جاباما
۷۶۶۹۷۸
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

اژه‌ای: ۵۰ تن سکه بدون ساز و کار به فروش رسید

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر یکشنبه در همایش تخصصی فرماندهان و مدیران نیرو‌های مسلح و ائمه جماعات استان تهران در شهرری افزود: زیان‌هایی که بر اثر برخی سوء مدیریت‌ها در امور جاری کشور به ملت وارد شده است از اختلاس ها، رشوه و فساد بیشتر است.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر یکشنبه در همایش تخصصی فرماندهان و مدیران نیرو‌های مسلح و ائمه جماعات استان تهران در شهرری افزود: زیان‌هایی که بر اثر برخی سوء مدیریت‌ها در امور جاری کشور به ملت وارد شده است از اختلاس ها، رشوه و فساد بیشتر است.

وی با طرح این سئوال که آیا قوه قضاییه با سوء مدیریت نیز باید مانند سایر فساد‌ها برخورد کند، اظهار داشت: امروز اکثریت قریب به اتفاق مردم و مسئولان دلسوز نظام از قوه قضاییه انتظار برخورد با فساد را دارند، اما مقابله با سوء مدیریت ساز و کار خاص خود را می‌طلبد.

سخنگوی قوه قضاییه به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان به جای اینکه در این شرایط حساس، پیش بینی‌های لازم را در خصوص صیانت از ارز و ذخایر بانکی کشور انجام دهند، تمامی محدودیت‌های گشایش اعتبارات و ثبت سفارش واردات کالا‌های لوکس را برداشتند.

وی تصریح کرد: برخی افراد نیز از این شرایط سوء استفاده کرده و در اندک زمانی با ثبت شرکت، مجوز واردات کالا‌ها و خودرو‌های لوکس را گرفتند که این سوء مدیریت موجب شد تا بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی کشور صرف واردات کالا‌های غیر ضروری شود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به سوء مدیریت در فروش ذخایر طلا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۵۰ تن طلا در قالب سکه بدون هیچگونه ساز و کار خاصی در مدت کوتاهی بین مردم به فروش رسید و در نتیجه برخی از متخلفان با خرید ۳۸ هزار سکه یک شبه ده‌ها میلیارد تومان ثروت باد آورده کسب کردند.

وی ادامه داد: اگر فرض بر فروش سکه، جذب نقدینگی بازار تلقی می‌شد؛ بهترین روش پرداخت سکه به جای حقوق کارکنان و بازنشستگان بود، تا از باند بازی جلوگیری شود.

محسنی اژه‌ای در ادامه به نوسانات بازار ارز در چند ماه گذشته نیز اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی برای اینکه با این نوسانات برخورد کند از میان ۶۰۰ صرافی دارای مجوز فقط به ۱۶ صرافی اجازه فعالیت و از میان ۲۸ بانک کشور به ۱۶ بانک اجازه داد و ستد داد.

وی گفت: علاوه بر این شبکه غیر رسمی بازار ارز ایجاد شد که هیچکدام از این اقدامات جوابگو نبود و نشان می‌داد که سوء مدیریت در تمامی کار‌ها وجود دارد.

اژه‌ای با اشاره به اینکه در شرایط بد اقتصادی ۶ هزار و ۴۸۱ خودروی لوکس وارد کشور شده است، تصریح کرد: قوه قضاییه ساز و کار و قانونی برای برخورد با این گونه سوء مدیریت‌ها ندارد، در حالی که این قبیل اقدامات بزرگترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی در مورد تحریم‌های آمریکا نیز عنوان کرد: کاملا مشهود است که دولت جدید آمریکا در مقابل توافق هسته‌ای موضع منفی اتخاد کند و به توافق دولت اوباما پایبند نباشد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: آمریکایی‌ها با رهنمود‌های عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور، معیشت ملت ایران را هدف قرار داده و سعی دارند سیستم بانکی کشور را در مبادله با ارز‌های خارجی، فروش نفت و میعانات گازی دچار مشکل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز دشمنان ملت ایران جنگ اقتصادی همراه با جنگ روانی را در دستور کار خود قرار داده اند، اظهار داشت: امروز در اولین قدم باید ابزارها، نحوه دفاع و اهداف حمله دشمنان را در این نوع جنگ شناسایی کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی امروز با ایجاد صد‌ها شبکه ماهواره‌ای بر علیه نظام جمهوری اسلامی به دنبال سلب اعتماد مردم از نظام و ناکارآمد جلوه دادن عملکرد مسئولان هستند، عنوان کرد: هدف نهایی دشمنان ایجاد شورش‌های مردمی و سپس کمک نظامی به شورشگران و انجام اقدامات نظامی بر علیه کشور است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی مسئولان و ملت در شرایط فعلی شناخت دقیق برنامه‌های دشمنان و انجام یک سلسله کار‌های اثباتی و جهادی است.

محسنی اژه‌ای یادآور شد: امروز باید در وهله اول تمام ظرفیت و توان اقتصادی و نیروی انسانی کشور شناسایی و سپس از این ظرفیت‌ها به خوبی در جهت بهبود امور کشور استفاده شود.

وی یادآور شد: مسئولان کشور نباید فریب لبخند دشمنان را بخورند و به آنان اعتماد کنند، بلکه باید با تکیه بر نیرو‌های داخلی و توکل به خداوند کشور را از این وضعیت عبور دهند.

همایش تخصصی فرماندهان و مدیران نیرو‌های مسلح و ائمه جماعات استان تهران عصر امروز (یکشنبه) با حضور محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان و کارکنان سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، وزارت دفاع و ائمه جماعات استان تهران با هدف شناسایی راهبرد سه قوه در مقابل مفاسد اقتصادی در سالن اجتماعات سپاه سیدالشهدای (ع) شهرری برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره اونیکه سود به جیب زدن حتما ژنشون هم بابقیه فرق میکنه شما ها خودتون هم قاطعانه برخورد نمی کنید دونفر از مفسد ین که آقا زاده هستن اعدام کنید ودهنفری هم از لاشخورا که پادو آنها هستن اعدام کنید ظرف یک هفته همه بازار به حال اولش برمیگرده

    • بدون نام

      پولش کجاست!!!؟

    • بدون نام

      بابا هدف دولت نابودی ایرانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بعنوان‌یک مسول چکار میکنی منهم بلدم حرفهای قشنگ بزنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج