۷۶۷۰۲۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

داستان رقابت دو فوق ستاره‌ای که حالا از هم دور افتاده‌اند

 رونالدو و مسی حالا بیش از یک دهه است که با هم رقابت می کنند ولی اکنون دیگر در یک کشور و در یک لیگ کنار هم نیستند.

وبسایت نود: رونالدو و مسی حالا بیش از یک دهه است که با هم رقابت می کنند ولی اکنون دیگر در یک کشور و در یک لیگ کنار هم نیستند.

می ۲۰۰۹ طرفداران حاضر در ورزشگاه المپیکو شاهد این بودند که لیونل مسی با پیراهن بارسلونا مقابل رونالدو و یارانش در منچستریونایتد به گل می رسد، گلی که آب یخی بود بر پیکره تیم فرگوسن که تلاش می کرد تا بدل به نخستین تیمی شود که از عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا دفاع می کند.

آن گل، اولین گلی بود که یکی از این دو در تقابل مقابل یکدیگر به ثمر می رسانند. ۴۰ گل از این دو و ۳۲ مسابقه دیگر بعد از آن بین رونالدو و مسی اتفاق افتاد، گل ها و بازی هایی که بخشی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین ورق های تاریخ فوتبال را رقم زدند.

داستان رقابت دو فوق ستاره‌ای که حالا از هم دور افتاده‌اند

آن شکست با پیراهن منچستریونایتد، بدل به آخرین مسابقه ای شد که رونالدو لباس یونایتد را به تن می کند. تابستان رونالدو با رقمی که در آن زمان رکوردشکن بود و بعدها چند بار دیگر شکسته شد، منچستریونایتد را به مقصد رئال مادرید ترک کرد تا داستان او و مسی، وارد فصل جدیدی شود.

بعد از کسب تمامی افتخارات ممکن در شش فصل حضور در منچستریونایتد، سال اول حضور در رئال مادرید برای رونالدو خوش یمن نبود. با وجود بازی در کنار رائول، کاکا و آلونسو، او هیچ جامی با رئال مادرید نبرد. بارسلونا هم در لیگ و هم در جام حذفی، موفق شد و دست رئال مادرید از رسیدن به جام کوتاه ماند.

لیونل مسی در آن فصل با زدن ۳۴ گل کفش طلا را هم برد، تا رونالدو کاملاً فصل را به شکل یک ناکام به اتمام رسانده باشد. هر دو ستاره در جام جهانی تابستان، (۲۰۱۰ آفریقای جنوبی) به توفیقی نرسیدند. آرژانتین مقابل آلمان تحقیر شد و پرتغال با رهبری کیروش، در مقابل اسپانیا ۱-۰ شکست خورد و کنار رفت.

داستان رقابت دو فوق ستاره‌ای که حالا از هم دور افتاده‌اند

فصل بعد، سلطه بارسلونا و رئال مادرید و رقابت تنگانگ این دو تیم ادامه یافت. هر دو تیم در از پیش رو برداشتن رقبای داخلی رحم نمی کردند. به طور مثال رئال مادرید ۷-۰ مالاگا را شکست داد و بارسلونا ۸-۱ آلمریا را شکست داد.

اما بارسلونا بعد از پیروزی دلچسب ۵-۰ مقابل رئال مادرید نوامبر، به صدر رفت و با ثبت ۱۶ پیروزی پیاپی، در نهایت موفق شد قهرمان لالیگا شود.

البته رئال مادرید هم جبران کرد و در جام حذفی به قهرمانی رسید تا رونالدو اولین جام معتبرش را با رئال مادرید فتح کند. چندی بعد در همان فصل، این دو ستاره برای اولین بار در عرصه ملی به مصاف هم رفتند، رونالدو و مسی هر دو برای کشورشان گلزنی کردند.

فصل بعد رئال مادرید با توپ پر وارد رقابت های لالیگا شد. آن ها ۱۰۰ امتیاز کسب کردند و فصل را با ۱۲۱ گل زده به پایان رساندند که هر دو یک رکورد بودند.

اگرچه رونالدو در آن فصل ۴۶ گل زد و نقشی اساسی در قهرمانی تیمش ایفا کرد ولی مسی با زدن ۵۰ گل در لالیگا، نه تنها کفش طلا را برد بلکه بدل به اولین بازیکنی شد که در پنج لیگ معتبر اروپایی به مرز ۵۰ گل در یک فصل می رسد. همچنین آن سال، مسی موفق شد برای چهارمین بار پیاپی توپ طلا را فتح کند و رونالدو را در جایگاه دوم بگذارد.

داستان رقابت دو فوق ستاره‌ای که حالا از هم دور افتاده‌اند

آن روزها، رقابت بین بارسلونا و رئال مادرید برای سلطه در اروپا بود و در عین حال همین رقابت میان رونالدو و مسی برای بهترین بودن وجود داشت، رقابتی که به اعتقاد خیلی ها بهترین تقابل شخصی میان دو بازیکن در تاریخ فوتبال است.

فصل بعد از آن، بارسلونا دوباره به قهرمانی در لالیگا رسید، آن ها موفق شدند به رکورد ۱۰۰ امتیاز رئال مادرید برسند و با اختلاف نسبت به تیم رقیب، در صدر جدول قرار گیرند. اگرچه در جریان فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ مسی موفق به زدن ۶۰ گل شد ولی این رونالدو بود که برای اولین بار از سال ۲۰۰۸، توپ طلا را فتح کرد و به سلطه چهارساله مسی بر این عنوان فردی پایان داد.

داستان رقابت دو فوق ستاره‌ای که حالا از هم دور افتاده‌اند

فصل بعد، سال مادریدی ها بود، اتلتیکومادرید موفق شد در نیوکمپ بارسلونا را در رسیدن به لالیگا ناکام بگذارد و از طرفی رئال مادرید هم به انتظار ۱۲ ساله اش برای رسیدن به جام لیگ قهرمانان پایان داد و با یک پیروزی دراماتیک مقابل رقیب همشهری در زادگاه رونالدو، بر سکوی نخست اروپا بایستد.

آن سال از همه لحاظ سال رونالدو بود. ستاره پرتغالی در لالیگا ۳۱ گل زد و عنوان آقای گلی را تصاحب کرد. همچنین موفق شد با زدن ۱۷ گل در لیگ قهرمانان اروپا، رکورد ۱۴ گل مسی را در یک فصل از لیگ قهرمانان پشت سر بگذارد. به این ترتیب رونالدو برای دومین سال پیاپی توپ طلا را از آن خود کرد.

تنها توفیق مسی و بارسلونا مقابل رئال مادرید در آن فصل، فتح دو ال کلاسیکو بود، یکی از آن ها برد ۴-۳ در برنابئو بود که با هتریک مسی رقم خورد. هر دو ستاره بعد از آن فصل، به جام جهانی رفتند، رونالدو در پرتغال یک ناکام بود، اما مسی با زدن ۴ گل به آرژانتین کمک کرد تا به فینال برسد، هر چند در فینال دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند.

داستان رقابت دو فوق ستاره‌ای که حالا از هم دور افتاده‌اند

با وجود پایانی تلخ در برزیل برای مسی، ستاره آرژانتینی فصل پیش رو را در بارسلونا خوب آغاز و عالی تمام کرد. اگرچه او موفق شد در آن فصل ۴۳ گل بزند و به بارسلونا در قهرمانی لالیگا کمک کند ولی این رونالدو بود که با زدن ۴۸ گل آقای گل شد.

رونالدو در آن فصل در یک مسابقه برای اولین بار در دوران حرفه ایش موفق به زدن ۵ گل شد و در عین حال مقابل خیرونا توانست در عرض هشت دقیقه هتریک کند. اما فصل به نام انریکه و تیمش ثبت شد. آن ها موفق شدند سه گانه تاریخی را به دست آوردند. این توفیق به لطف درخشش مثلث تهاجمی تیم بود که ملقب به MSN شد، ان ها در طول فصل ۱۲۲ گل زدند.

داستان رقابت دو فوق ستاره‌ای که حالا از هم دور افتاده‌اند

رونالدو فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ را استثنایی آغاز کرد، یک بار دیگر او موفق شد در یک مسابقه پنج گل بزند تا با عبور از رائول، بدل به بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید شود. در ادامه فصل رونالدو رکورد دیگری را جابجا کرد و توانست خودش را برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان کند.

سال ۲۰۱۶ برای رونالدو فراموش نشدنی بود. اگرچه آن ها در لیگ مقابل بارسلونا ناکام ماندند. اما رونالدو بار دیگر موفق شد با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی برسد. هنوز رونالدو در شادی این قهرمانی بود که چند هفته بعد با پرتغال هم به قهرمانی در اروپا رسید تا در این زمینه از مسی پیشی بگیرد و در عرصه ملی هم به یک توفیق بزرگ برسد. رونالدو در همان سال هم موفق شد به رکورد بیشترین بازی برای تیم ملی پرتغال و بهترین گلزن تاریخ تیم ملی کشورش بدل شود.

داستان رقابت دو فوق ستاره‌ای که حالا از هم دور افتاده‌اند

فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ رئال مادرید برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، توانست به قهرمانی در لالیگا برسد. هر چند مسی با زدن ۳۷ گل در ۳۴ مسابقه، بار دیگر عنوان پیچیچی را از آن خود کرد.

اما توفیق بزرگ باز هم برای رونالدو رقم خورد. او به خاطر قهرمانی در سن سیرو همراه رئال مادرید و سپس قهرمانی در پاریس همراه پرتغال، دوباره موفق شد توپ طلا را بگیرد و اختلافش را با ستاره آرژانتینی در این عنوان فردی کم کند. در همین فصل بود که رونالدو با گلزنی مقابل کلاب آمریکا توانست به رکورد ۵۰۰ گل در دوران حرفه ای خود برسد.

فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ برای رئال مادرید در لالیگا خوب رقم نخورد، آن ها در لیگ سوم شدند و دوباره شاهد قهرمانی بارسلونا بودند. اما در عوض در تخصص شان با زیدان، یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا غوغا کردند. برای دومین بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند تا در ثبت این عنوان ارزشمند هتریک کنند.

این قهرمانی باز هم به لطف گل های رونالدو رقم خورد. او با ۱۴ گل آقای گل لیگ قهرمانان شد تا برای ششمین فصل پیاپی این عنوان را از آن خود کند. در آن طرف مسی هم با ۳۴ گل آقای گل لیگ شد. فصل برای مسی با دو قهرمانی در تورنمنت های داخلی و برای رونالدو با قهرمانی در اروپا خاتمه یافت. هر دو ستاره در جام جهانی به توفیقی با کشورشان نرسیدند.

داستان رقابت دو فوق ستاره‌ای که حالا از هم دور افتاده‌اند

حالا دیگر شاهد ال کلاسیکویی با حضور رونالدو و مسی نیستیم. این دو از هم دور شده اند و دیگر مثل قبل در طول یک فصل چندبار مقابل هم قرار نمی گیرند، اما هنوز هم شانس این را داریم تا رقابت جذاب شان را در اروپا شاهد باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هی بابا یادش بخیر چه دورانی بود

    • بدون نام

      واقعا عجب دورانی بود..حیف شد کریس دوست داشتنی رفت..دیگه لالیگا هم مزه نمیده..همچنین ال کلاسیکو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج