۷۶۷۰۳۵
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

واکاوی موفقیت‌های ۳ دوره اخیر اصلاح‌ طلبان

یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان با تکیه بر سیاست جبهه‌ای عمل کردن که در قالب شورای عالی سیاستگذاری شکل گرفت، به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردند. حال نباید بخاطر برخی ضعف‌های این ساختار صورت مساله را پاک کرده و به دنبال تشکیل ساختار جدیدی برویم.

خبرگزاری ایلنا: زهرا صدراعظم نوری، با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص اصلاح اصلاحات و تاثیر آن بر تغییر ساختار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌‌‌طلبان گفت:‌ جایی که امروز در آن قرار داریم، با هزینه‌‌های زیادی به دست آمده است. اصلاح‌‌‌طلبان تلاش زیادی کردند که بتوانند در قالب یک جبهه عمل کنند و به صورت جبهه‌‌‌ای به موفقیت‌‌‌های خوبی هم دست پیدا کردند.

وی با اشاره به روند عملکرد اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اگر از سال ۱۳۹۲ مرور کنیم؛ اصلاح‌‌‌طلبان با تکیه بر این سیاست توانستند موفقیت چشمگیری به دست آوردند و در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ این موفقیت را تکرار کردند. این حاصل فعالیت اصلاح‌طلبان و نتیجه‌ای برای تلاش آنها در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بود که مرکزیتش در تهران است و در تمام استان‌ها هم این شورا در قالب شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کرد.

نوری ادامه داد: با وجود عملکرد قابل قبولی که از شورای عالی سیاست‌گذاری شاهد بودیم اما نقدهایی هم به عملکرد این شورا وجود دارد. بنده معتقد هستم باید این نقدها هم مطرح شود تا نقاط ضعف مشخص شده و رفع شود اما ما نباید نقاط قوت را هم نادیده بگیریم و با یک ضعف کل این کار خوب و ارزشمند را زیر سوال ببریم و تلاش کنیم آن را حذف کنیم و کنار بزنیم و یک ساختار جدید جایگزین کنیم.

عضو شورای شهر تهران در خصوص جایگزینی پارلمان اصلاحات با شورای عالی سیاستگذاری هم گفت: سخنانی مطرح می‌شود با عنوان تشکیل پارلمان اصلاحات، من نمی‌دانم اصلا این واژه درست است و اینکه آیا دوستان ما که در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دنبال پارلمان اصلاحات هستند ابعاد مختلف این موضوع را سنجیده‌اند یاخیر.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که اصلاح‌طلبی امروز یک تفکر ارزشمند است و آقای خاتمی هم به عنوان کسی که تمام اصلاح‌طلبان او را قبول دارند و مورد حمایت همه است، تمام تلاشش را می‌کند تا نخست انسجام بین اردوگاه اصلاح‌طلبان را حفظ کند و در مرتبه بعدی بتواند این انسجام را بین اصلاح‌طلبان با آحاد جامعه نیز برقرار کند. اساسا اینکه ما در همان ابتدا از طریق شورای هماهنگی جبهه به سمت ساختاری با عنوان شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات رفتیم و آقای خاتمی هم آن را تایید کردند.

با این هدف بود که این حرکت جبهه ای ادامه پیدا کند و تداوم بخشیده شود، پس من معتقدم ما باید ضعف‌های شورای عالی را شناسایی کنیم و درصدد رفع آن اقدام کنیم نه اینکه این ساختار را حذف کنیم و نهاد دیگری را جایگزین کنیم.

وی افزود: هر نهادی حتما ضعف و قوت‌هایی دارد اما رویه مناسبی نیست که به محض دیدن ضعف‌ها و موضوعاتی که مورد پسند عده‌ای واقع نمی‌شود درصدد پاک کردن صورت مساله باشیم. طبیعتا باید در روند اصلاح ساختار شورای عالی، احزاب بیشترین محوریت را داشته باشند و همچنین اشخاصی که دارای یک وجاهت و وزانت در صحنه سیاسی هستند و می‌توانند اثرگذار باشند هم در کنار نمایندگان احزاب حضور پیدا کنند. البته لیست این افراد هم قابل تغییر و جایگزینی است تا زمانی که افراد حاضر مورد اقبال همه احزاب باشند. معتقدم پاک کردن صورت مساله نه تنها ما را به جایی نمی‌رساند بلکه انشقاق ایجاد می‌کند و جبهه‌ای بودن این جریان را به مخاطره می‌اندازد.

صدراعظم نوری در خصوص مباحث مربوط به تغییر ریاست شورای عالی سیاستگذاری هم گفت: به نظر من تلاش‌هایی که تاکنون آقای عارف انجام داده نباید نادیده گرفته شود. ایشان با روحیه بالا و با آن سعه صدر تا الان هم خیلی زحمت کشیده و بسیاری از موفقیت‌هایی که در این سه دوره اصلاح‌طلبان به دست آورده‌اند بخشی به آقای عارف و دوستانی که با ایشان همراهی کردند، برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: در مورد اینکه در آینده چه کسی ریاست شورای عالی را عهده‌دار شود، به نظر من تدوین یک آیین نامه و دستورالعمل که نظر همه در آن تامین شود، مفید خواهد بود. در گذشته هم براساس آیین نامه شورا، ترکیب هیات رییسه به صورتی بود که برخی از اعضا ثابت بودند و برخی تغییر می‌کردند.

مثلا یکی از نواب رییس در شورا، رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان بود که هر سه ماه یکبار که عوض می‌شد نایب رییس دوم هم عوض می‌شد. چه بسا که حالا هم تغییر ترکیب هیات رییسه یا خود رییس شورای عالی بتواند در قالب یک آیین‌نامه مشخص، به شکلی انجام شود که مقبول باشد و به انسجام اصلاح‌طلبان کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      شما آشغالهاچه موادی میزنید که اینقدر به شما جسارت و پرویی میده . به خدا رفتار شما بیشتر مثل یه دیونه خونه شبیه . دیگه حیارا قورت دادین . برید بمیرین فقط. سانسورچی دولتی سانسور.

    • سربندی

      به فهرست این موفقیت ها، وطن فروشی، شورش علیه رای مردم در سال88، همگامی با غرب در تحریم کشور را هم اضاف کنید!

    • بدون نام

      حالت خوبه کجایی

    • بدون نام

      کدام موفقیت؟؟؟؟؟
      خجالتم خوب چیزیه!!!

    • بدون نام

      موفقیت درگول زدن مردم نفهم

    • بدون نام

      موفقیت!!! البته بستگی داره موفقیت رو چطوری معنی کنی.
      اگه معنی موفقیت گول زدن مردم باشه...در این صورت به موفقیت رسیدید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج