۷۶۶۶۲۴
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

مرعشی: حق نداریم از «نوبخت» انتقاد کنیم؟!

حسین مرعشی، در واکنش به بیانیه اخیر حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما منتقد کارکرد آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه شدیم. ظاهراً برخی دوستان در حزب اعتدال و توسعه کل حزب را معادل آقای نوبخت فرض می‎کنند که به نظر من حرف دقیقی نیست. از مقامات عالی‌رتبه کشور که نمی‌توانیم انتقاد کنیم، از رئیس سازمان برنامه و بودجه هم نتوانیم انتقاد کنیم؟

روزنامه ایران نوشت: بیانیه اخیر حزب کارگزاران سازندگی و در مقابل بیانیه حزب اعتدال و توسعه بازتاب‌های متفاوتی در رسانه‌ها داشته و بخصوص مخالفان دولت از آن استقبال کرده و آن را تعبیر به شکاف در میان حامیان دولت کرده‌اند.پ

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران اما چنین نظری ندارد و معتقد است که بیانیه این حزب انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه بوده و نه انتقاد از حزب اعتدال و توسعه.

مرعشی: حق نداریم از «نوبخت» انتقاد کنیم؟!

اهم سخنان مرعشی:

* بین دو حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه هیچ اختلافی وجود ندارد. ما منتقد کارکرد آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه شدیم. ظاهراً برخی دوستان در حزب اعتدال و توسعه کل حزب را معادل آقای نوبخت فرض می‎کنند که به نظر من حرف دقیقی نیست.

* بهتر است که آقای نوبخت از موضع رئیس سازمان برنامه و بودجه به انتقاداتی که وجود دارد، پاسخ دهد. بیانیه ما به معنی انتقاد حزب کارگزاران از تمام حزب اعتدال و توسعه نیست.

* کارگزاران از یک عضو حزب اعتدال و توسعه انتقاد کرده‎اند که نه به واسطه موضع حزبی آقای نوبخت بلکه به واسطه اقدامات ایشان در سازمان برنامه و بودجه بوده است. ما از سیاست‌های ایشان در سازمان برنامه و بودجه انتقاداتی داشته‎ایم.

* کارگزاران در مورد هیچ حزبی حرف انتقادی نزده است از جمله در مورد حزب اعتدال و توسعه.

* از مقامات عالی‌رتبه کشور که نمی‌توانیم انتقاد کنیم، از رئیس سازمان برنامه و بودجه هم نتوانیم انتقاد کنیم؟

* همین چند روز پیش نمایندگان رئیس جمهوری را به مجلس می‎کشانند و از او سؤال می‎پرسند و قانع هم نمی‌شوند و به او اخطار می‎دهند اما رهبری می‎فرمایند این اقدام، نشانه اقتدار نظام است.

* در همین حال یک حزب رسمی نمی‌تواند از کارکرد دستگاه برنامه‎ریزی کشور انتقاد کند؟ مگر دستگاه برنامه و بودجه جمهوری اسلامی، به مقام قدسی تبدیل شده است؟ این واقعاً چه حرفی است که در مورد اختلافات دو حزب زده می‎شود..

* اختلافی بین دو حزب نیست. ما مگر در مورد حزب اعتدال و توسعه حرفی زده‎ایم؟ ما که نگفتیم حزب اعتدال و توسعه اشتباه کرده است. مگر مسئولیت آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه به حزب اعتدال و توسعه بازمی‎گردد؟

* اگر این گونه است پس حزب اعتدال و توسعه اعلام کند که آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه سیاست‎های حزب متبوع خود را پیاده می‎کند. حتماً این گونه نیست. نه آقای نوبخت، چنین حرفی را تأیید می‎کند و نه حزب اعتدال و توسعه قاعدتاً این موضوع را قبول خواهد کرد. ما کوچک‌ترین صحبتی در مورد حزب اعتدال و توسعه نکرده‎ایم. من وقتی بیانیه حزب اعتدال را دیدم، تعجب کردم.

* اگر از آقای نوبخت در موضع رئیس سازمان برنامه و بودجه انتقاد شود یعنی منتقد حزب ایشان هستیم؟ ما منتقد حزب ایشان نیستیم. مطلقاً بیانیه ما ناظر به حزب اعتدال و توسعه نبوده است.

* هیچ مطلبی را علیه این حزب نگفتیم. احترام خاصی هم برای دوستان در این حزب قائل هستیم. ولی به خودمان حق می‏‌دهیم که اگر در مورد مسائل مملکت از جمله نسبت به مقامات و مسئولان انتقادی داریم آن را مطرح کنیم.

* ما هیچ وقت با اعتدال و توسعه ائتلافی نداشتیم. ما حامی دکتر روحانی بودیم و هنوز هم ایشان مورد حمایت ما قرار دارند. نسبت به کل دولت و شخص روحانی و همکاران‎شان هم، همیشه موضع ما حمایت همراه با انتقاد بوده و چیز جدیدی هم نیست. شما در روزنامه ایران باید آموزش بدهید که انتقاد حق همه است.

* آقای نوبخت خودش می‌تواند جواب بیانیه کارگزاران را بدهد. بهتر این است که خود آقای نوبخت در مورد کارکردش در سازمان برنامه و بودجه از خود دفاع کند. چه اشکالی دارد؟

* ایشان می‎تواند پاسخ دهد یا ما را دعوت به مناظره و مذاکره کند. همه اینها قابل انجام است. اما اینکه صرف انتقاد از سازمان برنامه موجب شود که یک حزبی علیه حزب دیگری بیانیه بدهد، به نظرم مناسب نیست.

* نمی‎دانم واقعاً بیانیه حزب کارگزاران چه ربطی به آقای جهانگیری دارد. حزبی بیانیه‎ای می‎دهد و نظر خود را اعلام می‎کند.

* اختلافی که وجود ندارد. اینکه اگر کسی از رئیس‎ جمهوری حمایت کرده، همیشه از مسئولان اجرایی کشور هم حمایت کند، تصور غلطی است. در ضمن ما آمادگی داریم که با هر فردی مناظره کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      از هم دفاع میکنند.

    • احمد.ح

      ...این بلای ناگهون که ساخته امثال شما و رفقاتونه بحرانه اسمش انقدر فرصت نیست که بخوای ملت رو با بازی های خودتون سرگرم کنید ..

    • بدون نام

      یک کشور این هم حزب این وضعیت کشورتون واقعا مسولین اقتصادی ما اگه نمی تونید چرا استعفا نمیدید

    • بی نام

      همین جوری هوای همدیگرو داشته باشید بیچاره کردید مردم رو

    • بی نام

      تا میتونیت فرار کنید تا فرصت داربد با این حرفها جای خودتون را الکی سفت نکنید .

    • طلهدهباباعی

      اقای.نوبخت.خیلی.سختی.کشیده.چون.در.اعدا.و.ارغام.بودجه.خیلی......دقیق.عملکرد.دارد.از.بند.کفش.وسبزی.خوردن.ووایتکس.وهدس.ونخود.ولوبیا.وشانهسر.وجورابمردانه.وزنانه.تورم.15.درصدی.بانک.مرکزی.را....نمبیبیند.وانرا.8درصد.اعلام.میکند.وبارررررها.بر.این.موضع.تکرار.مینمید.متاسفم.برای.ملت.عزیز.مانج

    • بدون نام

      چه خونه لوکسی داره فکرنکنم این کاری برا ما بکنه

    • بدون نام

      همین حزب بازیها مملکت را به اینجا رساند .شما که باخیال راحت دارین زندگی میکنید وافاضه کلام هم شده شغلتان ...وای به حال مردم بیچاره

    • بدون نام

      به فرموده رئیس جمهور عزیزمان میشود امام‌ معصوم را نقد کرد و ازش انتقاد کرد حرفی توش نیست ولی اصلا از یک دولتی یا مجلسی که مخصوصا اصلاح‌طلب باشد هرگز

    • بدون نام

      نوبخت سیاست در سایه ست. شاید با خوش تیپیش کاری کرد که. نکرد.

    • بدون نام

      اخه این نوبخت به چه دردی میخوره که
      اینقدر سرودست میکنید والا بخدا این نوبخت سرمایه دار بدرد مردم ایران نمیخوره تو هم برو سراغ حزبت بالاخره یه پولی بهت میرسه دولت باید امثال این سرمایه دارها را اخراج کنه

    • بدون نام

      آقای نوبخت
      چرا بخشنامه قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در سال ۱۳۹۷ مصوبه مجلس شورای اسلامی و تٱئید شورای نگهبان، به دستگاه های اجرائی ابلاغ نمی شود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج