جاباما
۷۶۶۴۶۵
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

بیانیه خانه احزاب درباره شرایط فعلی کشور

خانه احزاب ایران در بیانیه‌ای به ارائه راهکارهایی برای خروج از شرایط فعلی کشور پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: خانه احزاب ایران در بیانیه‌ای به ارائه راهکارهایی برای خروج از شرایط فعلی کشور پرداخت.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

خانه احزاب ایران

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول اسلامیت - جمهوریت و مشارکت آحاد جامعه در تعیین سرنوشت خود بنیان نهاده شده است. بدین معنا که همه اقشار مردم در استقرار نظام و تداوم آن نقش بی بدیل و قطعی داشته و بدون حضور مؤثر آنان نظام از کارکرد اصلی خود فاصله خواهد گرفت اما اینکه مردم چگونه در رشد و توسعه و ادامه سرنوشت و حیات خود نقش آفرینی کنند، از دغدغه‌های اصولی تدوین کنندگان قانون اساسی می‌باشد.

در حوزه اقتصاد تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر - فساد - تبعیض و تأمین نیازهای اساسی انسان در جریان رشد و افزایش نقش مردم در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور و در حوزه سیاسی پذیرش اصل آزادی و برقراری دموکراسی و فعالیت احزاب، گروهها، اجتماعات و افزایش میزان مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور در حوزه فرهنگ.

رشد فضائل اخلاقی و استمرار دین باوری مردم در حوزه موضوعات اجتماعی نیز توجه و شکل گیری و بقاء عدالت اجتماعی خاصه در اصول ۲۹،۳۰و ۴۹ از دغدغه‌های اساسی تدوین کنندگان قانون اساسی بوده است.

در اصل ۲۶ قانون اساسی نیز به وضوح آزادی احزاب، جمعیت ها، انجمن های سیاسی و صنفی و انجمن های اسلامی یا اقلیت های دینی شناخته شده آمده است، مشروط بر آنکه اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند اگر چه قانون اساسی بدین صراحت بر فعالیت احزاب تأکید و آنرا ضروری و آزاد اعلام کرده است اما متأسفانه در طول سالیان گذشته تاکنون رویکرد مطلوب توسط دولتها و متولیان تحزب تحقق نیافته است.

می توان حضور متشکل مردم در احزاب سیاسی و فعالیت احزاب را به صورت عاملی در جهت رشد و توسعه کشور و افزایش علاقه مندی مردم به فعالیت های سیاسی و مشارکت سازمان یافته تلقی کرد.

فساد افسار گسیخته در حال آسیب رساندن به کیان نظام اقتصادی کشور است؛ آسیب های اجتماعی ارکان جامعه را تهدید می کند؛ بر اثر ضعف مدیریت هر روز اخباری از اختلاس و ارتشاء به گوشمان می رسد؛ بدون شک با نبود احزاب قانونی شناسنامه دار و مطبوعات متعهد در کشور تشدید خواهد شد.

خانه احزاب بر موارد ذیل تأکید دارد:
1- با پاسخگویی مسئولان و عمل به تکلیف، دولت و مجلس و قوای سه گانه باید افق روشن را برای آینده نزدیک ترسیم نمایند.

2- ضرورت دارد همکاری و تعامل احزاب سیاسی با دولت دو طرفه باشد. احزاب می توانند موجب انسجام و همدلی در کشور شده امنیت ملی را تقویت و به افزایش سرمایه اجتماعی کمک نمایند.

3- احزاب می توانند در عرصه بین المللی نیز فعال بوده و با همکاری با احزاب کشورهای دیگر، دیپلماسی عمومی را که موجب تقویت و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها خواهد بود بسط دهند و از آن در شرایط موجود بهره گیرند.

4-خانه احزاب ایران به استمرار فعالیت متعهدانه احزاب رسمی در صحنه تأکید نموده ( نه مرخصی سالانه آنها) و انتظار دارد پیشنهاداتی که در این بیانیه مطرح شده مورد توجه و اقدام دولت و قوای سه گانه قرار گیرد.
اکنون همه ما نیازمند اتحاد و انسجام هستیم. نیازمند آن هستیم تا با وحدت در مقابل دسیسه های خارجی اقتدار نظام و کیان ایران عزیز را حفظ کنیم و بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر مشکلات داخلی فائق آئیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      برید به جهنم.

    • بدون نام

      فکر نمی کنید دیگه برا ابن کارا دیر شده .چهل سال وقت داشتید .

    • نطر

      متاسفانه مدیریت اختلاس،هست

    • بدون نام

      شیرین عقلها

    • میلاد

      این قصه ها دیگه جواب نمیده همش دروغه....

    • بدون نام

      مگه ما خانه احزاب هم داریم؟ من فکر کردم یه نفر دستور میده بقیه میگن چشم

    • بدون نام

      بشینید پول ملت بدبخت رو بخورید و هی بیانیه صادر کنید.

    • بدون نام

      بازی با کلمات ، مملکت دست هر کدمتون بیفتده فرقی نمی کنه وقتی خر مراد سوار میشد مردم بازی میدید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج