۷۶۷۰۴۳
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

فروش خودرو به متقاضیان با ارز ۱۰ هزار تومانی

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه مافیای خودرو عامل گرانی خودروی داخلی است، گفت: پس از مشکلات بازار ارز و طلا، اکنون نوبت به خودرو رسیده و مافیای داخلی در این حوزه شکل‌گرفته که زیر نظر وزارت صنعت و معدن فعالیت می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه مافیای خودرو عامل گرانی خودروی داخلی است، گفت: پس از مشکلات بازار ارز و طلا، اکنون نوبت به خودرو رسیده و مافیای داخلی در این حوزه شکل‌گرفته که زیر نظر وزارت صنعت و معدن فعالیت می‌کند.

امیر خجسته اظهار داشت: شرکت خودروسازی سایپا تا پایان شهریور باید ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو را تحویل مالکان می‌داد، اما چند ماه است که معطل کرده و با بهانه‌های مختلف، مردم را به بازی گرفته است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شرکت قطعات خودرو را با ارز ۳۵۰۰ و ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده و حال به نرخ ۱۰ هزارتومانی می‌فروشد درحالی‌که باید با همان نرخ پیشین در اختیار مردم قرار دهد.

خجسته با انتقاد از سکوت وزیر صنعت و معدن در برابر این بحران بیان کرد: مافیای خودرو مربوط به داخل بوده و از آمریکا و اسرائیل هدایت نمی‌شود، بلکه برخی چون شرکت‌های خودروسازی دست به احتکار زده‌اند.

وی اعلام کرد: افزایش نرخ خودرو در کشور اقدامی سازمان‌یافته بوده و هرج‌ومرج در جامعه ایجاد کرده است و هرچند وقت یک‌بار در اثر سوء مدیریت تیم اقتصادی دولت کشور دچار مشکل می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: چند ماه پیش هم موضوع ثبت سفارش ۳۴ هزار دستگاه خودرو لوکس به‌طور غیرقانونی مطرح شد که با آن برخورد کردیم، هرچند ۶۴۸۱ دستگاه وارد کشور شد.

خجسته با بیان اینکه مسئله امروز تحویل ندادن خودرو داخلی در زمان مناسب است، گفت: مشکلات این حوزه به مدیران شرکت‌های خودروسازی چون سایپا برمی‌گردد که می‌خواهند خودرویی که قطعاتش با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردشده را گران‌تر فروخته و به وسیله نمایندگی‌های خود در حال فروش خودرو به نرخی گران‌تر از ارزش واقعی آن هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زیر خط مرگ

      خداوند متعال لعنتشان کند
      ما شهید دادیم که اینطوری نشه

    • عباسی

      خدالعنشون کنه
      همه شونو

    • بدون نام

      مشکل اصلی خود وزیر صنعت و معدن هست و گرانی خودرو فقط علتش همین فرد میتونه باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا , این وزیر نالایق و بی کفایت باعث همه بدبختیهای مردم شده

    • بدون نام

      جالبه خودروی ساخت داخل با ارز 10 هزار تومنی واقعا همیشه در صحنه ایم

    • بدون نام

      فقط زر میزنید چرا جلوش نمیگیرید

    • بی سرزمین

      دیدی ارزان نشود آخه تو ایران هر چیزی که بالا بره هیچ وقت پایین نمیاد

    • بدون نام

      خودروملی ست وکل قطعات ازخارج میاد. مثل پوشک بچه. که تمام قطعات. ازخارج می اد وکارتن تخم مرغ مافقط هواپیمای جنگی وموشک تولیدداخل پاریم البته اتم هم داریم

    • m-r

      آقایون دولتی ها ومسئولین کلاه شونو بالاتر بزارند با این فضاحتی که ببارامد

    • بدون نام

      مدیران. سایپا. ایران خودرو. مدیران خودرو. گرو بهمن. رو اعدام کنید در تلویزیون هم نشان بدید ببینید مردم. شما رو میپرستن نه مثل الان که ضد مردم هستید وآه مردم رو درآوردید، این شریعت مداری رو هم دادگاهی کنید

    • ایرانی

      9 ماه قبل پول پیش پراید 111 دادم،از دعوتنامه اش گذشته و معلوم نیست با چه قیمتی بهمون بندازن،اگه همون موقع 10 تا سکه باهاش گرفته بودم الان 35 میلیون سود کرده بودم،پس باید ماشین رو با قیمت قبلی به ثبت نام کننده ها بده ،نه با نرخ فعلی

    • بدون نام

      این دو تا شرکت آشغال رو تعطیل کنید اگه قرار باشه قیمت خودرو ایرانی رو با دلار آزاد خریداری کنند مردم ..خوب مسولین بی تدبیر دولت خودروهای خارجی رو وارد کنید وبا بهترین شرکتهای ژاپنی و اروپایی قرا داد ببنید وخط تولید این خودرو ها رو در ایران راه بدازید .فضای تولید را رقابتی کنید.آنوخت خوتهید دید هم خودرو با کیفیت و ارزان به دست مردم خواهد رسید. هم اینکه شرکت .ایران خررو و سایپا اتوماتیک از گردونه رقابت خارج و حذف خواهند شد. خط تولید بهترین خودرو ها در ایران با کارگران ایرانی... میتوانید. ولی نمی خواهید... چون براتون نون نداره

    • محسن

      واقعا تو این مملکت چه خبره.

      اخرش چه خواهد شد سرنوشت این مملکت و مردم چه خواهد شد ؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهل سال پیش باید این سوال پرسیده میشد

    • بدون نام

      مسولینی که باج سبیل دارنددوست دارندگران بشه

    • انجمن فرهنگیان خوی

      بهترین پیشنهاد واردات خودرو های خارجی با کیفیت با گمرک صفر درصد است. اگه دولت گمرک رو آزاد کنه و تعرفه معرفه نذاره اونوقت مردم لایق ایران بهترین ماشین های دنیا رو به قیمت پراید و تیبا و ال 90 و پژو زیر 20 میلیون سوار میشن. تقصیر دولته که خودرو رو در انحصار این دو شرکت آشغال قرار داده و اینها از موقعیت سو استفاده می کنند.

    • رضا قلی

      فکرش رو کردید چرا چندین وزیر توسط مجلس استیضاح شد ولی ویر صنعت که باج سیبیل میده کاریش ندارن
      خخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج