۷۶۶۹۷۶
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

پاسخ وزیر ارشاد به وضعیت تعطیلی کتابفروشی‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شیب سریعی که در بحث تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها وجود داشت تا حدودی متوقف شده است و عملا برداشتی که در این یک ساله اخیر بر اساس گزارش‌ها داریم نشان می‌دهد تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها متوقف شده است.

خبرگزاری فارس: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه هجدهمین دوره صنعت چاپ درباره مقابله با تعطیلی کتابفروشی‌ها اظهار داشت: در فضای کتابفروشی‌ها باید چند نکته مورد توجه باشد.

شیب سریعی که در بحث تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها وجود داشت تا حدودی متوقف شده است و عملا برداشتی که در این یک ساله اخیر بر اساس گزارش‌ها داریم نشان می‌دهد شیب سرعت تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها متوقف شده است؛ عملا با پاره‌ای از حمایت‌ها که صورت گرفت و یا با طرح‌هایی چون عیدانه یا تاسیس ،تجهیز و نوسازی کتابفروشی‌ها توانستیم شرایط را به سمت توقف بحران ببریم.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: طبعا در شرایطی که قرار داریم نگرانی هایی را برای ناشران به نحوی و به نحوی برای کتابفروشان شاهد هستیم، با توجه به شرایطی که در حوزه هزینه‌های کتاب پدید آمده طبعا آثار خود را بر نشر و کتابفروشی‌ها می‌گذارد.

ممکن است هنوز این آثار نمایان نشده باشد به خاطر اینکه کتاب‌هایی که قبلا تولید شده با شرایط قبل بوده اما با توجه به موارد اولیه جدید تغییری در نرخ حوزه نشر پدید می آید و این آثار خود را دارد.

به گفته صالحی، ما به اعتبار اینکه مصرف سرانه فرهنگی‌ مان پایین است و مصرف این سبد پربار نیست طبعا وقتی به لحاظ ریالی افزایش‌هایی را می‌بینیم به تبع آن، سبد هم به لحاظ حجم و مقدار کوچکتر می‌شود.

شرایط اقتصادی وقتی سخت‌تر می‌شود طعبا مردم نیازهای اقتصادی و معیشتی‌شان برایشان اولویت می‌یابد همه اینها باعث می‌شود نگرانی در حوزه تولیدات فرهنگی به شکل عام و به صورت خاص در حوزه نشر را ببینیم .

عالی رتبه ترین مقام مسئول در ارشاد تاکید کرد: با این نگاه به نظر می‌آید ما هم در حوزه نشر و مطبوعات، هم ارشاد هم دولت باید نگاه تازه ای داشته باشیم ، بخش قابل توجهی از حوزه اشتغال ما در حوزه فرهنگ مربط به نشر و مطبوعات کاغذی است، اگر بخواهیم شاهد تعطیل نشدن این حوزه ها باشیم نیازمند به حمایت‌های جدی از ناحیه دولت هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد بیستونی

      شما طوری حرف میزنید که انگار زمان شاه ملعون است و شما هم یک اپوزسیون؛ برادر عزیز دولت باید حمایت کند یعنی چی مگر خود شما بالاترین مسول دولت در حوزه چاپ و نشر نیستی .من یک ناشرم و ۶۰۰ اثر چاپ شده دارم ولی با بدبختی و فلاکت فقط هزینه نفس کشیدن را از نشر به دست میآورم ولی شما و اکثر مدیران بی عرضه شما چرت میزنند و فقط اصحاب سر خودشون رو ساپورت میکنند. ده ساله که حتی یک کتاب از من نخریده اند ولی ...

    • علی

      سبدمون خالیه .. برا کتاب پول نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج