۷۶۶۷۷۳
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

پخش فیلمی از اعترافات «دری اصفهانی» در مجلس

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: امیدوارم ظریف بعد از دیدن فیلم شش دقیقه‌ای درباره عبدالرسول دری اصفهانی، حکم قوه قضاییه را درباره ایشان قبول کند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: امیدوارم ظریف بعد از دیدن فیلم شش دقیقه‌ای درباره عبدالرسول دری اصفهانی، حکم قوه قضاییه را درباره ایشان قبول کند.

کریمی قدوسی با پخش فیلم شش دقیقه درباره عبدالرسول دری اصفهانی، گفت: دو مستند توسط سازمان اطلاعات سپاه تهیه و در کمیسیون امنیت پخش شد و اصل این مستند را امروز در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم. رسانه ملی این مستند را با هدف شفاف‌سازی نسبت به آنچه که بر سر ملت آمد، پخش کند.

پخش فیلمی از اعترافات «دری اصفهانی» در مجلس

وی ادامه داد: آقای ظریف دری را وطن‌پرست یاد می‌کند نه وطن‌دوست. ایشان تاکید کردند هرچه قوه قضاییه حکم دهد آن را قبول می‌کند، خوب قوه قضاییه حبس ابد برای ایشان صادر کرده است، حکم را با وجود همه فشارهای دولت، بپذیرید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مدعی شد: نماینده آمریکا در دوبی و یک افسر ام آی سیکس از اطلاعات راهبردی که دری اصفهانی در اختیار آنان گذاشت، تشکر کرد. نهاوندیان و رییس جمهور باید پاسخگو باشند.

یکی از برآوردهای دری اصفهانی این بود که دو سال قبل از وضعیت موسسات مالی و اعتباری و ورشکستگی آنها و مسائل اجتماعی بعدی را به آمریکا گزارش داده بود. این مسئله چه ربطی به مسائل پولی و بانکی داشت؟ ایشان تمام راه‌های فروپاشی معیشتی را در اختیار آمریکایی‌ها گذاشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: حضور شما در باند نیویورک فقط حرف بنده نیست بلکه از گذشته این چنین بیان می‌شده است. شما نمایندگان وزارت بهداشت را به بنیاد جورج سوروس معرفی کردید و دو نفر از اعضای این بنیاد وارد ایران می‌شوند. در حقیقت ضد تعقیب بود و مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص با آنان مشغول مذاکره می‌شود و در پی آن فتنه ۱۳۸۸ به پا شد.

کریمی قدوسی ادامه داد: هر کس بخواهد به مقابله با امنیت ایران برخیزد بداند که در برابر مقاومت شدید ملت روبرو خواهد شد. رییس گروه بحران در اتاق شما حضور داشت، چرا؟ گروه بین‌الملل بحران شش گزارش برای برجام تهیه کرد که گزارش شماره ۳ آن می‌شود، متن مذاکرات. شما توافق کردید یا متن توافق را آنان دادند؟

مقر این گروه در بلژیک است و تامین مالی آن نیز با بنیاد سوروس است. اینها مسائلی نیست که فقط بنده بدانم، در فضای مجازی مردم این گزارشها را دیده‌اند. شورای روابط خارجی آمریکا که گفتید با آنها ارتباط داشتید، اعلام کردید که هژمونی نه ایران و نه سعودی نمی‌تواند تاثیر گذار باشد پس فقط می‌ماند هژمونی آمریکا. اتفاق فکر چتم هاوس شما و جان کری را کاندید جایزه صلح کرد که البته شما توجه داشتید و جایزه را نگرفتید. روابط شما با آنها روابط عادی نیست.

وی با بیان اینکه گروه بحران مذاکرات ایران و اروپایی‌ها را مدیریت می‌کند،‌ ادامه داد: بنده ته کار را می‌بینم، خروجی کار آن چیزی است که روابط خارجی، گروه بین‌المللی بحران، نایاک و چتم هاوس می‌خواهد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند «در قضیه برجام بنده اشتباه کردم اجازه دادم وزیر امور خارجه کشورمان با آنان صحبت کند» یعنی اختیار به کسی داده شد که نتوانست از این ظرفیت به نفع نظام جمهوری اسلامی حداکثر بهره را ببرد. در کمیسیون امنیت گفتید «اشتباه کردم به این جان کری اعتماد کردم.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تمام اطلاعات اقتصادی کشور توسط دری اصفهانی روی میز سرویس‌های جاسوسی گذاشته شد.

دفاع ظریف از مذاکره‌کنندگان دو تابعیتی: جز خدمت از این افراد ندیدم

وزیر امور خارجه ضمن دفاع از چهار دوتابیعتی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت که جز خدمت از اینها چیزی ندیده است.

محمد جواد ظریف در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی درباره چگونگی نفوذ چهار دوتابعیتی در تیم کارشناسی و هیات مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف خود در سطح بین‌المللی از همه ابزارها استفاده می‌کند؛ کما این‌که در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری از طرف ایران وکلای فرانسوی و انگلیسی هم حضور داشتند، اما کسی نمی‌گوید چرا از افرادی با تابعیت‌های دیگر استفاده کردیم.

پخش فیلمی از اعترافات «دری اصفهانی» در مجلس

همه کسانی که در مذاکرات با ما کار می‌کردند هم به وزارت اطلاعات معرفی کردیم و اجازه حضورشان را گرفتیم. چهار نفری که آقای کریمی قدوسی نام بردند یا از سوی دستگاه‌های دیگر به ما معرفی شدند یا براساس شناخت از گذشته از آنها استفاده کردیم و من جز خدمت از آنها در مذاکرات ندیدم. من مسئول روابط دیگر آنها نیستم و آنها هم در هیچ یک از مذاکرات خصوصی نبودند و تنها در جلسات تخصصی حضور داشتند.

ظریف با بیان این‌که برجام نشانه‌ حقانیت ایران است، یادآور شد: آمریکا شکست خورده و نتوانسته از برجام به نفع خود استفاده کند لذا از برجام خارج شده، در حالی می‌گفتند که آنقدر برجام از ایران به نفع ایران است که خارج نمی‌شود ولی خارج شد، چون برجام خوب نوشته شده بود و خوب کارشناسی شد.

ظریف درباره غرامت ۱.۷ میلیارد دلاری از آمریکا تحت حمایت وی بوده، یادآور شد: بیشترین نقش را در گرفتن این مبلغ از آمریکا را آقای دری اصفهانی داشت. من بین خودم و خدا باید شهادت دهم کما این‌که برای مقامات قضایی هم شهادت دادم ایشان نقش موثری داشت.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آقای سیروس نادری در مذاکرات ایران و عراق نقش موثری در جهت منافع ملی داشت. ایشان در مذاکرات هسته‌ای نقش نداشته و گاهی در حوزه مسائل اقتصادی کمک می‌کرد. آقای مشکور هم مانند دری اصفهانی در تمام مذاکرات بوده و در پرونده شکایت وزارت دفاع در لاهه علیه آمریکا به عنوان وکیل جمهوری اسلامی ایران است.

او در کمیته حقوقی ریاست جمهوری هم متخصص حقوقی بوده در حالی که سایرین از متخصص حقوقی خارجی و مشاورین خارجی استفاده می‌کنند، اما وطن‌پرستی و حمایت آنها از منافع ملی جای تردید ندارد و بقیه مسائل در تخصص من نیست.

وی اضافه کرد:‌ آقای شعبانی هم در مذاکرات نبوده و به عنوان کمک در روابط عمومی از ایشان استفاده می‌شد. عربستان سعودی میلیون‌ها دلار برای روابط عمومی خرج می‌کند و از شرکت‌های صهیونیستی استفاده می‌کند، اما ما از ایرانیان که بزرگترین سرمایه‌مان در خارج هستند استفاده کردیم.

پزشکیان: وزارت اطلاعات لیست کلیپ منتشره از سوی کریمی‌قدوسی را قبول ندارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت اطلاعات اعلام کرده کلیپ منتشره از سوی نماینده مشهد را قبول ندارد.

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سوال کریمی قدوسی از وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف درخواست برگزاری یک جلسه علنی را کرده تا شبهات ایجاد شده را پاسخ دهند.

پخش فیلمی از اعترافات «دری اصفهانی» در مجلس

وی افزود: وزارت اطلاعات هم کلیپ منتشره از سوی آقای کریمی قدوسی را قبول ندارد و این موضوع جای بحث دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که افرادی که در جریان سوال از وزیر خارجه از آنها اسم برده شده حق دفاع از خود را دارند، گفت که هیات رییسه درخواست وزیر خارجه برای برگزاری جلسه علنی جهت ارائه توضیحات به وزیر خارجه را بررسی می‌کند و هماهنگی لازم برای حضور آقای ظریف را انجام خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله یا رومی روم یا زنگی زنگ اول هدف خودتان را مشخص کنید بعد با امریکا مزاکره کنید گرین کارت میخواهید یا رفع تحریم.

    • محمدرضا بختیار

      تابعیت خود کریمی قدوسی کجایی هستش؟!!تابعیت ایرانی دارد یا تابع برخی عوامل موثر مشهدی هستش؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر احمقانه و غرض ورزانه
        خدایا اینها را نادان بمیران

      • بدون نام

        هی ممد؟ تو اصلا متوجه شدی این آقا چی میگه؟ چونکه این آقا مشهدی هستش یعنی داره دروغ میگه و از جناه خاصی حمایت میکنه؟ ....

    • ایرانی

      کریمی قدوسی خدارسوایت بکند
      ان شاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام خدابر کریمی قدوسی باصداقت..

      • بدون نام

        خدا امثال شماهارو رسوا کرده ....

    • مسعود. الف

      آقای به اصطلاح عضو کمیسیون امنیت مجلس! شما که اینهمه اتهام و برچسب به آقای ظریف می‌زنید چرا وزارت ایشان را در مجلس تأیید کردید؟ اینکارشما هم خیانت به ملت است.

    • اسد

      این چرا کردم چرا دادم پیام سوختم بیچاره را زان‌گفته خام بله باید پخته شود خامی . وآقای قدوسی باید پخته بشه تا بتونه حرف درست حسابی بزند

    • سعید

      نمیدانم چرا افرادی نظیر قدوسی و همفکرانش هرچه بیشتر تلاش! می کنند کمتر اجر میگیرند هرچه بیشتر خدمت!! به زعم خودشان می کنند کمتر بچشم می آید، هرچه بیشتر کشف و افشاء!!! می کنند کمتر باور می کنند، و هرچه بیشتر نقش داعیه مهربانتر از مادر را برای مردم( اکثریت قاطع مرد

    • آریا آریایی

      یه کم بازار ارز وطلا داره آروم میشه اینجور افراد کاری میکنندکه دوباره بره بالا وسرمایه هاشون حفظ بشه،خدا ازتون نگذره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج