود. انتخابات ۲۰۲۰ از دست رفته خواهد بود.

روزنامه آمریکایی ادامه داد: اما حتی اگر جمهوریخواهان خط حزبی را نگه دارند، سناریویی که ترامپ می‌تواند با آن مواجه شود به اندازه کافی بد است؛ محاکمه عمومی که او با اخراج بازرسان نمی‌تواند اجتناب کند، یا با توییت‌ها فرافکنی کند. تحقیر عمومی، به ویژه توسط سیستمی که از او نگاه بالا به پایین دارد، چیزی است که ترامپ خیلی از آن می‌ترسد. هر چند که هنوز با قطعیت فاصله دارد، این تحقیر محتمل‌تر می‌شود.

واشنگتن پست در پایان نوشت: بله، رئیس جمهور در دردسر است. اما آیا ترامپی که دورش افرادی جمع شده‌اند که به او احترام می‌گذارند و صفحه فاکس نیوز را می‌بیند، این را می‌فهمد؟ یا شاید او زمانی متوجه شود که کنگره او را بازخواست کند، و او بفهمد که هیچکس پشتش نایستاده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • RASUL

      کی گفته مردم آمریکا از ترامپ ناراضی هستند چرا اخبار دروغ میگین اتفاقا محبوبیتش چند برابر شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کجا مشخصه شما دروغ نمیگی؟؟ زیاد ماهواره نگاه نکن. زیاد هم به اخبار تلگرام اهمیت نده. منبع این خبر معتبره. دلم براتون میسوزه افکارتون با واقعیت خیلی فرق داره.

      • ترامپ بمیر

        اخبارت رو از هم ولایتی هات می گیری؟ زبان انگلیسی بلدی؟ در توئیتر هستی؟

    • بدون نام

      ای تسنیم مارو شاسکول فرض کرده. مملکت ما روی هواس بعد این منتظره ترامپ استیضاح بشه.

    • بدون نام

      ایشالا ایشالا

    • بدون نام

      روحانی مثلا استیضاح شد و رای نیاورد هیچ اتفاقی در ایران نافتاد حالا منتظرید ترامپ بره تا اوضاع ایران خوب بشه . به این می گویند مدیریت تنبلهاو .. .. ...

    • ir.mot

      به همین خیال باشید

    • ir.mot

      به همین خیال باشید

    • علی

      بدون نام ۱۶:۴۷ و ۱۶:۴۸
      خود کارشناس ایرانی برگشت گفت امکان نداره استیضاح بشه
      تو تاریخ آمریکا همچین چیزی امکان پذیر نیست و تا حالا نبوده
      بیش از نیمی دوستان من آمریکا هستن
      فیلم ها و عکس هایی میفرستن که به قدری طرفداره که نگو
      نشستی به چی شما دو تا دلتون رو خوش میکنین :))
      بشین تا استیضاح بشه:))
      تنها رییس جمهوری بود که پوز کره شمالی رو به خاک مالید با چه نقشه ای
      تنها رییس جمهوری هست که با فوت کردن دلار و نفت جا به جا میشه
      اینقدر حماقت به خرج ندین ، یه روز میبینی دیر شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فک کنم شما هنوز اخبار چند ماه پیش رو میخونی. و نمیدونی مذاکره کره شمالی تقریبا به جایی نرسی. دیروز قرار بود مذاکره کنن ولی کنسل شد. ترامپ تقریبا چیزی بدست نیاورده بعد شما میگی تونست کره شمالی رو خلع سلاح کنه؟؟؟ مطلب بعدی جالبه شما با چنتا عکس تونستی متوجه بشی ترامپ چقدر طرف دار داره. راستی توی عکس چند نفر بودن؟ کل مردم امریکا مشخص بودن؟؟؟؟

      • بدون نام

        الان دوره اینترنته لازم نیست هم ولایتی ها فیلم چند تا کور و کچل رو بفرستند تا متوجه بشی اون ور دنیا چه خبره .من شبکه های اجتماعی و سایتهای های آمریکایی رو دنبال می کنم و ترامپ اصلا محبوب نیست . طرفدارهاش دهاتیها و نژادپرستها هستند.ترامپ حتی در انتخابات با رای الکترال برنده اعلام شد وگرنه رای های هیلاری کلینتون بیشتر بود .تازه بخش زیادی از مردم آمریکا هم رای ندادند.بعد تو میگی محبوبه؟ استیضاح رئیس جمهور هم در آمریکا انجام شده پیش از این و امکانش هست که باز انجام بشه. مگر اینکه حقه ای بزنه و باز آتیشی در خاورمیانه روشن کنه تا خودش رو نجات بده

      • بدون نام

        معنی حماقت رو بعیده بدونی:) توی آینه دقیق تر نگاه کن!

    • بدون نام

      اصلا خبرهای شما چرت وپرت وتوهمی شده منتظر خبر استیضاح ترامپ هستید ایا اوضاع امریکا مثل کشورما اسفناک شده ایا ما درد ملت خودمان مدوا کنیم یا فرافکنی ودروغگویی علیه دیگر کشورها دنبال شریک جرم بگردیم واقعا که خنده داره......

    • بیخیال

      زر مفت خبرگزاری های وابسته هست
      ترامپ هست و خواهد بود. حتی این خبر بازار داخلی هم خریدارش نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نوع ادبیاتت مشخصه این خبر اذیتت کرده. و این خیلی خوبه. دوما منبع خبر رو ایران نیست. اخبار خود امریکاس.

      • امیر کاشانی

        به نظر من هم ایشان در دوره بعد نخواهد

    • بدون نام

      اگر اين گزارش درست باشه نصف مردم امريكا اشغال تشريف دارند،،،،من راهكاري دارم كه مخصوصا در اين شرايط بسيار ضروري و كمك كننده است،،،

      پاسخ ها

      • احمد

        پس عِمالش کن

    • شهرام

      من کاری به ترامپ ندارم و البته امیدوارم برکنار بشه و جان کری بیاد تا اوضاع ما هم روبراه بشه ولی جالبترین قسمت این خبر اینه که از مردم نظر سنجی میکنن و براساس نتایج و نظر مردم جلو میرن . اینه که خیلی جالب و قابل تامله . ای کاش در کشور ما هم .......... ولش کن بابا . اصلا بمن چه .

    • بدون نام

      باورکردم.استیحضاح شد.تمام.فردا پراید ارزان میشه..



      خواب دیدم.زن ی لیوان اب بده..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج