۷۶۷۰۰۳
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

لیلاز: تا زمانی که نفت داریم به جایی نخواهیم رسید

لیلاز گفت: تا زمانی که نفت داریم به جایی نخواهیم رسید. در کشورهایی که نفت قدرت تعیین‌کنندگی دارد خیلی از اهداف تحقق پیدا نمی‌کند.

خبرگزاری ایلنا: سعید لیلاز در نشست «حاکمیت قانون تنها راه مبارزه با فساد» با بیان اینکه من حقوقدان نیستم، گفت: اگر به تاریخ توجه کنیم، سیر حاکمیت قانون کاملا مشخص است که چرا این حاکمیت تحقق پیدا نکرده است. اینکه ما بگوییم حاکمیت قانون تنها راه مبارزه با فساد است، مثل این می‌ماند که بگوییم تنها راه مبارزه با بیماری داشتن سلامت است.

وی با بیان اینکه حاکمیت قانون موجود زنده‌ای در دست ماست. برابری به موازنه‌ای می‌انجامد که حاکمیت قانون را باعث می‌شود، اظهار داشت: باید ببینیم چه عاملی به این می‌انجامد که قانون حاکم باشد. نان و منافع ما در حاکمیت قانون بیشتر از نبودنش است که این در نتیجه برابری قوای اجتماعی حاصل می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: اگر به غیر از این نگاه شود سر سوزنی ره به حقیقت نمی‌بریم. تا زمانی که قوای اجتماعی به موازنه نرسند، راه به مقصود نمی‌بریم. مجلس خبرگان به جای عمل به وظیفه خود حالا کمیته‌هایی تشکیل داده‌ که بر دولت نظارت داشته باشد. اگر برابری اجتماعی به اینجا برسد که طبقات بتوانند قدرت یکدیگر را خنثی کنند، این قانون خود را تثبیت می‌کند.

لیلاز افزود: تا زمانی که نفت داریم به جایی نخواهیم رسید. در کشورهایی که نفت قدرت تعیین‌کنندگی دارد خیلی از اهداف تحقق پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه رفتارها تغییر کرده که برای این است که شبکه مجازی آمده و همه انحصار صداوسیما را کنار زده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب بورژوازی قبلی را نمی‌‌خواستند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به دولت‌‌های هاشمی تا روحانی خاطرنشان کرد: خصوصی‌‌‌سازی‌‌ها در ایران کدام‌شان خصوصی شده است بلکه غارت سازمان‌‌‌یافته اموال مردم بوده است. این عجیب نیست در ایران که ما بی‌‌‌‌‌‌پول بودیم اصلاح‌‌طلبان بر سرکار بودند و فساد کمتر بوده است. چون در دولت اصلاح‌‌طلبان همه آزادند که نقد کنند آنها همیشه رعایت بیشتری داشتند.

لیلاز با بیان اینکه سال ۹۰ که احمدی‌‌نژاد با برخی اختلاف پیدا کرد همه فسادها رو شد، ابراز داشت: تا وقتی به شرایط عینی نگاه نکنیم، یک طلاق عاطفی شکل می‌‌‌گیرد چون احساس می‌شود مسئولان نیاز به رای مردم ندارد. باید ببینیم برابری قوا چه زمانی تحقق پیدا می‌‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازمانی که عقل ندارید به جایی نمیرسید نفت یه نعمت که خدا داده

    • بدون نام

      بدبختا‌از‌این‌نفت‌به‌بهتریت‌ شکل‌استفاده‌کنید‌برای‌رفاه‌و‌پیشرفت‌مملکت.

    • بهلول

      جناب ليلاز متاسفم بابت اين طرز تفکرت که مخاطب اينجورى فکر مى کنه جناب عالى هم از نفرات کم سواد تيم فشل اقتصادى دولتى اتفاقا ايران يه کشور نفت خيز هستش که بايستى اقتصادش فقط و فقط بر پايه توليد نفت خام و تبديل آن به ميعانات نفتى و گازى و ساير محصولات و مشتقات نفتى گرانبها باشه و اونو صادرات کنه که الان در چهل سال اخير به خاطر سياست هاى غلط حکومت و ناکارامدى سيستم صنعت نفتمون و تحريمهاى ديگه که به راحتى با تصميمات درست مى تونه در سطح بين الملل حل بشه مواجه هستيم و به هما اين موارد دزدى و اختلاس و بى بر نامه گى حکومت رو هم اضافه کن در پايان فکر مى کنم سعى کنيد اين اراجيف رو کمتر در جرايد بگيد اونم زمانى که کشور ى مثل قطر سالهاست که داره ثروت خدادادى رو از ميدانهاى مشترک با ايران به نفع خودش مى بره بايد بگم ايران هيچگاه در صنعت خودرو و ساير موارد مشابه موفق نخواهد بود و ترويج کشاورزى واسه ما سمه آنچه که ايران بايد دنبالش باشه نفت و مشتقات نفتى و گاز و صنعت توريسم و صنايع دستى و پسته و خاويار و فرش و علوم دانش بنيان هستش

    • منوچهر شمسی

      آخه این چه حرفیه ؟ نگاهی به کویت .امارات .قطر .بحرین حتی عربستان بینداز بعد هذیون بگو هاشور برونئی یادم رفت اخر تو کجا زندگی کردی نا حالا.ایا نفت آنهارا بدبخت کرده؟ مدیران کنونی ما بدرد اداره بقالی هم نمی خورند فقط ادعا .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        إمارات وووووهمه شون بدبخت كپر نشينند خَر وحشي ،،،،اين مهم يعني نفت بستگي به قدرت فهم شعور و استدلال نحوه بكار گيري داره ،،،،عربها كه أصلا فهم شعور كار توليد ندارند،،،،اون زرق برقي هم كه ميبيني تو إمارات به پا افتاده هم همه رو شركتهاي ساختماني اروپايي مفت به يه مشت لاشخور واگذار كردند،،،،

    • هورام

      خوبه همین نفتم داریم.وگرنه از سومالی بدتر بودیم

    • بدون نام

      محصولات و تولیدات غیر نفتی هم همه اش وارداتی است اکنون کاملا‌مشخص است‌خود کفایی درو غی بیش نیست و همه شرکتها بنوعی دلالان چینیها هستند وقتی رادیو ماشین بومی نیست و معظلمان گداشته وقتی همه شرکتهای تولید لوازم خانگی در مانده شده اند مشک مردم ما نفت نیست فرهنگی است عزیز از این دریچه بنگر نطریه پردازی اقتصادی نکن روی فرهنگ کار نشده

    • بدون نام

      نفت نداشتیم انوقت امورات کشور را تا به اینجا از کجا اداره می کردید؟ !یعنی مثلا اگر صادرات غیر نفتی داشتیم آمریکا نمی توانست انها را تحریم کند؟
      به جای این حرفا یاد بگیرید مدیرانی عاقل و با دانش در بخش های مختلف قرار دهید. بزرگترین ضربه ای که ایران خورده از وجود مدیران رانتی و بی معلومات در قسمتهای مختلف بوده

      پاسخ ها

      • POOMPE

        ایران را باید دست خلخالی سپرد اگر خلخالی بود اختلاس گران میلیاردها نمیخوردن ودر ویلاهای خود خوش گذرانی کنند چون تمام این اختلاس گران اتوهایی دارند که کسی شهامت دست گیری اینها را ندارد مثل خاوری فقط کافیست دهان باز کند.

    • بدون نام

      میگن مطبوعات ازاد یکی از ارکان دمکراسی است ، به خاطر همینه بنگاههای اقتصادی و مراکز قدرت ، شروع به راه اندازی این همه خبر گزاری و نشریات و سایتهای خبری می کنند . وجود نفت ، طلا ،....بهانه است ( امریکا نفت بیشتری داره) اصل مطلب اینه که شاید منبع قدرت در این نیم قرن عوض شده ولی حلقه های نفوذ (تعیین کننده)اصلی تغییری نکرده اند.

    • بدون نام

      تمام هیکل با پول نفت زر نزن

    • بدون نام

      اقای لیلاز شما چرا
      نروژ هم نفت دارد
      ایراد کار ما هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینهم از بیسوادی مدیران درس خوانده با معدل کم

    • بدون نام

      آخه یکی نیست به این آقای فیلسوف بگه نفت داریم وضع زندگی مردم اینه،اگه نداشتیم چی میشد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    • بدون نام

      امریکا و کانادا و عربستان و کیویت و بحرین و ...هم نفت دارند پس چرا بدبخت نیستند بیشرفها

    • بدون نام

      عرصه استفاده از انرا نداریم در این حد نیستیم چرا کشوری مثل قطر و امارات میتونه چون اینقدر دزد و بی وطن و بی شرف و بی دین ندارند شما برو خربزه بکار ببینیم چی میشه بده عربها بخورند دزدی اقا دزدی و د ر کنارش نبود دلسوزی پولها چرا جای دیگر مصرف میشه داد مردم‌بلند است

    • بدون نام

      ايشان به نداشتن اراده و عزم و تلاش كافي براي توليد و خودكفايي از استعمار به خاطر فروش نفت اشاره ميكند و صحيح است،،،،اگر نفت نبود قدرت تمركز أفكار و مخترعين و مبتكرين و نيروهاي كار به جاي خماري و بي ارزشي جريان مي افتاد و از تحصيل كردگان دانشگاه چيزي مغزي متفكري البته شايد در مي امد،،،،،من تنها مغز متفكر اين جريان هستم كه مي توانم تمام جريانهاي اقتصادي را به نفع منافع هر جرياني تغيير تحريك و يا خنثي سازم،،،،

    • بدون نام

      در واقع تا زمانی که امثال تو رو داریم به جایی نخواهیم رسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج